Rewalidacja Liceum

 23.06.2020

Pani Elżbieta Kaworek poleca 
 Witam, każde ćwiczenie powtarzamy 10 razy .
wszystkim miłego dnia :)

Źródło: Książka "Ćwiczenia propriocepcji w fizjoterapii"




 Pani Joanna Palacz poleca





______________________________________________________________
22.06.2020


Pani Elżbieta Kaworek zaleca 



Pani Joanna Palacz poleca

Posłuchaj piosenki Kabaretu Starszych Panów Rodzina

Rozwiń myśl i ją zapisz:

"Najważniejsze jest, by gdzieś istniało to, czym się żyło: i zwyczaje, i święta rodzinne. I dom pełen wspomnień. Najważniejsze jest, by żyć dla powrotu" Mały Książę

Kim jest dla ciebie tata- wejdź w poniższego linka:


napisz, zrób prezentację (jak wolisz) nt Kim jest dla ciebie tata?
______________________________
8.06.2020 - 19.06.2020 Dni wolne od zajęć dydaktycznych
_____________________________________________________
5.06.2020
Pani Dorota Nalepa poleca


Pani Elżbieta Kaworek poleca
Wykonaj następujące po sobie ćwiczenia:


-stań w lekki rozkroku i wykonaj naprzemienne krążenia ramion w przód i w tył;

-stań prosto i postaraj się dotknąć dłońmi palców stóp, przy prostych kolanach                                                                                              

-zrób 15 pajacyków;

-wykonaj bieg w miejscu przez 30 sekund;

-usiądź w siadzie skrzyżnym, weź chusteczkę higieniczną i dmuchaj na nią tak by podfruwała do góry  - pamiętaj wdech nosem i wydech ustami.
Wersja na siedząco:-krążenia ramion w przód i w tył;  -ręce w bok i skręty tułowia – „samolot”                                                                                                                     -skłon w przód i dotknięcie dłońmi palców stóp                                                                                                            -10 pajacyków tylko rękami z klaśnięciem dłońmi nad głową                                                                                       -dowolną piłkę raczej większa – włóż między kolana i ściskaj mocno kolanami                                                               -weź chusteczkę higieniczną i dmuchaj na nią tak by podfruwała do góry - pamiętaj wdech nosem i wydech ustami.

Źródło:opracowanie własne

Pani Joanna Palacz poleca





_____________________________________________________________________
4.06.2020
Pani Dorota Nalepa poleca

Pani Joanna Palacz poleca

Uwierz w siebie!!!
Jeśli chcesz dowiedzieć się jak radzić sobie z lękiem i uwierzyć w siebie, wejdź w poniższy lęk:

Zastanów się:
Co byś zrobił gdybyś się nie bał i kiedy byś wiedział że w 100% ci się uda?

Za pomocą metody rybiego szkieletu (rysynek w załączniku) dokonaj analizy problemu)


RYBI SZKIELET

Metoda ta znana jest jako schemat przyczyn i skutków. Przebieg: Na plakacie narysuj schemat przypominający rybi szkielet lub wydrukuj załącznik. W głowie ryby wpisz  problem. Zastanów się jakie główne czynniki miały wpływ na powstanie tego problemu. Wpisz je na tzw. dużych ościach. Zastanów się nad każdym problemem (z ości).  Możesz podzielić się tym zadaniem z najbliższymi. Niech każdy członek rodziny otrzyma jeden czynnik główny (dużą ość) i w określonym czasie stara się odnaleźć przyczyny. Na małych ościach wpisujemy czynniki szczegółowe (małe ości) na schemat. Z czynników szczegółowych (małych ości)  wybieramy  najistotniejsze. Na koniec wyciągamy wnioski i rozwiązujemy problem.
Powodzenia!!!

_________________________________________________________________________
3.06.2020
Pani Joanna Palacz poleca

Znajdź wygodne miejsce w domu, możesz zaprosić swoich bliskich do ćwiczenia uważności, skupieniu na oddechu. (Ćwiczenie uważności z książki „Daj przestrzeń i bądź blisko” E.Snel, wyd. CoJaNaTo, Warszawa 2017
Wejdź w poniższy link:

Powodzenia!
 

_______________________________________
2.06.2020
Pani Elżbieta Kaworek zaleca

Witajcie dziś porcja ćwiczeń z wykorzystaniem krzesełka więc łatwo i przyjemnie na siedząco. Wzmocnicie ramiona, plecy i brzuch a przy okazji poprawicie ruchomość waszych stawów. Każde ćwiczenie powtórz min 10 razy :) miłego dnia

https://www.facebook.com/watch/?v=1824295564495819

Źródło: motywacja non stop


 
Pani Joanna Palacz poleca

Zastanawiałeś się kiedyś nad tym co to jest sprawiedliwość?
Często posługujesz się stwierdzeniem, że to jest niesprawiedliwe .... kiedy tak powiedzieliście lub pomyśleliście .... To nie jest sprawiedliwe ....
Przeczytaj poniższe cytaty:
-Nie można szukać zemsty i nazywać ją sprawiedliwością.
-Sprawiedliwość nie zawsze jest taka sprawiedliwa, jak powinna.
-Gniew nigdy nie bywa sprawiedliwy Mikołaj Gogol
-Kto ma świadomość winy, zawsze szuka usprawiedliwienia w okolicznościach zewnętrznych. Anton Czechow.

„Sprawiedliwie, to znaczy po równo”- zastanów się, czy ten pogląd jest słuszny?
 Porozmawiaj z rodziną na ten temat, z kolegami z klasy.

Spróbuj napisać swoją definicję sprawiedliwości. Dokończ zdanie człowiek sprawiedliwy, to ...........
Zajrzyj do np. encyklopedii i przeczytaj definicję sprawiedliwości:

 Sprawiedliwość to:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Sprawiedliwo%C5%9B%C4%87

Pamiętaj "Nie ma pokoju bez sprawiedliwości" Jan Paweł II


Powodzenia!
 ________________________________________________________________________
01.06.2020
Pani Joanna poleca

Zapraszam do niecodziennej zabawy- ESCAPE ROOM. Ty, w tym celu wspólnie z rodziną       i przyjaciółmi (pamiętamy o przestrzeganiu zasad pandemii!) przygotuj w swoim domu (po uzgodnieniu z dorosłymi!) pokoju zagadek. To propozycja na spędzenie wyjątkowego Dnia Dziecka.

W tym celu wejdź na poniższego linka, gdzie znajdziesz informacje, instrukcje do opracowania takiego przedsięwzięcia.

101 zagadek do escape roomu
https://zagadkowepomysly.blogspot.com/2017/06/51-pomysow-na-zagadki-do-escape-roomu.html


Podziel się z nami wrażeniami.


Powodzenia!!!
_________________________________________________________________________
29.05.2020
Pani Elżbieta Kaworek zaleca
Witam, na koniec tygodnia kilka łatwych i przyjemnych ćwiczeń na stopy, nadgarstki oraz głowę. Powtarzamy 10 razy :) Miłego weekendu. 





Pani Joanna Palacz poleca
1 czerwca obchodzimy Dzień Dziecka.

Przeczytaj poniższy cytat Janusza Korczaka:

„Dzieci nie będą dopiero, ale są już ludźmi, tak, ludźmi są, a nie lalkami: można przemówić do ich rozumu, odpowiedzą nam, przemówmy do serca, odczują nas”
                                                                                                                                                         
Czy wiesz kim była Janusz Korczak?
Poszukaj informacji na jego temat.

