Dzień 32 innej formy szkoły

Witajcie, trochę dziś pochmurno, dlatego uśmiechajmy się do siebie by rozjaśnić ten dzień. 
W pracy nauczyciela najwspanialsze są sukcesy naszych uczniów, cieszymy się z każdego waszego nawet małego sukcesu. Każdego dnia staramy się, by nauczyć was nowych umiejętności i wyposażyć w nową wiedzę. Niezwykle wzruszający jest moment waszej wdzięczności i słowa dziękuję. 
Uczeń klasy 5 D przesłał przygotowane przez siebie podziękowanie. Publikuje dla wszystkich nauczycieli. Kuba bardzo dziękujemy 😍😍😍

Dla Rodziców - wskazówki, wsparcie


Gorąco Państwa uwadze polecamy dwa artykuły:

"Zabawy i ćwiczenia rozwijające słuch i uwagę słuchową dziecka" 
 https://neuroflow.pl/blog/dla-rodzicow/29-zabawy-i-cwiczenia-rozwijajace-sluch-i-uwage-sluchowa-dziecka

APD Zaburzenia przetwarzania słuchowego
https://neuroflow.pl/dla-rodzicow/apd-zaburzenia-przetwarzania-sluchowego

Terapeuci Integracji Sensorycznej i Rehabilitacji ruchowej polecają

Wracamy do Was razem z Emilką z kolejnymi ćwiczeniami :)
cały czas pracujemy nad równowagą, prawidłową postawą oraz wzmacnianiem najbardziej osłabionych mięśni naszego ciała czyli brzuszka ! Pamiętajcie, że nasze ciało to taka "maszyna" w której wszystko musi pracować prawidłowo. Zatem do dzieła! Każde ćwiczenie wykonujemy min 10 razy ale zawsze można więcej :)


W ramach SI proponujemy cykl zabaw z nakrętkami



Pani Ania z 5C poleca

/Zdjęcie źródło: twojapogoda.pl/
Witajcie,
Dziękuję bardzo, że śledzicie bloga i wykorzystujecie nasze propozycje.
Zadania na dziś są, jak zapowiadałam, kontynuacją wczorajszych.
Młodsi uczniowie: wysłuchajcie do końca historii, która przydarzyła się księżniczce. Postarajcie się powiedzieć, jaki jest morał tej historii. Morał- czyli nauka, zasada ważna w życiu, którą powinniśmy się kierować. Proszę, aby uczniom pierwszych klas pomogli w tym zadaniu Rodzice.
https://soundcloud.com/ania-chmiel-673147179/zabi-krol
Uczniowie starsi: Waszym wczorajszym zadaniem było wysłuchanie fragmentu utworu Mozarta. Dziś proszę Was o zapisanie na kartce lub zilustrowanie, jakie emocje czuliście podczas słuchania. Czy utwór Wam się podobał, co wyobrażaliście sobie słuchając.
Pozdrawiam gorąco i życzę dużo słońca!
P. Ania 5C
                                                                   /Przygotowanie i opracowanie Anna Ch./

Arteterapię poleca pan Łukasz

Zdjęcie: "Pinterest"
Dzień dobry.
Mam nadzieję, że czas mija Wam w spokoju i zdrowiu. Czego i sobie życzę.
Dziś mam dla Was kolejną propozycję zajęć z wykorzystaniem materiałów wtórnych.
Do naszych zajęć będziecie potrzebowali;
- kartkę z bloku, rolki po papierze toaletowym, klej, kredki, nożyczki, podkładka na stół, mazak.
Kolejne czynności:
- na kartce narysuj kształt ryby,
- rolki po papierze potnij na cienkie paski,
- pocięte paski wklej w kontur ryby i ułóż w łuski- jak na zdjęciu,
- pokoloruj wnętrze każdej utworzonych łusek - jak na zdjęciu.
Brawo!
Ponownie użyłeś materiałów wtórnych w sztuce, zamiast wyrzucać je do kosza.
Zaczynasz mieć już piękną galerię Swoich prac, prawda? :)
Pamiętaj żeby po sobie posprzątać. Porządek na stole to Twoje bezpieczeństwo.Pragnę Wam przy okazji przypomnieć, że dziś urodziny obchodzi Stanisław Moniuszko.
Posłuchaj historii o naszym wielkim człowieku, który urodził się 5 maja 1819 roku:
https://www.youtube.com/watch?v=JLUFHbjIqpw
Dobrego dnia.
Materiał opracował: Łukasz Gajewski

Pani Magda z 3A poleca


Dzień dobry.
Przygotowałam dla Was propozycję zabawy na pamięć i koncentrację uwagi. Zabawa pt. „Jedziemy na wycieczkę”. Zabawę zaczynamy mówiąc „jedziemy na wycieczkę i zabieramy … ”. Wymyślamy i na zmianę wymieniamy rzeczy, jakie zabieramy na wycieczkę, powtarzając już te wymienione, np.:
·       mama: „Jedziemy na wycieczkę i zabieramy plecak.
·       dziecko: „Jedziemy na wycieczkę i zabieramy plecak i namiot.
·       mama: „Jedziemy na wycieczkę i zabieramy plecak, namiot i piłkę”. itd.

