Dzień 42 innej formy szkoły

Dzień dobry kochani, stare porzekadła się sprawdzają po zimnej Zośce już tylko ciepełko. Cieszymy się piękną pogodą, spacerujemy i "łapiemy" witaminę D.
Zapraszam was dziś do naszych blogowych zadań, są bardzo ciekawe. 
Dziś w naszym kalendarzu świąt nietypowych mamy Dzień Dobrych Uczynków. Do dzieła zatem, robimy dobre uczynki dla każdego z domowników. Robienie małych drobnych uczynków daje dużo radości zarówno osobom obdarowanym jak i nam samym. Kochani sprawiamy dziś radość!!!!
Przygotowałam dla Was małą podpowiedź - co można zrobić w ramach dobrych uczynków. Wierzę oczywiście w waszą pomysłowość i kreatywność. 
Życzę wspaniałego dnia p. Mirka



Terapeuci Integracji Sensorycznej i Rehabilitacji Ruchowej zalecają



Witam, do wykonania dzisiejszych ćwiczeń potrzebna będzie nam ściana i piłka :) Ćwiczenia są łatwe do wykonania należy pamiętać aby w trakcie ćwiczeń całe ciało przylegało do ściany :) powtórz 20 razy. Powodzenia




W ramach SI proponujemy 


Miłej zabawy

Pan Rafał poleca

Dzień dobry,
Witam wszystkich w kolejnym dniu zdalnej nauki.
Mam nadzieję, że tak jak i mnie, dzisiejsza pogoda napawa Was i Waszych rodziców optymizmem i nadzieją, iż w niedalekiej przyszłości spotkamy się w szkole.
Wysyłam Wam następujące ćwiczenia.
Powodzenia.
1. Karta pracy - Ćwiczenia rozwijające logiczne myślenie. Źródło: chomikuj.pl
2. Karta pracy - Ćwiczenia rozwijające logiczne myślenie. Źródło: chomikuj.pl

Pani Dorota z 1A poleca

Witajcie,
Dziś mam dla Was zadanie usprawniające umiejętność czytania w zabawny sposób.
Przeczytaj głośno poniższe wyrazy i pseudowyrazy. Podkreśl tylko wyrazy, które są nazwami owoców, warzyw lub zwierząt. Do dzieła!
( opracowanie własne D.E.Kz

Pani Magada z 3 A poleca


Dzień dobry.
Dzisiaj mam dla Was propozycje dwóch zabaw na koncentrację uwagi, pamięć i kreatywne myślenie.
 1. Pierwsza  to "Zabawa w dyrygenta". Dyrygent orkiestry pokazuje muzykom, kiedy mają grać głośno, a kiedy cicho. Jako znak dla grania cicho, podnosimy obie dłonie na wysokość twarzy przykładamy oba palce wskazujące do ust. Jako znak dla grania głośno, odsuwamy dłonie od twarzy, zatrzymujemy je po obu stronach głowy i nimi potrząsamy.
Poproście mamę lub tatę, aby wcielili się w rolę „dyrygenta”.
Włączamy muzykę i za pomocą batuty (np. ołówka, lub drewnianej łyżki) rodzice będą pokazywać kiedy muzyka staje się cichsza, a kiedy głośniejsza. Waszym zadanie jest uważne przyglądanie się rodzicom i wykonywanie odpowiednich ruchów. Zabawa powinna trwać 5-10 minut (warto to ćwiczenie kontynuować każdego dnia).
2. Druga propozycja to  „Taniec z gazetami”.  Należy nałożyć na głowę gazetę i chwytają się za ręce tańczyć w rytmie różnych melodii. Tańczcie w różnych kierunkach, jednocześnie tak, aby gazeta nie spadła z głowy.
 
Kolejna propozycja to ćwiczenia doskonalące umiejętności ortograficzne – zasady pisowni wyrazów z „ch” i samo „h”.

Przesyłam link do dyktanda online https://dyktanda.online/app/dyktando/31
Pozdrawiam Was serdecznie, Pani Magda 3A

Arteterapie poleca p. Łukasz

Pinterest
Pinterest
Dzień dobry drogie dzieci.
Dziś piękny dzień. Można udać się na spacer (z dystansem) i zebrać trochę darów natury.
Tak, dziś zrobimy "Stemplowane obrazy z kwiatów".
Do tego celu będziecie potrzebowali:
- podkładkę tekturową, dwie kartki papieru w tym jedną zwaną pergaminem (jeżeli nie macie, wykorzystajcie zwykłą kartkę ksero, młotek, materiał przyrodniczy: kwiaty i trawy.
Kolejne czynności:- przyjrzyj się załączonym ilustracjom,
- na tekturkę połóż kartkę papieru,
- na kartce ułóż zebrane w parku lub lesie kwiaty, trawy, liście,
- przykryj wszystko pergaminem lub kartką ksero - patrz na ilustrację,
- uderzaj młotkiem w kolejne główki kwiatów,
- zdejmij kartkę i zobacz efekty swojej pracy.
Ciekawe prawda? Możesz teraz oprawić obraz i powiesić go sobie w pokoju lub podarować komuś ważnemu.
Udanej zabawy.
Pamiętaj, posprzątaj po sobie.
Materiał opracował: Łukasz G.

Pani Joanna proponuje


Przeczytaj poniższy cytat Jana Pawła II z Listu do artystów z roku 1999....
"Zadaniem każdego człowieka jest być twórcą własnego życia: człowiek ma uczynić z niego arcydzieło sztuki.”....
Kto to jest twoim zdaniem twórca... a co to jest twórczość, ... a czym jest arcydzieło sztuki?  A czym jest życie? Odpowiedzialność? Porażka? Sukces? Codzienność? Trudność? .......
Porozmawiaj ze swoją rodziną na temat cytatu. Jak oni go rozumieją? A jak ty go rozumiesz?
Odnieś się w kilku zdaniach do cytatu Jana Pawła II, a my chętnie umieścimy twoje refleksje na blogu.
Powodzenia!

Gimnastyka buzi i języka - logopedia

1.  Ćwiczenia narządów artykulacyjnych:

2. Ćwiczenia dykcji:


3.Różnicowanie szeregów:
Opowiastka /słuchanka na  dobry refleks:
 
4. Różnicowanie szeregów:
Zgadywanka.
Dopasuj obrazek do odpowiedniej zagadki.
https://wordwall.net/pl/embed/e0be8a7565d84baeab6d412184731b96?themeId=43&templateId=3

Pozdrawiają p.Agnieszka i p. Ola

Pani Ania z 5C poleca

Dzień dobry,
Poniżej kolejna "porcja" ćwiczeń na dziś.
Uczniowie młodsi: moje Słoneczka, dla Was ćwiczenie pt. "Wykonaj ruch na polecenie słowne". W zadaniu pomoże załączone zdjęcie a jego treść poznacie klikając w poniższy link. (Ćwiczenie ma na celu usprawnienie pamięci słuchowej).
https://soundcloud.com/ania-chmiel-673147179/figury-geometryczne
Dla uczniów starszych: rozgrzewka z rymowaniem. Czekam na rymowane życzenia od Was, ale najpierw poćwiczcie rymowanie podczas załączonego ćwiczenia.
https://soundcloud.com/ania-chmiel-673147179/wymysl-rym
Życzę dużo siły i wytrwałości!
Pozdrawiam serdecznie.
P. Ania 5C
/Przygotowanie i opracowanie Anna Ch./