Zapoznaj się z formułą przeprowadzania wywiadu, który znajduje się w załączniku.
Zastanów się jakie pytania byś mu zadał, o co chciałbyś go zapytać, gdybyś przeprowadzał z nim wywiad w oparciu o powyższy cytat? Odnieś się również do zbliżającego się DNia Dziecka.
Zapisz te pytania i prześlij na naszą stronę.




Powodzenia!


Podpowiedź:
https://zyciorysy.info/janusz-korczak/


________________________________________________________
28.05.2020

Pani Joanna Palacz poleca
Zastanów się nad poniższymi pytaniami, w tym celu wejdź wlinki:
Czym są prawa człowieka?
Co to są prawa człowieka? (Helsińska Fundacja Praw Człowieka)
Czy znasz Powszechną Deklaracją Praw Człowieka?
Czy wiesz co to są Prawa Dziecka?
Czy wiesz kto jest rzecznikiem Praw dziecka i czym się zajmuje?
Czy wiesz jakie masz Prawa i obowiązki jako uczeń w naszej szkole? Zapisz je.

Powodzenia!

_____________________________________________________
27.05.2020
Pani Dorota Nalepa proponuje























Pani Joanna Palacz poleca

Zastanów  się czym dla ciebie jest twój dom, rodzina?
Wejdź kolejno w załączniki i przeczytaj je? Co teraz sadzisz ?
Moja rodzina dla mnie jest .......
Zapisz swoje przemyślenie i podziel się nimi z nami.


 
Powodzenia!

_______________________________________________________________
26.05.2020
 Pani Elżbieta Kaworek zaleca
Zapraszam na kilka łatwych ćwiczeń do wykonania w pozycji siedzącej. Już je razem wykonywaliśmy i mam nadzieje, że pamiętacie. A jeżeli nie to zapraszam to powtórki :) każde ćwiczenia wykonujemy min 10 razy można oczywiście więcej. Pozdrawiam 



 


Pani Joanna Palacz poleca
 

Coś wyjątkowego, dla wyjątkowych MAM!- String art obrazki z nici

Chcesz zrobić mamie niespodziankę? To masz okazję!
W tym celu wejdź w poniższy link, z którego dowiesz się jak przygotować prezent dla mamy oryginalny obrazek z nici:
Powodzenia!

_______________________________________________________________________
25.06.2020

Pani Elżbieta Kaworek zaleca
Witajcie, w tym tygodniu będziemy się rozciągać :) przygotuje Was do tego ten krótki filmik (nie całe 5 min) z kilkoma propozycjami do wykonania :) oczywiście każdy pracuje na miarę swoich możliwości :) pozdrawiam i życzę udanego tygodnia.

 



Pani Joanna Palacz poleca
 
Przyjrzyj się obrazowi Stanisława Matejki. Czy wiesz dlaczego będziemy go omawiać?
W tym tygodniu kogo obchodzimy święto?

MACIERZYŃSTWO 1905 Stanisław Wyspiański

Dokonaj analiza obrazu korzystając z załącznika "Przepis na opis obrazu"


Powodzenia!
_____________________________________________________
 21.05.2020
Pani Dorota Nalepa
 


Pani Joanna Palacz poleca 

Przeczytaj poniższy cytat Jana Pawła II, zastanów się przez chwilę nad nim .....
"Za wojnę są odpowiedzialni nie tylko ci, którzy ją bezpośrednio wywołują, ale również ci, którzy nie czynią wszystkiego co leży w ich mocy, aby jej przeszkodzić"  ......
Przeczytaj informacje nt metody PORTFOLIO bo dziś będziemy nią pracować!

PORTFOLIO (czyli teczka)- to metoda bardzo popularna za granicą a szczególnie w Stanach Zjednoczonych, w Polsce także wykorzystywana, cieszy się popularnością wśród młodzieży. Portfolio, jak sama nazwa wskazuje to teczka tworzona przez was, którą może być:
− zbiór dokumentów, które mają świadczyć o wiedzy, umiejętnościach i możliwościach ucznia,
− zbiór materiałów na określony temat,
− dokumentacja pracy indywidualnej lub grupowej, gromadzonej w związku z wyznaczonym tematem realizowanym w ramach programu nauczania.
Swoją pracę możecie dokumentować w formie portfolio, wykorzystując do tego różnorodne materiały np.: fragmenty aktów prawnych, artykuły prasowe, tabele, wykresy, ilustracje, bibliografie, materiały opracowane na dany temat w Internecie. Zasada jest jedna, im więcej uda się materiałów zgromadzić (na dany temat oczywiście), tym ciekawsze portfolio.
Skompletowana teczka powinna zawierać zbiór ciekawych, zarówno pod względem merytorycznym jak i wizualnym materiałów, która w pełni zobrazują postawiony na wstępie problem.
Niecierpliwie czekamy na wasze efekty pracy, które proszę przesłać do nas, a my je zamieścimy na naszym blogu.
Powodzenia!

__________________________________________________________________________________
 20.05.2020
Pani Joanna Palacz poleca

"Nie zastąpi Ciebie nikt" to utwór w wykonaniu  Moś, Osińska, Rubiś, Cugowski, Piekarczyk, Ziółko [Lipko, Dutkiewicz]. Posłuchaj tego utworu. W tym celu wejdź w poniższy link:
https://www.youtube.com/watch?v=u-XGQ4h1Qns
druga wersja tego utworu:
https://www.youtube.com/watch?v=eyRrj57f5VY
Posłuchaj również utworu "Lolek - Santo Subito - Cantobiografia JP2" do którego muzykę napisał: Piotr Rubik a śpiewają: Zosia Nowakowska, Marta Moszczyńska, Anna Józefina Lubieniecka, Grzegorz Wilk, Michał Gasz, Michał Bogdanowicz. W tym celu wejdź w poniższy link:
https://www.youtube.com/watch?v=E_iCt3r8Muk
Zastanów się i napisz, oraz podziel się efektami swoich przemyśleń z kolegami z klasy:
-W czym i dlaczego chciałbyś naśladować Jana Pawła II?
W tym celu zastosuj metodę 5 WHY ( załącznik nr 1)
Powodzenia!
 ________________________________________________________________________


19.05.2020
Pani Dorota Nalepa poleca

Pani Elżbieta Kaworek zaleca

Dzień dobry, Zapraszam dziś na nieco dłuższe i intensywne zajęcia które można wykonać w pozycji siedzącej. Korzystamy z tego co mamy w domu. Jeśli jakieś ćwiczenie sprawia Wam trudność to je pomijamy :) powodzenia

https://www.facebook.com/AvalonExtremeSports/videos/911593042600027/

Źródło: Fundacja Avalon


Pani Joanna Palacz poleca
 

Czy słyszałeś coś o Tryptyku Rzymskim Jana Pawła II ? Jeśli nie to zapraszam do zapoznania się z tym dziełem. W tym celu wejdź w poniższy link, gdzie możesz zapoznać się z jego treścią:
.........................
W tym poniższym linku możesz zobaczyć animację kombinowaną Tryptyku Rzymskiego w reżyserii Marka Luzara.