Można wprowadzać różne odmiany tej zabawy poprzez zmianę początkowych zdań np. „Jesteśmy w sklepie i kupujemy …”, „Na urodziny Kasia dostała …”.
Udanej zabawy.
opracowanie własne, M.F.

Przesyłam również link do strony, na której będziecie mogli przypomnieć sobie i utrwalić zasady pisania listu. Może spróbujecie napisać list do kolegi z klasy,   w którym opowiecie, jak spędzacie czas w domu?

Pozdrawiam Was serdecznie, Pani Magda 3A.

Gimnastyka buzi i jezyka - logopedia

1. Ćwiczenia narządów artykulacyjnych







 
2. Ćwiczenia językowe:
Popatrz uważnie na obrazek. Nadaj mu tytuł. Opisz, co widzisz na obrazku. Możesz użyć wymienionych wyrazów. Zaznacz wśród nich przymiotniki.







3. Ćwiczenia językowe:
Z ostatnich sylab podawanych pseudosłów utwórz wyrazy.









 4. Ćwiczenia językowe:
Odmień przez przypadki podane rzeczowniki w liczbie pojedynczej i mnogiej.


Pozdrawiają p. Agnieszka i p. Ola :)

Gimnastyka korekcyjna


Pan Rafał poleca

Źródło : Pinterest.com
Dzień dobry,
kolejny dzień nauki przed nami...codzienna dawka promieni słonecznych wdzierających się do naszych domów na pewno dodaje nam wszystkim sił i motywuje do pracy. 
Na dziś zamieszczam karty pracy oraz ćwiczenia.
Jak co dzień trzymam za Was kciuki chociaż wierzę, że sobie świetnie radzicie przy pomocy Waszych wspaniałych rodziców a naszych ambitnych pomocników.
Jeszcze raz dziękuję rodzicom za pomoc i wsparcie.

Wydawnictwo Edukacyjne
Zaczynamy...



Pani Joanna proponuje


Przygotuj kartkę z bloku rysunkowego, kolorowe kredki, oraz miejsce w którym będziesz mógł się skupić. Łatwiej będzie tobie wykonać to ćwiczenie, kiedy nie będzie przeszkadzać ci grające radio, telewizor... Staraj się wsłuchać w zagadki, które odtwarzaj w dowolnej kolejności. Dźwięki będą różnorodne– przedmioty, wydarzenia, instrumenty i inne. Tu je znajdziesz (https://bajki-zasypianki.pl/zabawa-dla-dzieci/).  To co rozpoznasz narysuj na kartce. W ten sposób postępuj z wszystkimi dźwiękami. Poproś kogoś dorosłego aby pomógł odtwarzać ci dźwięki, tak abyś nie mógł przeczytać ich opisu).
Kiedy odgadniesz wszystkie dźwięki, dokończ rysunek- stwórz opowiadanie. Nadaj tytuł temu opowiadaniu. Pokaż rysunek rodzinie, kolegom i opowiedz twoją historię, w trakcie której wykorzystuj dźwięki z nagrań np. żabka ostrzegała inne żabki grając na trąbce (i tu włączasz dźwięk trąbki). W ten sposób powstanie bardzo ciekawe opowiadanie. Nie musisz    w opowiadaniu wykorzystać wszystkich dźwięków, to zależy od ciebie. A może nagrasz je, dołączysz rysunek i prześlesz nam, a my zamieścimy je na naszym blogu.
Powodzenia!

Pani Kasia z 4A poleca


Powiedz, które z uczuć Ci towarzyszy gdy :

·       Dostajesz prezent
·       Ktoś się z Ciebie śmieje
·       Przewrócisz się lub coś Cię boli
·       Rodzice nie pozwalają Ci grać w grę na komputerze lub telefonie
·       Jesteś głodny
·       Rodzice Cię chwalą
·       Przegrasz w zabawie lub grze planszowej
·       Wygrywasz w konkursie
·       Boisz się czegoś


Ćwiczenie opracowano na podstawie : pinterest.pl, mojedzicikreatywne.pl