Rozstrzygnięcie KONKURSU RECYTOTARSKIEGO


Z przyjemnością informujemy, że mimo trudnej i nietypowej sytuacji, udało nam się przeprowadzić Szkolny Konkurs Recytatorski "HEJ, ME BAŁTYCKIE MORZE".
Miał on na celu popularyzowanie polskiej poezji dla dzieci, uwrażliwianie na piękno słowa poetyckiego oraz rozwijanie umiejętności recytatorskich.
Zadaniem uczestników konkursu było przygotowanie interpretacji wybranego utworu o tematyce związanej z morzem.
Komisja Konkursowa z największą przyjemnością obejrzała filmy z Waszą piękną recytacją.
Występy zostały ocenione w dwóch kategoriach wiekowych:
a) klasy I-III 
b) klasy IV-VIII
Klasy młodsze godnie reprezentował Bartosz z 2 A.
W kategorii klas starszych udział wzięli: Damian z klasy 5 A, Bartłomiej z klasy 6 A oraz Natan z klasy 8 A.
Jury w ogólnej ocenie brało pod uwagę takie kryteria, jak dobór tekstu i jego pamięciowe opanowanie, interpretacja wiersza oraz ogólny wyraz artystyczny.
Poziom wystąpień był niezwykle wysoki i wyrównany, a uczniowie zaprezentowali niemal profesjonalne umiejętności recytatorskie. Wszyscy Panowie byli elegancko ubrani i doskonale przygotowani. Dlatego Komisja Konkursowa po burzliwych naradach postanowiła przyznać pierwsze miejsce ex aequo wszystkim uczestnikom.
Dziękujemy i gratulujemy uczniom, którzy przygotowali i przysłali swoje wystąpienia. Laureaci otrzymują dyplomy i szóstki z języka polskiego.
Filmy przesłane przez zwycięzców zamieścimy na szkolnym blogu.

p. Agnieszka, p. Ania, p. Karolina i p. Teresa. 

Dzień 25 innej formy szkoły

😍😍😍😍Witajcie kochani, dziś kolejny dzień naszej domowej edukacji szkolnej. mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi, macie poukładany dzień pod względem nauki i odpoczynku. Pamiętajcie o odpoczynku i piciu wody. ;-)
Na blogu dziś wiele ciekawych propozycji. Przede wszystkim Dzień książki i przygotowane będzie przez panią Magdę zestawienie ulubionych książek naszych nauczycieli. A także zaproszenie Was do wysyłania zdjęć z ulubionymi książkami ;-)Świetny pomysł pani Magdo ;-)
Zajrzyjcie także do posta z dnia wczorajszego klasa 6A przygotowała tablo ze zdjęciami - My tez dbamy o naszą Ziemię.

Dziękujemy za udział w akcji "Jesteśmy RAZEM chociaż z dystansem", której pomysłodawcą była jedna z mam uczniów klasy 5D. Dziękujemy za inspirację. Razem z panem Łukaszem zajęliśmy się realizacją tego pomysłu. Efekty sami oceńcie. 
Ta sama pomysłowa mama zainspirowana filmem nauczycieli tęskniących za dziećmi zachęciła także pozostałe mamy i uczniów klasy 5 D, by stworzyć filmik klasowy do akcji "jesteśmy RAZEM chociaż z dystansem". Zapraszam do oglądania. Życzę miłego dnia. p. Mirka

Światowy Dzień Książki


Dzień dobry, dzisiaj świętujemy Światowy Dzień Książki i Praw autorskich. Obchodzony jest w celu promocji czytelnictwa, edytorstwa i ochrony własności intelektualnej za pomocą praw autorskich. Święto narodziło się w Katalonii, a jego data 23 kwietnia jest symbolem dla literatury światowej. W ten dzień zmarli wybitni poeci Miguel de Carvantes, William Szekspir oraz Inca Garcilaso de la Vega.
Z okazji tego święta zachęcam uczniów klasa II – IV do uzupełniania lekturników, a wszystkich uczniów Naszej szkoły do przeczytania wybranego fragmentu wybranej przez siebie lektury, książki.  
Podzielcie się z Nami, Waszymi ulubionymi książkami. Zachęcam do przesyłania zdjęć z książkami, które czytacie J Czekam również na zdjęcia nauczycieli z książką. Chętnie poznamy również Wasze ulubione tytuły lektur z dzieciństwa J
Mój mail n.furgacz.zss11@onet.pl
Pozdrawiam Was serdecznie, Pani Magda 3A

Gimnastyka buzi i języka - logopedia


Drodzy Uczniowie, dzisiaj proponujemy interaktywne ćwiczenia narządów artykulacyjnych. Możecie wybrać jedną z proponowanych zabaw:
  • ruletka artykulacyjna,
  • losowe karty,
  • otwórz pudełko,
  • a dla starszych uczniów "anagram"
 https://wordwall.net/pl/resource/1049263/ruletka-artykulacyjna

Zagrajcie w grę utrwalającą prawidłową wymowę głoski [š].
 