Poemat Jana Pawła II stał się wydarzeniem kulturowym i religijnym od momentu publikacji. W Watykanie "Tryptyk rzymski" hierarchom Kościoła prezentował ówczesny kardynał Joseph Ratzinger, podkreślając rangę dzieła.
Ekranowy "Tryptyk" pomyślany został ambitnie, jako tzw. animacja kombinowana, która w polifonicznej impresji ma zawrzeć refleksyjną treść poematu Jana Pawła II, sens metafor oraz rytm poetyckiego słowa. Tradycyjny animowany rysunek reżyser wzbogaca m. in. scenami spotkań Stworzyciela z człowiekiem pędzla Michała Anioła ożywionymi przez mimów oraz zdjęciami pejzażowymi przetwarzanymi komputerowo. [TVP].

........................................

W poniższym linku znajdziesz fachową analizę utworu Jana Pawła II


....................................................
W tym linku znajdziesz Tryptyk Rzymski Jana Pawła II przedstawiony przez  Ryszarda Peryta.

....................................................



W tych linkach znajdziesz interpretację muzyczną tryptyku



.............................................................
Czy poleciłbyś komuś ten poemat? Jeśli tak to jakich argumentów byś użył? Wiec zrób to! Poleć innym utwór Jana Pawła II. A może nam go polecisz? Swoją motywację prześlij na szkolnego bloga.
Powodzenia!



_____________________________________________________________________
Pani Elżbieta Kaworek zaleca
Dzień dobry, zapraszam na kilka ćwiczeń manualnych które wzmocnią wasze ręce. Do ich wykonania potrzebne będą wam rzeczy dostępne w domu: kartka papieru, gumka recepturka albo do włosów, jakakolwiek butelka oraz piłka. 
Każde ćwiczenie wykonujcie koło 3-5 min :) 
Miłego dnia

Źródło: Książka "Ćwiczenia propriocepcji w rehabilitacji" W. Stryła, A. Pogorzała






Pani Joanna Palacz poleca


Z  okazji 100 rocznicy urodzin zapraszam do zapoznania się z historią życia Jana Pawła II oraz wirtualnego odwiedzenia ważnych  miejsc z jego życia.
W tym celu proszę wejść na poniższe linki:
Opracuj reportaż  z w/w materiałów (a może dotarłeś do innych źródeł informacji na temat papieża?)
W tym celu zapoznaj się ze sposobem opracowania reportażu zał. "reportaż" Zapraszamy do przesłania nam opracowanego reportażu!

Powodzenia!

__________________________________________________________________

15.05.2020
  
 Pani Dorota Nalepa poleca


Pani Elżbieta Kaworek poleca
Na dziś przygotowałam dla Was ćwiczenia wzmacniające obręcz barkową :) Instrukcja i obraz z wykonaniem na zdjęciach :) pozdrawiam 





Pani Joanna Palacz poleca
Zapoznaj się z poniższą instrukcją opracowania opowiadania twórczego. Twoją inspiracją będzie Peter Benc i jego trzy utwory do wyboru lub wszystkie jak chcesz. W tym celu wejdź w załącznik a, oraz w poniższ linki z kanału ytuube
- Piano Cover Africa zał a Yutoobe
- Thunderstruck [AC/DC Meets Beethoven] - Peter

-Shallow (A Star Is Born) Piano Cover

Powodzenia!
 _____________________________________________________________________
 13.05.2020

Pani Joanna Palacz poleca

Co to za emocja?, wiesz .....


Źródło zdjęcie: https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=ZkZtyfmK&id=1BF1688445A20BC3DDEE09FD60DF1BABA2850556&thid=OIP.ZkZtyfmKhEmHLFOdpOh4FgHaFW&mediaurl=http%3a%2f%2f3.bp.blogspot.com%2f-erU1lyIDfyI%2fUTMaXtYsObI%2fAAAAAAAAARA%2fk7IIWLG3jIw%2fs1600%2fSTRACH%2bKOLA%c5%bb%2b2.jpg&exph=1155&expw=1600&q=strach+ma+wielkie+oczy+rysunek&simid=608011916801933531&selectedIndex=70&ajaxhist=0
Posłuchaj ( w tym celu wejdź w poniższego linka) Dżem "Strach"


Co to jest strach?
Czy ty się czegoś boisz?
A co to jest paniczny strach?

Podpowiedź:
Paniczny strach (związek frazeologiczny, który swoje źródło ma w mitologii; taki związek określa się mitologizmem)- to nagły, niepohamowany, często nieuzasadniony strach, przerażenie, popłoch, zazwyczaj ogarniający większą liczbę ludzi; od Pana – bożka pasterzy i trzód w górach i lasach, którego przeraźliwy głos (np. gdy ścigał nimfy) budził lęk.

Posłuchaj:


Zastanów się co znaczą powiedzenia, a może na ten temat porozmawiasz ze swoimi członkami rodziny?:

-Strach ma wielkie oczy.
-Najeść się strachu.
-Strach chwyta za gardło.
-Kogoś obleciał strach.
-Strach zagląda w oczy.

Czego boją się dorośli?
Jakie mają sposoby radzenia sobie z lękami?
A ty, jak sobie radzisz ze swoimi lękami?
Czy masz kogoś z kim możesz o tym porozmawiać?

PAMIĘTAJ
OBOJĘTNIE CO BY SIĘ W TWOIM ŻYCIU NIE DZIAŁO, NIE JESTEŚ SAM, A STRACH MA TYLKO WIELKIE OCZY I NIC WIĘCEJ !!!


Powodzenia!




12.05.2020
Pani Elżbieta Kaworek zaleca 

Zapraszam wszystkich do kilku ćwiczeń ogólno usprawniających - wykonanie jest dość łatwe dla każdego. Gdyby ktoś chciał poćwiczyć nieco więcej odsyłam do linku :) pozdrawiam

Źródło: http://www.mgopsjarocin.home.pl/


  

Pani Joanna Palacz poleca 


Zastanów się jaki temat z języka polskiego, jaka lektura najbardziej cię zainteresowała tak abyś poprzez prezentację jej chciał się z innymi nią podzielić?
Tak właśnie dziś zajmiemy się prawidłowym opracowaniem prezentacji. W tym celu skorzystaj z poniższych wskazówek. 

