Dzień 23 innej formy szkoły

Znalezione obrazy dla zapytania kreatywnyWitajcie kochani, dziś mamy Światowy Dzień Kreatywności. Zapraszam Was do bycia kreatywnym. Co to znaczy? Kreatywny to inaczej twórczy, pomysłowy, tworzenie oryginalnych rzeczy, gier itp.
Na blogu dziś także kreatywnie. Nasi nauczyciele wymyślają dla WAS wiele ciekawych propozycji. Korzystajcie z nich bo dzięki temu korygujecie pewne braki, rozwijacie wiele zmysłów, nabywacie umiejętności. Drodzy rodzice czerpcie pomysły z naszego bloga bo to świetna forma terapii dla waszych kochanych pociech a dla naszych wspaniałych uczniów. 
Przypominam o akcji, którą dostaliście na emaile. Zdjęcie z napisem " Jesteśmy RAZEM chociaż z dystansem". Przesyłajcie na email n.gajewskizs3@op.pl do środy 22.04.2020


DLA RODZICÓW - porady, wskazówki, ciekawostki


Temple  Grandin - wysokofunkcjonująca osoba z autyzmem, doktor  zootechniki oraz profesor  na Colorado State University, autorka bestsellerów, konsultant przemysłu mięsnego ds. zachowań zwierząt uważa że Enstein, Mozart, Tesla mieli jakies odmiany autyzmu. 
Zachęcamy do zobaczenia filmu:

oraz 20 minutowy wykład Temple Grandin:

Pani Ania z 5 C poleca

Dzień dobry,
Moi mili:), pozostajemy w dalszym ciągu w sferze dźwięków. Na dziś przygotowałam dla Was kolejne propozycje do wysłuchania. Proszę, aby każdy uczeń starał się jak najbardziej skoncentrować na zadaniu.
Uczniowie młodsi: Wysłuchajcie i spróbujcie odgadnąć jakie dźwięki zaprezentowane są w poniższym filmiku.






Uczniowie starsi: Wsłuchajcie się w dźwięki pięknej relaksującej muzyki Mozarta. Proponuję wykonać to ćwiczenie po zakończonej nauce.
https://www.youtube.com/watch?v=QHl6wYCwlcQ.
                                                                    Pozdrawiam serdecznie p. Ania z 5 C

Arteterapia - KONKURS EKOstwór


Zapraszamy wszystkie dzieci do szkolnego konkursu ekologicznego pt. "Ekostwór".
Praca powinna być wykonana z materiałów wtórnych, dostępnych w naszym najbliższym otoczeniu:
- papier, plastik, szkło.
Konkurs jest podzielony na kategorie:
- kat. I, klasy 1 do 6,
- kat. II, klasy 7 do 8
Po wykonaniu pracy, prosimy o przesłanie zdjęcia do organizatorów konkursu:
n.gajewski.zs3@op.pl
n.chmielowska.zss11@onet.pl.
Pierwsze trzy miejsca uzyskają ocenę celującą z techniki za wykonaną pracę.
Drogie Dzieci.
W trakcie tworzenia swoich dzieł sztuki, włączcie sobie cichutko muzykę, która pozwoli Wam się wyciszyć i skoncentrować. Polecam najpiękniejszą muzykę na fortepian; Konkurs trwa do końca kwietnia.
Powodzenia :)

Terapeuci Integracji Sensorycznej i Rehabilitacji Ruchowej zalecają

Ćwiczenie 1: stanie na jeden nodze - postaraj się utrzymać równowagę przez 1min
Ćwiczenie 2: wykonaj 10 skłonów w przód - jeśli dotkniesz rękami podłogi przy prostych kolanach jesteś super rozciągnięty :)






 
Ćwiczenia z SI wykonujemy przed lustrem. Staramy się odwzorować dokładnie to co pokazują dzieci na obrazkach. Poproś rodzica żeby sprawdził czy dobrze wykonałeś zadanie lub nagraj się i prześlij na email: n.bartosz.zss11@op.pl



Gimnastyka buzi i języka - logopedia

Drodzy Uczniowie, dzisiaj proponujemy Wam ćwiczenia "łamiące" języki.
Zaczniemy od przygotowania naszych narządów artykulacyjnych. Wykonajcie również ćwiczenia oddechowe. 
Miłej zabawy
p. Agnieszka i p. Ola :-)








Pani Magda z 3 A poleca

            Zabawa sprzyjająca rozwijaniu koncentracji

Zabawa z piosenką i ruchem

·     Głowa, ramiona, kolana, pięty…  – przy kolejnych powtórkach śpiewamy coraz szybciej.


Ćwiczenia percepcji wzrokowej – znajdź różnicę. 
 

Pozdrawiam, p.Magda 3A

Pani Joanna poleca

Przygotuj sobie: 2 duże łyżki, 2 widelce, 2 noże oraz 2 małe łyżki i 2 podkładki (jeśli masz w domu). Zaproś do zabawy siostrę a może mamę? Przyjrzyj się uważnie, w jaki sposób zostały ułożone sztućce. Spróbuj tak samo je ułożyć. Możesz sobie zadanie utrudnić. Po zobaczeniu ilustracji odwróć wzór na drugą stronę. Teraz ułóż wzór z pamięci. jeśli wykonujesz to ćwiczenie z kimś z rodziny to możecie urządzić sobie zawody - Kto pierwszy i dobrze ułoży. Powodzenia!









Pani Patrycja z 1 B proponuje


Witam wszystkich serdecznie.
Zapraszam do zabaw na myślenie przyczynowo-skutkowe:

1. Segregowanie przedmiotów
Chodzi o dzielenie rzeczy według wspólnych funkcji, np. na przedmioty używane w kuchni, w ogrodzie, do zabawy. Zamiast przedmiotów możesz też wykorzystać obrazki lub wycinki z gazet. Poproś dziecko, by umieściło rysunki w odpowiednich grupach, z których każde ma swoje kryterium (np. używamy ich do mycia się - obrazki z wanną, gąbką, mydłem, szczoteczką, itd.). 

Na podobnej zasadzie możesz podzielić już obrazki/przedmioty i poprosić dziecko, aby odszukało błędy w takim układzie.
 2. Chowanego z zabawkami
 Schowaj zabawkę. Później opisz dziecku, do czego służą przedmioty znajdujące się obok zabawki albo co się robi w tym pomieszczeniu. Przykładowo: Miś jest w miejscu, gdzie mama i tato śpią. Leży przykryty takim materiałem, który zasłania nam okno na noc.