Starszym uczniom proponujemy ćwiczenia leksykalne.
Podaj wyrazy (wyrażenia)  bliskoznaczne
Jego heroiczny czyn jest podkreślany szczególnie przez miejscową ludność.
Napoleon II był jedynym legalnym synem Napoleona Bonapartego.
W jego twórczości odgrywają ważną rolę przede wszystkim wizje przyszłości.
Krytycy nazwali jego rzeźby karykaturą sztuki.
Po środku placu zainstalowano nowoczesną fontannę.
Nigdy nie spotkałem tak kapryśnego dziecka.
Ta powieść świadczy o niezwykle bogatej fantazji autora.
Karol jest prawdziwym koneserem sztuki.
Wydano kategoryczny zakaz trzymania zwierząt w hotelu studenckim.
Najbardziej lubiła sentymentalne melodie i piosenki.
Farmaceuta zajmuje się sporządzaniem, przechowywaniem i wydawaniem leków.
Tłum manifestował swoją niechęć wobec imigrantów.
Dyletanta poznajemy po jego głębokim przekonaniu, że się zna na danej problematyce.
Sala koncertowa została zapełniona przez prawdziwych melomanów.
Urządzono kwestę na odbudowę najbardziej uszkodzonych zabytków.
W spornych sprawach należy powołać eksperta sądowego.
Piosenkarka zaprezentowała melancholijną muzykę swojej afrykańskiej ojczyzny.
                                                                                            Pozdrawiamy p. Agnieszka i p. Ola :-)

Pani Ania z 5C poleca

Dzień dobry,
Przed nami kolejny, piękny, słoneczny dzień.
Dziś również Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. 
Zapraszam do wysłuchania nagrań przygotowanych dla Was specjalnie na tę okazję.
Młodsi uczniowie: posłuchajcie jak przeczytam fragment mojej ulubionej książki z dzieciństwa. Postarajcie się zapamiętać jak najwięcej szczegółów z tego fragmentu. Następnie opowiedzcie o nich Rodzicom.
https://soundcloud.com/ania-chmiel-673147179/mis-uszatek-na-dzien-ksiazki/s-liHEdlznNHc
Uczniowie starsi: dla Was kontynuacja wczorajszego zadania dotyczącego "ciągów wyrazowych".
Na początku nagrania usłyszycie przypomnienie treści zadania.
https://soundcloud.com/ania-chmiel-673147179/ciagi-wyrazow-cwiczenie/s-FTqkcd1AKV6
Życzę wspaniałego dnia!
p. Ania z 5C

Arteterapię poleca pan Łukasz

Drogie Dzieci.
Kontynuujemy spotkania z cyklu; "Guzikowe zabawy".
Tematem przewodnim jest: "Moje szczęście".
Proszę spójrzcie  na zamieszczoną pracę, zastanówcie się,
czym jest dla was szczęście i postarajcie się wykonać swoją własną pracę na ten temat.
Wykorzystajcie do wykonania swojej pracy: 
- kartkę z bloku, guziki, igłę, nitkę lub klej, czarny cienkopis i włączcie  "pstryk" wyobraźnię XD
 Dla mnie, szczęściem jest możliwość słuchania muzyki, dlatego na zdjęciu znajdziecie nutkę.
Z tej pracy, możecie zrobić piękny obrazek na ścianę lub kartkę okolicznościową na specjalną okazję.
Oczywiście skoro nutka to i muzyka. Dziś do pracy proponuję włączyć  oczywiście muzykę. Życzę umiejętności cieszenia się z małych rzeczy. Pozdrawiam Was. Pan Łukasz.

Gimnastyka korekcyjna


Terapeuci Integracji Sensorycznej i Rehabilitacji Ruchowej zalecają




  Kolejne ćwiczenia z SI. Wykonują je małe jak i starsze dzieci.                                        

Pani Joanna poleca


Dziś zajęcia z humorem! Do ćwiczenia zaproś członków rodziny. Ustalcie swoje zasady zabawy. Może je spiszecie? (np. tylko wolno pokazywać ruchem itp.).

Po skończonej zabawie podziel się swoimi wrażeniem. Czy coś byście zmienili w zasadach? A może macie swoje propozycje do naśladowania? Podziel się
z kolegami z klasy wrażeniami z zabawy? Jak się czułeś?

Powodzenia!