Już sam nagłówek sugeruje, że prezentowanie (czegokolwiek) wymaga pewnej zręczności, przygotowania; to sztuka. Na szczęście nie jest to sztuka abstrakcyjna i znane są sposoby na to, by słuchający miał uszy w górze jak Batman.
FAZA PRZYGOTOWAŃ
Zasada pierwsza – zainteresuj (się) albo giń!
Ważne, żeby temat Cię w jakiś sposób poruszył – jeśli Ty będziesz zainteresowany, jest duża szansa, że też zainteresujesz odbiorcę, bo Twój przekaz będzie emocjonalny.
Jeśli masz do przygotowania prezentację na temat, który Cię nie interesuje, zastanów się, co zrobić, żeby choć trochę Cię jednak zainteresował.
Pamiętaj! Nuda jest w oku patrzącego! Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Jeżeli nudno – zmień miejsce!
Jeśli wylosowałeś pozytywizm, a odkrywanie tej epoki (jeszcze) nie jest Twoją życiową pasją – zderz to z tym, co Cię interesuje: może lubisz historię, biologię, geografię, wuef? Może interesują Cię gry komputerowe? 
Może interesują Cię gry komputerowe? Popatrz na temat przez pryzmat swoich zainteresowań. Poszukaj ciekawostek w internecie. Wyniuchaj sensację.
Zasada druga – pij z dobrych źródeł!
Nie korzystaj ze zbyt wielu źródeł. Jeżeli jesteś początkujący – najlepiej skup się na dwóch, trzech źródłach. Żeby nie utonąć w morzu informacji, jakim jest internet, warto zacząć od podręcznika (tam są treści podstawowe) i rozszerzać tę wiedzę zgodnie z obranym kierunkiem, wyszukując potrzebne informacje w internecie, korzystając z biblioteki. Koniecznie zapisz, z czego korzystałeś – podaj tę informację na końcu prezentacji (to jest tzw. bibliografia).
Zasada trzecia 
Plantaki to takie zwierzaki, które zawsze sporządzają plan. Bądź jak plantaki!
·        Przeczytaj uważnie wszystko, co udało Ci się zgromadzić.
·        Zrób notatki (wypisz, co najważniejsze).
·        Przygotuj plan tego, o czym, i w jakiej kolejności chcesz opowiedzieć.
·        Zasada czwarta – obrazki, obrazki, obrazki!
·        Wybierz najważniejsze informacje i zastanów się, jak je zwizualizować.
·        Nie umieszczaj na slajdzie ściany tekstu – to rozprasza uwagę odbiorcy i jest nieprofesjonalne!
·        Na slajdzie powinien znaleźć się jakiś obraz (rysunek, symbol) plus słowa kluczowe (nowe pojęcia, nazwisko, krótki cytat, data).
Zasada piąta – gotowy na wszystko?
·        Sprawdź, czy wszystko działa: zapisz prezentację w kilku miejscach (wyślij ją sobie na e-maila, zapisz na pendrivie), bądź przygotowany na to, że nie będzie dostępu do sieci.
·       
FAZA PRZEDSTAWIENIA
·        Kto czyta notatki z kartki, ten nie ma nosa.
·        Wyobraź sobie sytuację, że prezentujący nagle zaczyna zanurzać się w czytane notatki. Literalnie! Zniżał nos, przysuwając go bliżej odczytywanej kartki i nagle go chwyciło! Został wciągnięty przez tekst. Znudzeni słuchacze niczego nie zauważyli – każdy z nich od dawna spał. Jest na to jedna rada. Nigdy nie czytaj notatek.
·        Twoim zadaniem jest opowiedzieć swoimi słowami, to czego się dowiedziałeś na dany temat. Jeśli tego nie potrafisz – to znaczy, że przygotowując prezentację popełniłeś jakiś błąd (patrz: FAZA PRZYGOTOWAŃ). 
·        Rozpocznij prezentację w momencie, kiedy audytorium będzie na to gotowe. Daj swoją postawą ciała do zrozumienia, że chcesz zacząć. Wprowadź słuchaczy w przedstawiany temat.
·        Mów głośno tak, by Cię słyszano.
·        FAZA KOŃCOWA
·        Oddaj głos publiczności, posłuchaj, co ma do powiedzenia. Każda informacja zwrotna na temat wykonanej pracy jest bardzo cenna!
 (źródło  https://622pomysly.wordpress.com/2018/12/04/zainteresuj-sie-albo-gin/)

Powodzenia!






11.05.2020
Pani Elżbieta Kaworek zaleca:

Pani Joanna Palacz poleca

Przeczytaj bajkę "O podstępnym Niechcieju" autorstwa Joanny Kowalkowskiej (źródło: http://naukaoduszy.pl/bajka-o-podstepnym-niechcieju/)
Dawno, dawno temu, przybył na naszą planetę potężny mag NIECHCIEJ. Przybył gdzieś                   z innych światów, które kolejno zniszczył. Teraz upatrzył sobie Ziemię. Podobała mu się ta zielona planeta, gdzie żyją spokojni, zapracowani, ale szczęśliwi ludzie. On miał swój plan. Plan beznadziejności i zniszczenia. Jako zły mag i czarownik zaczął w ludzkie głowy sączyć wirusy złych myśli: - Po co rano wstajesz, człowieku? Idziesz do pracy? Po co? Za te marne grosze się nie opłaca! Lepiej poleżeć w łóżku. Przecież pracować ci się NIE CHCE! - Czemu tak wkuwasz, dziecko? Przecież możesz zrobić ściągę na klasówkę. Dostaniesz nawet lepszą ocenę jak cię nauczyciel nie złapie. Mnie by się tam NIE CHCIAŁO tak męczyć! I tak zły NIECHCIEJ powoli, ale skutecznie zaczął gromadzić armię ludzi, którym się NIE CHCE. Odciągał ich od zajęć, które nadawały ich życiu sens, sprawiały radość, dawały możliwość spełniania marzeń, robienia czegoś własnoręcznie i wspólnie z innymi., odbierał ludziom możliwość doskonalenia siebie, stawiania sobie celów i radości ich osiągania. Odbierał możliwość bycia z siebie dumnym Nagle nikomu nic się NIE CHCIAŁO. W życie ludzi wkradła się nuda i beznadzieja. A im bardziej ich ogarniała, tym bardziej im się NIE CHCIAŁO. Ludzie wpadali w błędne koło, w sieci zastawione przez NIECHCIEJA, który tylko zacierał ręce. Tatusiom nie chciało się chodzić do pracy i wracać po pracy z baru do domu, mamom nie chciało się gotować obiadów, rodzicom nie chciało się rozmawiać z dziećmi i czytać im bajek na dobranoc, nie chciało im się nawet ze sobą rozmawiać. Już i małe dzieci, zarażone podstępnym wirusem odpowiadały na każdą prośbę mamy - Nie chce mi się! Zaaaaraz! To jest bez sensu.... I popadały w nudę i NIECHCIEJSTWO. NIE CHCE im się nawet uśmiechać. W pewnym mieście, w jednym z bloków mieszkał sobie chłopiec. Miał na imię Piotrek. Nawet nie wiedział, jak bardzo jest zarażony wirusem złego maga NIECHCIEJA. Piotrek nie chciał się uczyć, nie chciał chodzić do szkoły, nawet jeśli już tam zaszedł, nie chciało mu się słuchać nauczycieli, robić notatki. W domu nie chciało mu się sprzątać, odrabiać lekcji, nie chciał wychodzić z psem, nie chciał słuchać rodziców. Popadł w totalne NIECHCIEJSTWO. Zły mag wiedział już, że Piotrek należy do niego. W ten sposób zaczarował już wielu kolegów Piotrka. Teraz, nawet jeśli któryś z nich chciał coś zrobić, drudzy pilnowali i ciągnęli go za sobą na stronę NIECHCIEJA. Ale któregoś dnia, Piotrek spotkał swoją dawną dobrą przyjaciółkę Gosię, która była odporna na wirusy złego maga. Gosia od dzieciństwa bardzo lubiła Piotrka i choć długo się nie widzieli zapamiętała go takiego, jakim był dawniej. Wiedziała, że Piotrek ma dobre serce, jest bardzo wrażliwy i potrafi być uparty, jeśli coś postanowi. Gosia z radością opowiadała Piotrkowi o swoich marzeniach, o tym co teraz robi, co będzie robić                               w przyszłości. Ale im dłużej opowiadała, tym bardziej widziała w oczach Piotrka smutek, beznadziejność i rozpaczliwą bezradność. Był na dnie NIECHCIEJSTWA. Powtarzał klasę. Nie miał się czym pochwalić. Nie miał celu w życiu. Nie umiał poradzić sobie ze złym wirusem. Gosia postanowiła go ratować. Zaczęła go namawiać żeby chodził do szkoły i zaczął się uczyć, obiecała mu pomóc w nadrobieniu zaległości. Ale zły mag nie tak łatwo rezygnował ze swej zdobyczy. Piotrek początkowo krzyczał, że NIE CHCE chodzić do szkoły, nie będzie się uczył!, ale Gosia była uparta: tak długo go mcęzyła, aż jej obiecał, że zacznie coś robić. Nie było prosto pokonać NIECHCIEJA. Piotrek zapomniał już jak się uczy, na początku nie umiał niczego zapamiętać. Było mu ciężko, ale gdy widział wpatrzone w siebie ufne oczy Gosi - nie mógł się poddać. Zaczął od wyznaczenia sobie małego zadania do zrobienia. W głowie huczało mu od myśli złego czarodzieja: "- po co mi to jest potrzebne? Ale tego dużo do nauki, nie chce mi się!" ale wiedział już, że tak właśnie działa zły i podstępny NIECHCIEJ, który sprawia, że ludziom nie chce się żyć naprawdę. Piotrek miał u swego boku dobrą                                i niezawodną przyjaciółkę, o której wiedział, że nie pozwoli mu wpaść znowu w szpony NIECHCIEJA. Rozpoczął z nim walkę na śmierć i życie. Walczy słowami: ja chcę , bo warto, bo to jest dla mnie ważne! Jego walka się dopiero zaczęła. Może walczyć bardzo długo. Ma szanse na zwycięstwo, ale może się też poddać. Nie wiadomo jak skończy się historia Piotrka. Ale pamiętajmy, że zły mag NIECHCIEJ nadal rujnuje Ziemię i jej mieszkańców. Wśród ludzi są już miliony zarażonych wirusem NIECHCIEJSTWA. Sprawdź, czy i ty nie jesteś jego nosicielem. Jeśli tak, to walcz i zachęcaj do walki innych! Razem wygramy! 

Zastanów się:

- Czy ciebie dopadł podstępny wirus Niechciejstwa?
- Czym u ciebie przejawia się działanie wirusa nIechciejstwa?
- Jakie konsekwencje ponosisz swojego niechciejstwa?
- Czy warto?
- Jak uważasz czy ty możesz pozbyć się tego wirusa?
- Jaką wyznaczysz sobie drogę walki z nim?
- Jakie korzyści i kłopoty wynikły dla ciebie z posiadania tego wirusa? (rozpisz je dzieląc kartkę na dwie części)
- Wiesz już co MUSISZ ZROBIĆ !!! Powodzenia!
- Czy w twoim otoczeniu jest ktoś jeszcze komu trzeba podać pomocną dłoń? Podaj więc ją dalej! Dasz radę! Powodzenia!

8.05.2020
Pani Joanna Palacz poleca

Zapoznaj się z zasadami wywiadu  

 Pomyśl z kim mógłbyś przeprowadzić go i na jaki temat?  Może to będzie dziadek (oczywiście z zachowaniem zasad bezpieczeństwa np. przez telefon...) lub nasz rodzic, kolega z klasy itd.

Swoimi efektami pracy i pomysłami podziel się z nami, a my zamieścimy je na swoim blogu.

Powodzenia!




   _____________________________________________

7.05.2020



 Pani Joanna Palacz poleca 



Przygotuj coś do pisania oraz kartkę papieru. Odszukaj w internecie na Youtube filmu:

Like a child, smile more!





Odtwórz tylko pierwsze 48 sekund filmu, włącz pauzę.



Napisz krótko, co się według ciebie może dalej się zdarzyć? Jeśli twoja rodzina dysponuje czasem to zaproś ich do tego ćwiczenia. Wtedy obejrzyjcie pierwszy fragment wspólnie. Kolejną część ćwiczenia niech już każdy zrobi sam, czyli napisze co według każdego z was mogło wydarzyć się dalej? podziel się z tym co napisaliście, ale nie komentujcie tego, nie wydawajcie osądów!



Drugim waszym zadaniem jest napisanie, jak powinna dana sytuacja wyglądać. Przed przedstawianiu swojego stanowiska, każdy z was (członków rodziny) powinien tym razem uargumentować, dlaczego tak powinno być, a nie inaczej.



Krok trzeci rozpocznij od włączenia filmu i wspólnie proszę zobaczcie resztę filmu. Myślę, że wszystko staje się jasne?



Nie każde zdarzenie wygląda tak jak nam się wydaje! Zgadzasz się?  Nie wszystko, co kto zrobił– zrobił to specjalnie!!! Więc nie OBWINIAJ, NIE OCENIAJ, ale PYTAJ!!!!, ROZMAWIAJ !!! Nie przenoś swojego myślenia, osadów do głów innych osób, nie wkładaj swoich słów w cudze usta. Bo to tylko usprawiedliwienie dla naszych słabości, wygodnictwa.

Zapraszam do kroku czwartego przygotowania krótkich scenek, które nawiązują do filmu                a mają odniesienie w naszym życiu codziennym. Tutaj proponuje zrobić to rodzinnie                      i przesłać nagraną scenkę nam, a my jak zwykle umieścimy na naszym blogu? Może włączycie się w dyskusję na ten temat na naszym blogu?. Myślę, że warto!

Powodzenia!






__________________________________

6.05.2020

 Pani Dorota Nalepa proponuje


 

































Pani Joanna Palacz proponuje 


Odnieś się do stwierdzenia "W jednym tylko przypadku możliwe jest zawieszenie praw matematycznych, gdzie mnożysz przez dzielenie tak, tak dobrze czytasz... bo dzieląc się miłością do drugiego człowieka to tak na prawdę mnożysz ją wokół"

Bardzo proszę podziel się swoimi przemyśleniami na naszym blogu. Swoje myśli, rozważania ujmij w dowolnej formule może pokusisz się o wiersz?, może opowiadanie..... Nie raz zaskoczyliście mnie swoimi pomysłami ... myślę, że i tym razem będzie podobnie!

Powodzenia!



___________________
5.05.2020
Pani Elżbieta Kaworek zaleca

Możesz wykonywać te ćwiczenia opierając się o szczyt łóżka, o mebel, który się nie przesunie, lub siedząc na krześle.
Włóż lewy nadgarstek pod lewe kolano. Przyciągnij je do klatki piersiowej i trzymając licz do 10. Powtórz 5 razy. To samo wykonaj z prawą nogą.
Usiądź z lewym kolanem przysuniętym w stronę klatki piersiowej. Używając lewego nadgarstka i przedramienia popchnij lewe kolano w stronę prawej nogi. Nie wykonuj tego ćwiczenia z dużą siłą. Przytrzymaj w tej pozycji licząc do 10, a następnie powtórz 5 razy. To samo ćwiczenie wykonaj z prawą nogą.
Usiądź ze zgiętym do góry lewym kolanem. Powoli opuść je na zewnątrz. Używając lewego nadgarstka i przedramienia popchnij delikatnie wewnętrzną stronę kolana. Nie używaj siły. Przytrzymaj w tej pozycji licząc do 10. Powtórz 5 razy, a następnie wykonaj to samo z druga nogą.
Ustaw się twarzą do łóżka lub krzesła i połóż jedną nogę na nim trzymając kolano prosto. Nie pochylaj się do przodu, bo to spowoduje zbyt silne rozciągnięcie mięśnia. Wytrzymaj tak przez 3-5 minut, po czym zmień nogę.
Usiądź z nogami wyprostowanymi (siad prosty). Pochyl się do przodu, możesz pomóc sobie łokciami lub nadgarstkami, żeby utrzymać kolana prosto. Pod lewą stopę załóż pętlę z taśmy. Podciągnij stopę do siebie, tak , aby nie przekręcała się na strony. Policz do 5. Ćwiczenie powtórz 10 razy, a następnie zmień na prawą stopę.



Pani Joanna Palacz poleca 


Przypomnij sobie z ostatnich zajęć rewalidacji co to jest recenzja, jakie warunki musi spełnić, aby była recenzją .... możesz sięgnąć do ściągi, albo swoich notatek.
Zastanów się jaką ostatnio przeczytałeś ciekawą książkę, obejrzałeś ciekawy film, zobaczyłeś warty polecenia spektakl teatralny, a może wirtualnie odwiedziłeś jakieś muzeum? Zrób recenzję i podziel się nią z innymi kolegami może tym razem nie tylko kolegami ze swojej klasy? A może na stałe na naszym blogu założymy kącik recenzji i systematycznie będziecie się dzielić informacjami kulturalnymi- również po pandemii? Czekamy na propozycje!
Powodzenia!         
Ściąga np.( http://hamlet.edu.pl/recenzja-jak) :          
Jak napisać dobrą recenzję?
Oceny pozorne i intuicyjne
Recenzje to forma komentarza, a zwłaszcza oceny dzieła sztuki.
Niestety, większość naszych wypowiedzi nt. dzieł estetycznych ma charakter ocen pozornych lub intuicyjnych – można je nazwać niby-sądami. Z niby-sądami mamy do czynienia wtedy, gdy mówimy przede wszystkim o własnych doznaniach, przeżyciach, o własnym stanie emocjonalnym czy nastroju zamiast koncentrować się na cechach i właściwościach omawianego dzieła. Innym częstym zjawiskiem jest formułowanie doraźnych, przypadkowych i spontanicznych ocen intuicyjnych, które – chociaż szczere i niekiedy trafne – są jednocześnie powierzchowne lub pozbawione uzasadnienia.
Tego typu oceny mogą być co najwyżej punktem wyjścia do opinii sensu stricto, która zwierać musi rozwinięte i zobiektywizowane uzasadnienie. Warunkiem zaś merytorycznie poprawnego i przekonywującego zarazem uzasadniania własnych sądów jest po prostu rzetelna wiedza dotycząca przedmiotu naszej recenzji oraz jak najobszerniejsza skala porównań. Tę ostatnią zdobyć można tylko przez czytanie kolejnych powieści i tomików poetyckich, analizowanie kolejnych obrazów czy rzeźb, oglądanie kolejnych filmów itd.
Od czego zacząć – określenie adresata i celu recenzji
Recenzji nie pisze się dla siebie tylko dla kogoś, trzeba więc zadać sobie pytanie: dla kogo piszę i po co. Odpowiedź na te pytania decyduje o formie wypowiedzi, na którą z kolei składają się takie czynniki, jak kompozycja, stopień dokładności spostrzeżeń, dobór i rodzaj argumentów, styl i język czy ogólna tonacja wypowiedzi. W efekcie otrzymujemy recenzje: informację, analizę krytyczną, ocenę lub reklamę.

Schemat zawartości recenzji teatralnych i filmowych

Informacja
Analiza krytyczna i ocena
Obsada (tzw. afisz teatralny, tzw. czołówka filmowa). Dotychczasowy udział twórców w życiu artystycznym.
Waga dokonań dotychczasowych. Sukcesy i klęski. Trafność wyboru.
Okoliczności realizacji przedstawienia, filmu. Producent, wytwórnia. Warunki i koszta realizacji.
Normalność czy skandal? Rezonans. Społeczna aprobata czy dezaprobata dla pomysłu.
Pierwowzór literacki widowiska, scenariusz filmu. Miejsce i rola dramatu w tradycji danej społeczności (narodu, cywilizacji). Autorzy. Ich znaczenie, ich intencje.
Celowość wyboru dramatu lub scenariusza. Ryzyko z tym związane. Ambicja lub jej brak. Motywy decyzji.
Relacje między pierwowzorem a spektaklem. Przeróbki, skróty, wzbogacenia.
Kierunki i cele przekształceń. Ich słuszność bądź nietrafność. Degradacja oryginału czy też jego dowartościowanie?
Wcześniejsze realizacje tegoż dramatu, scenariusza. Kto? Kiedy? Jak?
Czy były udane? Czy zapisały się w historii życia artystycznego? Naśladownictwo, podtrzymywanie tradycji czy nowatorstwo?
Gatunek literacki czy filmowy. Konwencje, w których jest utrzymany. Kategorie: tragizmu, komizmu, groteski.
Wierność czy niewierność wobec gatunku? Wzbogacenie, odnowienie motywów czy też ich konwencjonalizacja? Właściwość tonu. Efekty tragiczne, komiczne, groteskowe.
Reżyseria. Kto? Jak?
Zamiar, koncepcja, cel wszystkich zabiegów. Ich spójność? Jednolitość? Niejednolitość? Celowość? Piętno indywidualności czy nijakość?
Streszczenie przedstawienia, filmu. Opis wybranych scen, sytuacji, epizodów.
Funkcja poszczególnych elementów, ich znaczenie. Powtórki znanych motywów i rozwiązań.
Tematyka i problematyka. Prezentowane środowisko.
Waga i ranga problematyki. Aktualność czy muzealność? Sztampowość. Prowokacyjność. Aspekt polityczny, społeczny, socjologiczny.
Akcja, jej rozwój. Powiązanie między scenami. Rytm spektaklu. Narracja teatralna, filmowa. Montaż.
Nudna, ciekawa? Trzymająca w napięciu? Epicka, liryczna, dramatyczna? Rola epizodów. Skuteczność, celowość efektów. Funkcja montażu. Rola planów filmowych bądź zabiegów scenicznych.
Scenografia i sceneria. Szczegółowy opis.
Bogata, uboga? Świadomość jej wyboru? Sugestywność? Funkcjonalność? Prostota? Efekciarstwo? Podporządkowanie koncepcji reżyserskiej czy niepotrzebna samoistność!
Muzyka, dźwięk, słowo, światło, kolor. Przykłady rozwiązań lub szczegółowy ich opis.
Muzyka – zauważalna czy nie? Dobra? Banalna? Zsynchronizowana z akcją i tematyką? Za głośna? Zbyt natarczywa? Liryczna? Dramatyczna? Wartość zdjęć. Sposób kadrowania. Plany filmowe i ich funkcja. Rola światła w widowisku i koloru w filmie.
Aktorzy. Ich powierzchowność, ich uroda lub pospolitość. Ich gra. Opisy gestów, mimiki, zachowania na scenie lub na planie filmowym.
Trafność obsady. Aktor jako postać, jako charakter, jako mit. Porównywanie kreacji aktorskich. Styl gry. Ocena umiejętności. Nijakość czy indywidualność. Podziw lub ostrzeżenie.
Odbiór spektaklu przez widzów. Opisy reakcji publiczności, głosy poszczególnych widzów.
Próba określenia przyczyn takich, a nie innych reakcji. Zgoda lub niezgoda z gustem publicznym.
Głosy krytyki. Cytowanie opinii polskich i obcych.
Potwierdzenie opinii recenzentów lub polemika z nimi. Refleksja nad znaczeniem inscenizacji teatralnej bądź filmu dla widzów współczesnych i dla historii danej dyscypliny artystycznej.



Co powinna zawierać recenzja literacka?

·        Przedstawienie autora, jego dorobku i charakteru twórczości – krótkie lub rozbudowane, w zależności od tego, na ile znana jest dana osoba;
·        Sklasyfikowanie dzieła – rodzajowe i gatunkowe; w zależności od adresata i przeznaczenia recenzji mniej lub bardziej rozbudowane i szczegółowe;
·        Usytuowanie dzieła w kontekście historyczno-literackim, np. próba określenia prądu literackiego czy konwencji estetycznej, w obrębie których można rozpatrywać dane dzieło; w przypadku dzieł aktualnych rzecz niezwykle trudna i ryzykowna;
·        W przypadku prozy i dramatu – o ile jest to możliwe – ogólne zarysowanie fabuły, ale bez podawania rozwiązań kluczowych wątków akcji; w przypadku poezji scharakteryzowanie tematyki podejmowanej w poszczególnych utworach;
·        Uchwycenie zasadniczych problemów podejmowanych przez dane dzieło, np. egzystencjalnych, filozoficznych, psychologicznych czy społecznych i obyczajowych;
·        Analiza języka i stylu, dostrzeżenie ewentualnych stylizacji, aluzji literackich itp.
·        Próba uchwycenia tego, co w dziele intrygujące, niepowtarzalne, oryginalne – czyli odpowiedź na pytanie, co może zainteresować potencjalnego czytelnika;
·        Uzasadnienie celowości pisania o danym dziele, np. poprzez ocenę aktualności dzieła;
·        Określenie własnego punktu widzenia, wyrażenie osobistych emocji i opinii – w zależności od zamierzonego charakteru recenzji mniej lub bardziej wyeksponowane; zasadniczo zalecić można przewagę wypowiedzeń analityczno-krytycznych nad emocjonalno-oceniającymi.
Kolejności i stopnia wyeksponowania powyższych składników recenzji literackiej nie można z góry określić, zależą one bowiem od tego, do kogo się zwracamy i jaki efekt zamierzamy osiągnąć – np. czy chcemy obiektywnie przedstawić i ewentualnie poddać krytyce dane dzieło, czy też subiektywnie ocenić i zachęcić bądź zniechęcić potencjalnych czytelników do lektury danego utworu.
Na co zwrócić szczególną uwagę?
·        Wszelkie uwagi analityczno-krytyczne powinny być rzetelnie przemyślane i sprawdzone, zasadą obowiązującą jest obiektywizm;
·        Sądy wartościujące muszą być odpowiednio sformułowane pod względem stylistycznym, ponieważ to właśnie dobór wyrazów, rodzaj składni i interpunkcji określą charakter naszej wypowiedzi jako np. pochlebnej, napastliwej, ironicznej czy obiektywnej;
·        Nie przesadzajmy z utartymi, skonwencjonalizowanymi formułami typu "niezaprzeczalnym walorem (atutem) ... jest...", "... pobudzają naszą wyobraźnię", "... gwarantują niezatarte wrażenia"; unikajmy stosowania uniwersalnych, ale jednocześnie pozbawionych treści i nie zawsze stosownych pod względem stylistycznym określeń typu: "fantastyczna lektura", "nieprawdopodobne wrażenie", "super...", "fajna...";
·        Z drugiej strony recenzja nie jest pracą badawczo-analityczną, a więc z uczonością, czyli terminologią przesadzić również nie można;
·        Dobra recenzja, to między innymi recenzja oryginalna i interesująca – spróbujmy więc wypracować sobie własny styl pisania tego typu wypowiedzi.
Opracowanie: R. Bednarz, na podst.: "Schemat zawartości recenzji teatralnych i filmowych" [w:] S. Bortnowski, Warsztaty dziennikarskie, Warszawa 1999
  ___________________________________________________________________________-
4.05.2020
Pani Elżbieta Kaworek zaleca 
Witam serdecznie,
Rozpoczynamy kolejny tydzień rehabilitacji na odległość. Chciałabym Wam przybliżyć 2 sposoby oddychania gdyż ćwiczenia oddechowa są dla człowieka bardzo ważne podczas życia codziennego. Dzięki obrazkom możecie sami się przekonać jaka jest różnica pomiędzy torami oddechowymi :)
a na koniec zachęcam do wykonania prostych ćwiczeń oddechowych:
1. Dmuchanie przez słomkę do kubka z wodą (będą powstawać bąbelki)2. Nadmuchania dowolnego balona jeśli macie w domu
3. Wyścig piłeczek wodnych - potrzebna miska z wodą i kilka piłek najlepiej ping-pong.
Pozwodzenia i miłego tygodnia          fotki źródło:/fundacja avalon/



 

Pani Joanna Palacz poleca 

Zastanów się :

Co według ciebie oznacza odpowiedzialność za życie własne i innych?

Porozmawiaj z rodziną i kolegami z klasy na ten temat. Wnioski zapisz.

Odnieś się teraz do poniższych myśli (możesz do wszystkich, lub wybranych):

- "Być człowiekiem to właśnie być odpowiedzialnym";  Stanisław Jerzy Lec



- "Człowiek jest odpowiedzialny za to, czym jest"- Jean- Paul Sartre



- "Wolność to odpowiedzialność za wybór... "



- "Odpowiedzialność to przywilej - Przywilej człowieka świadomego..."



- "Być człowiekiem, to właśnie być odpowiedzialnym";  A. De Saint- Exupery



Zastanów się:

Jak zdefiniowałbyś słowo odpowiedzialność w dobie pandemii?



Spróbuj napisać własną definicję znaczenia słowa "odpowiedzialność".



Odszukaj w encyklopedii, w słowniku itp. znaczenia słowa odpowiedzialność i zapoznaj się z treścią definicji.



Podziel się z innymi swoją definicją "odpowiedzialność" w odniesieniu do tej ze słownika, encyklopedii.

Powodzenia!


___________________________________________________________________________

30.04.2020
Pani Elżbieta Kaworek zaleca
Dzisiejsza propozycja ćwiczeń poprawiających świadomość ciała.

https://www.facebook.com/195947557131612/videos/583537025846002/
/źródło: fundacja Avalon/


A dla aktywnych i chętnych propozycja na długi weekend:  zajęcia z Judo w domu od Naszych przyjaciół z Olimpiad Specjalnych

/źródło: Olimpiady Specjalne Wielkopolska-Poznań/



Pani Joanna Palacz proponuje

Czy wiesz co to za święta 1 maja, 2 maja, 3 maja?
Dziś zapraszam najpierw do wysłuchania ważnych informacji, które są odpowiedzią na powyższe pytanie. W tym celu wejdź na poniższe linki:
Zastanów się wspólnie z rodziną jak włączacie sie w obchody państwowych świat? Jakie w twojej rodzinie są tradycje? A może masz w rodzinie bohatera?
Poszukaj informacji nt "postera" (co to takiego, jak można wykonać, jakie treści można i w jaki sposób przekazać). Wykonaj wspólnie z rodziną właśnie taki poster na temat najbliższych świąt i podziel się z innymi tymi informacjami. Prześlij nam poster a my go zamieścimy na blogu
Wykonaj również kotylion w/g poniższej instrukcji
Podpowiedź:
Plakat naukowy to forma prezentacji naukowej, w Polsce stosowana od niedawna. W odróżnieniu od tradycyjnego plakatu, zachowuje żargonową (wywodzącą się z języka angielskiego) nazwę – poster. Plakat naukowy służy upowszechnianiu i wymianie wiedzy. Forma ta powstała w II połowie XX w. .. . Zadaniem posterów jest krótka  prezentacja określonego problemu oraz ułatwienie dyskusji. ... Dobrze przemyślany i przygotowany plakat może oddziaływać na wielu poziomach:
• może być źródłem informacji;
• może również inicjować rozmowę
• może reklamować
• jest streszczeniem  informacji na dany temat
 Plakat to nie tylko zwykła prezentacja. Używa innych zasad komunikowania – oddziałuje nie tylko słowem pisanym, ale również obrazem i związanymi z nim kompozycją, kolorem i innymi elementami stosowanymi zgodnie z zasadami swoistej „gramatyki wizualnej”.  Plakat nie tylko mówi, ale również pokazuje. By plakat spełniał swoje zadanie powinien:
• przede wszystkim zawierać konieczne, podstawowe i rzetelne informacje na dany temat, tak, żeby pozwalał zrozumieć temat i zadawać dalsze pytania, (dobrze przygotowany merytorycznie);
• zapewniać zwięzły przegląd wiedzy
• dawać podstawy do zainicjowania dyskusji (inspirować do niej);
• przyciągać i przykuwać uwagę oglądających;
• zawierać podstawowe informacje   
• być przyjemny w odbiorze i atrakcyjny graficznie.
Dobre przygotowanie plakatu naukowego to przede wszystkim staranne zredagowanie zawartych w nim treści.  Obowiązkowym elementem plakatu naukowego jest umieszczenie na nim:
nazwiska autora lub autorów
adresu (zazwyczaj instytucji)
sposobu kontaktowania się z autorami może to być; • e-mail, • telefon, • strona www tp.
streszczenie informacji
wnioski
bibliografia

 Powodzenia!




____________________________________________________________________________
29.04.2020
 
Pani Elżbieta Kaworek zaleca
Kolejna porcja łatwych do wykonania ćwiczeń w pozycji siedzącej :) powtarzamy każde ćwiczenie min 10 razy. Skłony wykonujemy raz do prawej nogi raz do lewej nogi. 
/Opracowanie elamyciek/




Pani Dorota Nalepa proponuje




Pani Joanna Palacz proponuje

______________________________________________________________________


28.04.2020
Pani Elżbieta Kaworek zaleca

Zapraszam dziś na ćwiczenia proste i łatwe do wykonania :) Każde ćwiczenie wykonujemy dla prawej oraz lewej strony   i powtarzamy 10 razy. 
 





Pani Joanna Palacz proponuje

Zaproś na chwilę relaksu swoją rodzinę. Usiądźcie wygodnie. Odszukaj linka z muzyką relaksacyjną. Wsłuchajcie się w muzykę. Co sobie wyobrażasz? Jaka to może być pora roku? Czy czujesz stawiane kroki po parku? Zachwyt ludzi budzącą się przyrodą do życia? .........Co ty czujesz, słyszysz?

Podziel się z rodziną swoimi wrażeniami.  Potrafisz określić instrumenty jakie  słychać w tym utworze? Weź duży arkusz papieru i wspólnie z rodziną bez konsultacji co do treści pracy narysujcie, namalujcie obrazek (z tego co macie dostępnego w domu). Podzielcie się swoją refleksją... Co czuliście wspólnie malując, rysując? Wymyślcie wspólnie tytuł do waszej pracy. Podzielcie się z innymi kolegami waszymi pracami i wrażeniami.
Powodzenia!

______________________________________________________________________________
27.04.2020
 Pani Joanna Palacz proponuje









Pani Katarzyna Iwańska - Dyminczuk proponuje





______________________________________________________________________________
24.04.2020

Pani Dorota Nalepa proponuje


Pani Joanna Palacz poleca

 

















__________________________________________________________________________

23.04.2020

Pani Joanna Palacz proponuje na dziś
Zaproś kogoś do zabawy w statki (może to będzie członek rodziny, lub kolega z klasy - gra na odległość np. przez skype). Omówcie zasady gry, które znajdują się na każdej z plansz. Upewnijcie się, że oboje dobrze interpretujecie zasady. Dobrej zabawy.
Po grze podzielcie się swoimi wrażeniami. Czy coś byście zmienili w zasadach gry? Dlaczego?
Zastanów  się, czy w życiu jest tak, że zawsze się wygrywa? Jak się czuje osoba, która wygrała, a jak ta która przegrała? Jakie jest twoje zdanie na temat, że "uczymy się na błędach', "trzeba umieć przegrywać", "koniec jest początkiem" Zapisz wnioski z swoich przemyśleń i podziel się z nimi innymi. A może do dyskusji zaprosisz najbliższych. Powodzenia!






__________________________________________________________________________
Pani Joanna Palacz proponuje

Zastanów się, dlaczego jest aktualnie tak ważne noszenie masek ochronnych?

Zapoznaj się z poniższymi filmikami lub innymi i wspólnie z rodziną wykonajcie maseczkę.
A może masz swój sposób na jej wykonanie? Jeśli tak to podziel się nim z innymi.




                   





                                                                                                       

Zastanów się  kiedy i kto ma stosować maseczki?





Zastanów się wspólnie z rodziną Jak prawidłowo używać maseczek? Ustalcie z rodziną bezpieczne zasady







 _______________________________________________________________________________
________________________________  16.04.2020
 Pani Dorota Nalepa poleca na dziś.  



















08.04.2020


Pani Dorota Nalepa poleca na dziś.




_________________________________________________________________________
 
07.04.2020
Zajęcia rehabilitacji ruchowej poleca pani E. Kaworek

Ćwiczenia dla uczniów starszych wzmacniające mięśnie brzucha  
wszystko w pozycji bezpiecznej siedzącej na krzesełku ale też można się zmęczyć. Miłych ćwiczeń
https://www.facebook.com/watch/?v=1824295564495819


Pani Dorota Nalepa poleca na dziś.



 









_________________________________________________________________________

03.04.2020
Pan Ł.Gajewski proponuje
 
 












 

01.04.2020



















31.03.2020



















 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


  


30.03.2020

 
 











Ćwiczenia na  poprawę sprawności ręki:
1.      Zmywanie naczyń lub pranie np. skarpetek.
2.      Targanie gazet na drobne kawałki i następnie ugniatanie z nich kulek i wrzucanie do kosza z odległości.
3.      Zwijanie wełny w kłębek.
4.      Wyszywanie, cerowanie, szydełkowanie, robienie na drutach.
5.      Owijanie wełny lub grubego sznurka wokół nadgarstka jednej ręki – drugą. Następnie zmiana rąk.
6.      Rzucanie do wybranego celu – piłeczkami, szyszkami itp.
7.      Rysowanie oburącz – najlepiej na dużych arkuszach papieru.
8.      Rysowanie znaku nieskończoności ( dzieci wiedzą jak to robić ). 
9.      Ćwiczenia z masą solną i masami terapeutycznymi ( przepisy na nie podam w późniejszym terminie).






































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję