23.06.2020
Pani Elżbieta Kaworek poleca
Witam, każde ćwiczenie powtarzamy 10 razy .
wszystkim miłego dnia :)
Źródło: Książka "Ćwiczenia propriocepcji w fizjoterapii"
wszystkim miłego dnia :)
Źródło: Książka "Ćwiczenia propriocepcji w fizjoterapii"
Pani Joanna Palacz poleca
______________________________________________________________
22.06.2020
Pani Elżbieta Kaworek zaleca
Pani Joanna Palacz poleca
Posłuchaj piosenki Kabaretu
Starszych Panów Rodzina
Rozwiń myśl i ją zapisz:
"Najważniejsze jest, by
gdzieś istniało to, czym się żyło: i zwyczaje, i święta rodzinne.
I dom pełen wspomnień. Najważniejsze jest, by żyć dla powrotu" Mały Książę
Kim jest
dla ciebie tata- wejdź w poniższego linka:
napisz, zrób prezentację (jak wolisz)
nt Kim jest dla ciebie tata?
______________________________8.06.2020 - 19.06.2020 Dni wolne od zajęć dydaktycznych
_____________________________________________________
5.06.2020
Pani Dorota Nalepa poleca
Pani Elżbieta Kaworek poleca
Wykonaj następujące po sobie ćwiczenia:
-stań w lekki rozkroku i wykonaj naprzemienne krążenia ramion w przód i w tył;
-stań prosto i postaraj się dotknąć dłońmi palców stóp, przy prostych kolanach
-zrób 15 pajacyków;
-wykonaj bieg w miejscu przez 30 sekund;
-usiądź w siadzie skrzyżnym, weź chusteczkę higieniczną i dmuchaj na nią tak by podfruwała do góry - pamiętaj wdech nosem i wydech ustami.
Wersja na siedząco:-krążenia ramion w przód i w tył; -ręce w bok i skręty tułowia – „samolot” -skłon w przód i dotknięcie dłońmi palców stóp -10 pajacyków tylko rękami z klaśnięciem dłońmi nad głową -dowolną piłkę raczej większa – włóż między kolana i ściskaj mocno kolanami -weź chusteczkę higieniczną i dmuchaj na nią tak by podfruwała do góry - pamiętaj wdech nosem i wydech ustami.
Źródło:opracowanie własne
Źródło:opracowanie własne
Pani Joanna Palacz poleca
_____________________________________________________________________
4.06.2020
Pani Dorota Nalepa poleca
Pani Joanna Palacz poleca
Uwierz
w siebie!!!
Jeśli chcesz dowiedzieć
się jak radzić sobie z lękiem i uwierzyć w siebie, wejdź w poniższy lęk:
Zastanów
się:
Co byś zrobił gdybyś
się nie bał i kiedy byś wiedział że w 100% ci się uda?
Za pomocą metody
rybiego szkieletu (rysynek w załączniku) dokonaj analizy problemu)
RYBI SZKIELET
Metoda ta znana jest
jako schemat przyczyn i skutków. Przebieg: Na plakacie narysuj schemat
przypominający rybi szkielet lub wydrukuj załącznik. W głowie ryby wpisz problem. Zastanów się jakie główne czynniki
miały wpływ na powstanie tego problemu. Wpisz je na tzw. dużych ościach. Zastanów
się nad każdym problemem (z ości). Możesz
podzielić się tym zadaniem z najbliższymi. Niech każdy członek rodziny otrzyma
jeden czynnik główny (dużą ość) i w określonym czasie stara się odnaleźć
przyczyny. Na małych ościach wpisujemy czynniki szczegółowe (małe ości) na
schemat. Z czynników szczegółowych (małych ości) wybieramy najistotniejsze. Na koniec wyciągamy wnioski i
rozwiązujemy problem.
Powodzenia!!!
_________________________________________________________________________
3.06.2020
Pani Joanna Palacz poleca
Znajdź
wygodne miejsce w domu, możesz zaprosić swoich bliskich do ćwiczenia uważności,
skupieniu na oddechu. (Ćwiczenie
uważności z książki „Daj przestrzeń i bądź blisko” E.Snel, wyd. CoJaNaTo,
Warszawa 2017
Wejdź w poniższy link:
Powodzenia!
_______________________________________
2.06.2020
Pani Elżbieta Kaworek zaleca
https://www.facebook.com/watch/?v=1824295564495819
Źródło: motywacja non stop
Pani Joanna Palacz poleca
Zastanawiałeś się kiedyś nad tym co to jest
sprawiedliwość?
Często posługujesz się stwierdzeniem, że to jest
niesprawiedliwe .... kiedy tak powiedzieliście lub pomyśleliście .... To nie
jest sprawiedliwe ....
Przeczytaj poniższe cytaty:
-Nie można szukać
zemsty i nazywać ją sprawiedliwością.
-Sprawiedliwość nie
zawsze jest taka sprawiedliwa, jak powinna.
-Gniew nigdy nie bywa sprawiedliwy Mikołaj Gogol
-Kto ma świadomość winy, zawsze szuka
usprawiedliwienia w okolicznościach zewnętrznych. Anton Czechow.
„Sprawiedliwie, to znaczy po równo”- zastanów się,
czy ten pogląd jest słuszny?
Porozmawiaj z rodziną na ten temat, z kolegami
z klasy.
Spróbuj napisać swoją definicję sprawiedliwości.
Dokończ zdanie człowiek sprawiedliwy, to ...........
Zajrzyj do np. encyklopedii i przeczytaj definicję
sprawiedliwości:
Sprawiedliwość to:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Sprawiedliwo%C5%9B%C4%87
Pamiętaj
"Nie ma pokoju bez sprawiedliwości" Jan Paweł II
Powodzenia!
________________________________________________________________________
01.06.2020
Pani Joanna poleca
Zapraszam do
niecodziennej zabawy- ESCAPE ROOM. Ty, w tym celu wspólnie z rodziną i przyjaciółmi (pamiętamy o
przestrzeganiu zasad pandemii!) przygotuj w swoim domu (po uzgodnieniu z
dorosłymi!) pokoju zagadek. To propozycja na spędzenie wyjątkowego Dnia Dziecka.
W tym celu wejdź na
poniższego linka, gdzie znajdziesz informacje, instrukcje do opracowania
takiego przedsięwzięcia.
101 zagadek do escape
roomu
https://zagadkowepomysly.blogspot.com/2017/06/51-pomysow-na-zagadki-do-escape-roomu.html
Podziel się z nami wrażeniami.
Powodzenia!!!
_________________________________________________________________________ 29.05.2020
Pani Elżbieta Kaworek zaleca
Witam, na koniec tygodnia kilka łatwych i przyjemnych ćwiczeń na stopy,
nadgarstki oraz głowę. Powtarzamy 10 razy :) Miłego weekendu.
Pani Joanna Palacz poleca
1 czerwca obchodzimy Dzień Dziecka.
Przeczytaj poniższy cytat Janusza Korczaka:
„Dzieci nie będą dopiero, ale są już ludźmi, tak,
ludźmi są, a nie lalkami: można przemówić do ich rozumu, odpowiedzą nam,
przemówmy do serca, odczują nas”
Czy wiesz kim była Janusz Korczak?
Poszukaj informacji na jego temat.
Zapoznaj się z formułą przeprowadzania wywiadu,
który znajduje się w załączniku.
Zastanów się jakie pytania byś mu zadał, o co
chciałbyś go zapytać, gdybyś przeprowadzał z nim wywiad w oparciu o powyższy
cytat? Odnieś się również do zbliżającego się DNia Dziecka.
Zapisz te pytania i prześlij na naszą stronę.
Powodzenia!
Podpowiedź:
https://zyciorysy.info/janusz-korczak/
________________________________________________________
28.05.2020
Pani Joanna Palacz poleca
Czym są prawa człowieka?
Co to są prawa człowieka? (Helsińska Fundacja Praw
Człowieka)
Czy znasz Powszechną Deklaracją Praw Człowieka?
Czy wiesz co to są Prawa Dziecka?
Czy wiesz kto jest rzecznikiem Praw dziecka i czym
się zajmuje?
Czy wiesz jakie masz Prawa i obowiązki jako uczeń w
naszej szkole? Zapisz je.
Powodzenia!
_____________________________________________________
27.05.2020
Pani Dorota Nalepa proponuje
Pani Joanna Palacz poleca
Zastanów się
czym dla ciebie jest twój dom, rodzina?
Wejdź kolejno w załączniki i przeczytaj je? Co teraz
sadzisz ?
Moja rodzina dla mnie jest .......
Zapisz swoje przemyślenie i podziel się nimi z nami.
Powodzenia!
_______________________________________________________________
26.05.2020
Pani Elżbieta Kaworek zaleca
Zapraszam na kilka łatwych ćwiczeń do wykonania w pozycji siedzącej. Już
je razem wykonywaliśmy i mam nadzieje, że pamiętacie. A jeżeli nie to
zapraszam to powtórki :) każde ćwiczenia wykonujemy min 10 razy można
oczywiście więcej. Pozdrawiam
Pani Joanna Palacz poleca
Coś wyjątkowego, dla wyjątkowych MAM!- String art obrazki z nici
Chcesz zrobić mamie niespodziankę? To masz okazję!
W tym celu wejdź w poniższy link, z którego dowiesz
się jak przygotować prezent dla mamy oryginalny obrazek z nici:
Powodzenia!
_______________________________________________________________________
25.06.2020Witajcie, w tym tygodniu będziemy się rozciągać :) przygotuje Was do tego ten krótki filmik (nie całe 5 min) z kilkoma propozycjami do wykonania :) oczywiście każdy pracuje na miarę swoich możliwości :) pozdrawiam i życzę udanego tygodnia.
Pani Joanna Palacz poleca
Przyjrzyj
się obrazowi Stanisława Matejki. Czy wiesz dlaczego będziemy go omawiać?
W tym
tygodniu kogo obchodzimy święto?
MACIERZYŃSTWO 1905 Stanisław
Wyspiański
Dokonaj
analiza obrazu korzystając z załącznika "Przepis na opis obrazu"
Powodzenia!
_____________________________________________________
21.05.2020
Pani Dorota Nalepa
Pani Joanna Palacz poleca
Przeczytaj poniższy cytat Jana Pawła II, zastanów
się przez chwilę nad nim .....
"Za wojnę są odpowiedzialni nie tylko ci, którzy ją
bezpośrednio wywołują, ale również ci, którzy nie czynią wszystkiego co leży w
ich mocy, aby jej przeszkodzić" ......
Przeczytaj informacje nt metody PORTFOLIO bo dziś będziemy nią
pracować!
PORTFOLIO (czyli teczka)- to metoda bardzo popularna
za granicą a szczególnie w Stanach Zjednoczonych, w Polsce także wykorzystywana,
cieszy się popularnością wśród młodzieży. Portfolio, jak sama nazwa wskazuje to
teczka tworzona przez was, którą może być:
− zbiór dokumentów, które mają świadczyć o wiedzy,
umiejętnościach i możliwościach ucznia,
− zbiór materiałów na określony temat,
− dokumentacja pracy indywidualnej lub grupowej, gromadzonej
w związku z wyznaczonym tematem realizowanym w ramach programu nauczania.
Swoją pracę możecie dokumentować w formie portfolio,
wykorzystując do tego różnorodne materiały np.: fragmenty aktów prawnych,
artykuły prasowe, tabele, wykresy, ilustracje, bibliografie, materiały
opracowane na dany temat w Internecie. Zasada jest jedna, im więcej uda się
materiałów zgromadzić (na dany temat oczywiście), tym ciekawsze portfolio.
Skompletowana teczka powinna zawierać zbiór ciekawych,
zarówno pod względem merytorycznym jak i wizualnym materiałów, która w pełni
zobrazują postawiony na wstępie problem.
Niecierpliwie czekamy na wasze efekty pracy, które proszę przesłać
do nas, a my je zamieścimy na naszym blogu.
Powodzenia!
__________________________________________________________________________________
20.05.2020
Pani Joanna Palacz poleca
"Nie zastąpi
Ciebie nikt" to utwór w wykonaniu
Moś, Osińska, Rubiś, Cugowski, Piekarczyk, Ziółko [Lipko, Dutkiewicz].
Posłuchaj tego utworu. W tym celu wejdź w poniższy link:
https://www.youtube.com/watch?v=u-XGQ4h1Qns
druga wersja tego utworu:
https://www.youtube.com/watch?v=eyRrj57f5VY
Posłuchaj również utworu "Lolek - Santo Subito -
Cantobiografia JP2" do którego muzykę napisał: Piotr Rubik a śpiewają: Zosia Nowakowska, Marta
Moszczyńska, Anna Józefina Lubieniecka, Grzegorz Wilk, Michał Gasz, Michał
Bogdanowicz. W tym celu wejdź w poniższy link:
https://www.youtube.com/watch?v=E_iCt3r8Muk
Zastanów się i
napisz, oraz podziel się efektami swoich przemyśleń z kolegami z klasy:
-W czym i dlaczego
chciałbyś naśladować Jana Pawła II?
W tym celu zastosuj
metodę 5 WHY ( załącznik nr 1)
Powodzenia!
________________________________________________________________________
19.05.2020
Pani Dorota Nalepa poleca
Pani Elżbieta Kaworek zaleca
https://www.facebook.com/AvalonExtremeSports/videos/911593042600027/
Źródło: Fundacja Avalon
Pani Joanna Palacz poleca
Czy
słyszałeś coś o Tryptyku Rzymskim Jana Pawła II ? Jeśli nie to zapraszam do
zapoznania się z tym dziełem. W tym celu wejdź w poniższy link, gdzie możesz
zapoznać się z jego treścią:
.........................
W tym poniższym linku możesz zobaczyć
animację kombinowaną Tryptyku Rzymskiego w reżyserii Marka Luzara.
Poemat Jana Pawła II stał się wydarzeniem kulturowym i
religijnym od momentu publikacji. W Watykanie "Tryptyk rzymski"
hierarchom Kościoła prezentował ówczesny kardynał Joseph Ratzinger,
podkreślając rangę dzieła.
Ekranowy "Tryptyk" pomyślany został ambitnie, jako tzw. animacja kombinowana, która w polifonicznej impresji ma zawrzeć refleksyjną treść poematu Jana Pawła II, sens metafor oraz rytm poetyckiego słowa. Tradycyjny animowany rysunek reżyser wzbogaca m. in. scenami spotkań Stworzyciela z człowiekiem pędzla Michała Anioła ożywionymi przez mimów oraz zdjęciami pejzażowymi przetwarzanymi komputerowo. [TVP].
Ekranowy "Tryptyk" pomyślany został ambitnie, jako tzw. animacja kombinowana, która w polifonicznej impresji ma zawrzeć refleksyjną treść poematu Jana Pawła II, sens metafor oraz rytm poetyckiego słowa. Tradycyjny animowany rysunek reżyser wzbogaca m. in. scenami spotkań Stworzyciela z człowiekiem pędzla Michała Anioła ożywionymi przez mimów oraz zdjęciami pejzażowymi przetwarzanymi komputerowo. [TVP].
........................................
W poniższym linku znajdziesz fachową analizę utworu Jana
Pawła II
....................................................
W tym linku znajdziesz Tryptyk Rzymski Jana Pawła II przedstawiony
przez Ryszarda Peryta.
....................................................
W tych linkach znajdziesz interpretację muzyczną tryptyku
.............................................................
Czy
poleciłbyś komuś ten poemat? Jeśli tak to jakich argumentów byś użył? Wiec zrób
to! Poleć innym utwór Jana Pawła II. A może nam go polecisz? Swoją motywację prześlij
na szkolnego bloga.
Powodzenia!
_____________________________________________________________________
Pani Elżbieta Kaworek zaleca
Dzień
dobry, zapraszam na kilka ćwiczeń manualnych które wzmocnią wasze ręce.
Do ich wykonania potrzebne będą wam rzeczy dostępne w domu: kartka
papieru, gumka recepturka albo do włosów, jakakolwiek butelka oraz
piłka.
Każde ćwiczenie wykonujcie koło 3-5 min :)
Miłego dnia
Źródło: Książka "Ćwiczenia propriocepcji w rehabilitacji" W. Stryła, A. Pogorzała
Każde ćwiczenie wykonujcie koło 3-5 min :)
Miłego dnia
Źródło: Książka "Ćwiczenia propriocepcji w rehabilitacji" W. Stryła, A. Pogorzała
Pani Joanna Palacz poleca
Z okazji 100 rocznicy urodzin zapraszam do
zapoznania się z historią życia Jana Pawła II oraz wirtualnego odwiedzenia
ważnych miejsc z jego życia.
W tym celu proszę wejść na poniższe linki:
Opracuj reportaż
z w/w materiałów (a może dotarłeś do innych źródeł informacji na temat
papieża?)
W tym celu zapoznaj się ze sposobem opracowania reportażu
zał. "reportaż" Zapraszamy do przesłania nam opracowanego reportażu!
Powodzenia!
__________________________________________________________________
15.05.2020
Pani Dorota Nalepa poleca
Na dziś przygotowałam dla Was ćwiczenia wzmacniające obręcz barkową :)
Instrukcja i obraz z wykonaniem na zdjęciach :) pozdrawiam
Pani Joanna Palacz poleca
Zapoznaj się z poniższą instrukcją opracowania
opowiadania twórczego. Twoją inspiracją będzie Peter Benc i jego trzy utwory do
wyboru lub wszystkie jak chcesz. W tym celu wejdź w załącznik a, oraz w poniższ
linki z kanału ytuube
- Piano Cover
Africa zał a Yutoobe
- Thunderstruck [AC/DC
Meets Beethoven] - Peter
-Shallow (A Star Is
Born) Piano Cover
Powodzenia!
_____________________________________________________________________13.05.2020
Pani Joanna Palacz poleca
Co to za emocja?, wiesz .....
Źródło
zdjęcie:
https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=ZkZtyfmK&id=1BF1688445A20BC3DDEE09FD60DF1BABA2850556&thid=OIP.ZkZtyfmKhEmHLFOdpOh4FgHaFW&mediaurl=http%3a%2f%2f3.bp.blogspot.com%2f-erU1lyIDfyI%2fUTMaXtYsObI%2fAAAAAAAAARA%2fk7IIWLG3jIw%2fs1600%2fSTRACH%2bKOLA%c5%bb%2b2.jpg&exph=1155&expw=1600&q=strach+ma+wielkie+oczy+rysunek&simid=608011916801933531&selectedIndex=70&ajaxhist=0
Posłuchaj
( w tym celu wejdź w poniższego linka) Dżem "Strach"
Co
to jest strach?
Czy
ty się czegoś boisz?
A
co to jest paniczny strach?
Podpowiedź:
Paniczny strach (związek frazeologiczny, który swoje źródło ma w mitologii;
taki związek określa się mitologizmem)- to nagły, niepohamowany, często
nieuzasadniony strach, przerażenie, popłoch, zazwyczaj ogarniający większą
liczbę ludzi; od Pana – bożka pasterzy i trzód w górach i lasach, którego
przeraźliwy głos (np. gdy ścigał nimfy) budził lęk.
Posłuchaj:
Zastanów się
co znaczą powiedzenia, a może na ten temat porozmawiasz ze swoimi członkami
rodziny?:
-Strach ma wielkie oczy.
-Najeść się strachu.
-Strach chwyta za gardło.
-Kogoś obleciał strach.
-Strach zagląda w oczy.
-Najeść się strachu.
-Strach chwyta za gardło.
-Kogoś obleciał strach.
-Strach zagląda w oczy.
Czego boją się dorośli?
Jakie mają sposoby radzenia sobie z lękami?
A ty, jak sobie radzisz ze swoimi lękami?
Czy masz kogoś z kim możesz o tym porozmawiać?
PAMIĘTAJ
OBOJĘTNIE CO BY SIĘ W TWOIM ŻYCIU NIE DZIAŁO, NIE JESTEŚ SAM,
A STRACH MA TYLKO WIELKIE OCZY I NIC WIĘCEJ !!!
Powodzenia!
12.05.2020
Pani Elżbieta Kaworek zaleca
Zapraszam wszystkich do kilku ćwiczeń ogólno usprawniających - wykonanie jest dość łatwe dla każdego. Gdyby ktoś chciał poćwiczyć nieco więcej odsyłam do linku :) pozdrawiam
Źródło: http://www.mgopsjarocin.home.pl/
Pani Joanna Palacz poleca
Zastanów się jaki temat z języka polskiego, jaka lektura
najbardziej cię zainteresowała tak abyś poprzez prezentację jej chciał się z
innymi nią podzielić?
Tak właśnie dziś zajmiemy się prawidłowym opracowaniem
prezentacji. W tym celu skorzystaj z poniższych wskazówek.
Już sam nagłówek sugeruje, że prezentowanie (czegokolwiek) wymaga pewnej
zręczności, przygotowania; to sztuka. Na szczęście nie jest to sztuka
abstrakcyjna i znane są sposoby na to, by słuchający miał uszy w górze jak
Batman.
FAZA PRZYGOTOWAŃ
Zasada pierwsza – zainteresuj (się) albo
giń!
Ważne, żeby temat Cię w jakiś sposób poruszył
– jeśli Ty będziesz zainteresowany, jest duża szansa, że też zainteresujesz
odbiorcę, bo Twój przekaz będzie emocjonalny.
Jeśli masz do przygotowania prezentację na temat, który Cię nie interesuje,
zastanów się, co zrobić, żeby choć trochę Cię jednak zainteresował.
Pamiętaj! Nuda jest w oku patrzącego!
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Jeżeli nudno – zmień miejsce!
Jeśli wylosowałeś pozytywizm, a odkrywanie tej epoki (jeszcze) nie jest
Twoją życiową pasją – zderz to z tym, co Cię interesuje: może lubisz historię,
biologię, geografię, wuef? Może interesują Cię gry komputerowe?
Może interesują Cię gry komputerowe? Popatrz na temat przez
pryzmat swoich zainteresowań. Poszukaj ciekawostek w internecie. Wyniuchaj
sensację.
Zasada druga – pij z dobrych źródeł!
Nie korzystaj ze zbyt wielu źródeł.
Jeżeli jesteś początkujący – najlepiej skup się na dwóch, trzech źródłach. Żeby
nie utonąć w morzu informacji, jakim jest internet, warto zacząć
od podręcznika (tam są treści podstawowe) i rozszerzać tę wiedzę
zgodnie z obranym kierunkiem, wyszukując potrzebne informacje w internecie,
korzystając z biblioteki. Koniecznie zapisz, z czego korzystałeś – podaj tę
informację na końcu prezentacji (to jest tzw. bibliografia).
Zasada trzecia
Plantaki to takie zwierzaki, które zawsze sporządzają plan. Bądź jak
plantaki!
·
Przeczytaj uważnie wszystko, co udało Ci
się zgromadzić.
·
Zrób notatki (wypisz, co najważniejsze).
·
Przygotuj plan tego, o czym, i w jakiej
kolejności chcesz opowiedzieć.
·
Zasada
czwarta – obrazki, obrazki, obrazki!
·
Wybierz
najważniejsze informacje i zastanów się, jak je zwizualizować.
·
Nie
umieszczaj na slajdzie ściany tekstu – to rozprasza uwagę odbiorcy i jest
nieprofesjonalne!
·
Na
slajdzie powinien znaleźć się jakiś obraz (rysunek, symbol) plus słowa kluczowe
(nowe pojęcia, nazwisko, krótki cytat, data).
Zasada piąta – gotowy na wszystko?
·
Sprawdź,
czy wszystko działa: zapisz prezentację w kilku miejscach (wyślij ją sobie na
e-maila, zapisz na pendrivie), bądź przygotowany na to, że nie będzie dostępu
do sieci.
·
FAZA PRZEDSTAWIENIA
FAZA PRZEDSTAWIENIA
·
Kto czyta notatki z kartki, ten nie ma
nosa.
·
Wyobraź sobie sytuację, że prezentujący nagle zaczyna zanurzać się w
czytane notatki. Literalnie! Zniżał nos, przysuwając go bliżej odczytywanej
kartki i nagle go chwyciło! Został wciągnięty przez tekst. Znudzeni słuchacze
niczego nie zauważyli – każdy z nich od dawna spał. Jest na to jedna rada. Nigdy nie czytaj notatek.
·
Twoim zadaniem jest opowiedzieć swoimi
słowami, to czego się dowiedziałeś na dany temat. Jeśli tego nie potrafisz – to
znaczy, że przygotowując prezentację popełniłeś jakiś błąd (patrz: FAZA PRZYGOTOWAŃ).
·
Rozpocznij prezentację w momencie, kiedy audytorium będzie na to
gotowe. Daj swoją postawą ciała do zrozumienia, że chcesz zacząć. Wprowadź
słuchaczy w przedstawiany temat.
·
Mów głośno tak, by Cię słyszano.
·
FAZA KOŃCOWA
·
Oddaj głos publiczności, posłuchaj, co ma do powiedzenia. Każda informacja
zwrotna na temat wykonanej pracy jest bardzo cenna!
(źródło https://622pomysly.wordpress.com/2018/12/04/zainteresuj-sie-albo-gin/)
Powodzenia!
11.05.2020
Pani Elżbieta Kaworek zaleca:
Pani Joanna Palacz poleca
Przeczytaj bajkę "O podstępnym Niechcieju"
autorstwa Joanny Kowalkowskiej (źródło: http://naukaoduszy.pl/bajka-o-podstepnym-niechcieju/)
Dawno,
dawno temu, przybył na naszą planetę potężny mag NIECHCIEJ. Przybył gdzieś z innych światów, które
kolejno zniszczył. Teraz upatrzył sobie Ziemię. Podobała mu się ta zielona
planeta, gdzie żyją spokojni, zapracowani, ale szczęśliwi ludzie. On miał swój
plan. Plan beznadziejności i zniszczenia. Jako zły mag i czarownik zaczął w
ludzkie głowy sączyć wirusy złych myśli: - Po co rano wstajesz, człowieku?
Idziesz do pracy? Po co? Za te marne grosze się nie opłaca! Lepiej poleżeć w
łóżku. Przecież pracować ci się NIE CHCE! - Czemu tak wkuwasz, dziecko?
Przecież możesz zrobić ściągę na klasówkę. Dostaniesz nawet lepszą ocenę jak
cię nauczyciel nie złapie. Mnie by się tam NIE CHCIAŁO tak męczyć! I tak zły
NIECHCIEJ powoli, ale skutecznie zaczął gromadzić armię ludzi, którym się NIE
CHCE. Odciągał ich od zajęć, które nadawały ich życiu sens, sprawiały radość,
dawały możliwość spełniania marzeń, robienia czegoś własnoręcznie i wspólnie z
innymi., odbierał ludziom możliwość doskonalenia siebie, stawiania sobie celów
i radości ich osiągania. Odbierał możliwość bycia z siebie dumnym Nagle nikomu
nic się NIE CHCIAŁO. W życie ludzi wkradła się nuda i beznadzieja. A im
bardziej ich ogarniała, tym bardziej im się NIE CHCIAŁO. Ludzie wpadali w
błędne koło, w sieci zastawione przez NIECHCIEJA, który tylko zacierał ręce.
Tatusiom nie chciało się chodzić do pracy i wracać po pracy z baru do domu,
mamom nie chciało się gotować obiadów, rodzicom nie chciało się rozmawiać z
dziećmi i czytać im bajek na dobranoc, nie chciało im się nawet ze sobą
rozmawiać. Już i małe dzieci, zarażone podstępnym wirusem odpowiadały na każdą
prośbę mamy - Nie chce mi się! Zaaaaraz! To jest bez sensu.... I popadały w
nudę i NIECHCIEJSTWO. NIE CHCE im się nawet uśmiechać. W pewnym mieście, w
jednym z bloków mieszkał sobie chłopiec. Miał na imię Piotrek. Nawet nie
wiedział, jak bardzo jest zarażony wirusem złego maga NIECHCIEJA. Piotrek nie
chciał się uczyć, nie chciał chodzić do szkoły, nawet jeśli już tam zaszedł,
nie chciało mu się słuchać nauczycieli, robić notatki. W domu nie chciało mu
się sprzątać, odrabiać lekcji, nie chciał wychodzić z psem, nie chciał słuchać
rodziców. Popadł w totalne NIECHCIEJSTWO. Zły mag wiedział już, że Piotrek
należy do niego. W ten sposób zaczarował już wielu kolegów Piotrka. Teraz,
nawet jeśli któryś z nich chciał coś zrobić, drudzy pilnowali i ciągnęli go za
sobą na stronę NIECHCIEJA. Ale któregoś dnia, Piotrek spotkał swoją dawną dobrą
przyjaciółkę Gosię, która była odporna na wirusy złego maga. Gosia od
dzieciństwa bardzo lubiła Piotrka i choć długo się nie widzieli zapamiętała go
takiego, jakim był dawniej. Wiedziała, że Piotrek ma dobre serce, jest bardzo
wrażliwy i potrafi być uparty, jeśli coś postanowi. Gosia z radością opowiadała
Piotrkowi o swoich marzeniach, o tym co teraz robi, co będzie robić w przyszłości.
Ale im dłużej opowiadała, tym bardziej widziała w oczach Piotrka smutek,
beznadziejność i rozpaczliwą bezradność. Był na dnie NIECHCIEJSTWA. Powtarzał
klasę. Nie miał się czym pochwalić. Nie miał celu w życiu. Nie umiał poradzić
sobie ze złym wirusem. Gosia postanowiła go ratować. Zaczęła go namawiać żeby
chodził do szkoły i zaczął się uczyć, obiecała mu pomóc w nadrobieniu
zaległości. Ale zły mag nie tak łatwo rezygnował ze swej zdobyczy. Piotrek
początkowo krzyczał, że NIE CHCE chodzić do szkoły, nie będzie się uczył!, ale
Gosia była uparta: tak długo go mcęzyła, aż jej obiecał, że zacznie coś robić.
Nie było prosto pokonać NIECHCIEJA. Piotrek zapomniał już jak się uczy, na
początku nie umiał niczego zapamiętać. Było mu ciężko, ale gdy widział
wpatrzone w siebie ufne oczy Gosi - nie mógł się poddać. Zaczął od wyznaczenia
sobie małego zadania do zrobienia. W głowie huczało mu od myśli złego
czarodzieja: "- po co mi to jest potrzebne? Ale tego dużo do nauki, nie
chce mi się!" ale wiedział już, że tak właśnie działa zły i podstępny
NIECHCIEJ, który sprawia, że ludziom nie chce się żyć naprawdę. Piotrek miał u
swego boku dobrą i niezawodną
przyjaciółkę, o której wiedział, że nie pozwoli mu wpaść znowu w szpony NIECHCIEJA.
Rozpoczął z nim walkę na śmierć i życie. Walczy słowami: ja chcę , bo warto, bo
to jest dla mnie ważne! Jego walka się dopiero zaczęła. Może walczyć bardzo
długo. Ma szanse na zwycięstwo, ale może się też poddać. Nie wiadomo jak
skończy się historia Piotrka. Ale pamiętajmy, że zły mag NIECHCIEJ nadal
rujnuje Ziemię i jej mieszkańców. Wśród ludzi są już miliony zarażonych wirusem
NIECHCIEJSTWA. Sprawdź, czy i ty nie jesteś jego nosicielem. Jeśli tak, to
walcz i zachęcaj do walki innych! Razem wygramy!
Zastanów się:
Zastanów się:
-
Czy ciebie dopadł podstępny wirus Niechciejstwa?
-
Czym u ciebie przejawia się działanie wirusa nIechciejstwa?
-
Jakie konsekwencje ponosisz swojego niechciejstwa?
-
Czy warto?
-
Jak uważasz czy ty możesz pozbyć się tego wirusa?
-
Jaką wyznaczysz sobie drogę walki z nim?
-
Jakie korzyści i kłopoty wynikły dla ciebie z posiadania tego wirusa? (rozpisz
je dzieląc kartkę na dwie części)
-
Wiesz już co MUSISZ ZROBIĆ !!! Powodzenia!
-
Czy w twoim otoczeniu jest ktoś jeszcze komu trzeba podać pomocną dłoń? Podaj
więc ją dalej! Dasz radę! Powodzenia!
8.05.2020
Pani Joanna Palacz poleca
Zapoznaj się z zasadami wywiadu
Pomyśl z kim mógłbyś przeprowadzić go i na
jaki temat? Może to będzie dziadek
(oczywiście z zachowaniem zasad bezpieczeństwa np. przez telefon...) lub nasz
rodzic, kolega z klasy itd.
Swoimi efektami pracy i pomysłami podziel się z nami, a my
zamieścimy je na swoim blogu.
Powodzenia!
_____________________________________________
7.05.2020
Pani Joanna Palacz poleca
Przygotuj coś do pisania oraz kartkę
papieru. Odszukaj w internecie na Youtube filmu:
Like a child, smile
more!
Odtwórz tylko pierwsze 48 sekund filmu,
włącz pauzę.
Napisz krótko, co się według ciebie może dalej się zdarzyć?
Jeśli twoja rodzina dysponuje czasem to zaproś ich do tego ćwiczenia. Wtedy obejrzyjcie
pierwszy fragment wspólnie. Kolejną część ćwiczenia niech już każdy zrobi sam,
czyli napisze co według każdego z was mogło wydarzyć się dalej? podziel się z
tym co napisaliście, ale nie komentujcie tego, nie wydawajcie osądów!
Drugim waszym zadaniem jest napisanie, jak powinna
dana sytuacja wyglądać. Przed przedstawianiu swojego stanowiska, każdy z was
(członków rodziny) powinien tym razem uargumentować, dlaczego tak powinno być,
a nie inaczej.
Krok trzeci rozpocznij od włączenia filmu i wspólnie
proszę zobaczcie resztę filmu. Myślę, że wszystko staje się jasne?
Nie każde zdarzenie wygląda tak jak nam się wydaje!
Zgadzasz się? Nie wszystko, co kto
zrobił– zrobił to specjalnie!!! Więc nie OBWINIAJ, NIE OCENIAJ, ale PYTAJ!!!!,
ROZMAWIAJ !!! Nie przenoś swojego myślenia, osadów do głów innych osób, nie
wkładaj swoich słów w cudze usta. Bo to tylko usprawiedliwienie dla naszych
słabości, wygodnictwa.
Zapraszam do kroku czwartego przygotowania krótkich
scenek, które nawiązują do filmu a mają odniesienie w naszym życiu
codziennym. Tutaj proponuje zrobić to rodzinnie i przesłać nagraną scenkę
nam, a my jak zwykle umieścimy na naszym blogu? Może włączycie się w dyskusję
na ten temat na naszym blogu?. Myślę, że warto!
Powodzenia!
__________________________________
6.05.2020
Pani Joanna Palacz proponuje
Odnieś się do
stwierdzenia "W jednym tylko przypadku możliwe jest zawieszenie praw
matematycznych, gdzie mnożysz przez dzielenie tak, tak dobrze czytasz... bo
dzieląc się miłością do drugiego człowieka to tak na prawdę mnożysz ją
wokół"
Bardzo proszę podziel
się swoimi przemyśleniami na naszym blogu. Swoje myśli, rozważania ujmij w
dowolnej formule może pokusisz się o wiersz?, może opowiadanie..... Nie raz
zaskoczyliście mnie swoimi pomysłami ... myślę, że i tym razem będzie podobnie!
Powodzenia!
___________________
5.05.2020
Pani Elżbieta Kaworek zaleca
Możesz wykonywać te ćwiczenia opierając się o szczyt łóżka, o mebel, który się nie przesunie, lub siedząc na krześle.
• Włóż
lewy nadgarstek pod lewe kolano. Przyciągnij je do klatki piersiowej i
trzymając licz do 10. Powtórz 5 razy. To samo wykonaj z prawą nogą.
• Usiądź
z lewym kolanem przysuniętym w stronę klatki piersiowej. Używając
lewego nadgarstka i przedramienia popchnij lewe kolano w stronę prawej
nogi. Nie wykonuj tego ćwiczenia z dużą siłą. Przytrzymaj w tej pozycji
licząc do 10, a następnie powtórz 5 razy. To samo ćwiczenie wykonaj z
prawą nogą.
• Usiądź
ze zgiętym do góry lewym kolanem. Powoli opuść je na zewnątrz. Używając
lewego nadgarstka i przedramienia popchnij delikatnie wewnętrzną stronę
kolana. Nie używaj siły. Przytrzymaj w tej pozycji licząc do 10.
Powtórz 5 razy, a następnie wykonaj to samo z druga nogą.
• Ustaw
się twarzą do łóżka lub krzesła i połóż jedną nogę na nim trzymając
kolano prosto. Nie pochylaj się do przodu, bo to spowoduje zbyt silne
rozciągnięcie mięśnia. Wytrzymaj tak przez 3-5 minut, po czym zmień
nogę.
• Usiądź
z nogami wyprostowanymi (siad prosty). Pochyl się do przodu, możesz
pomóc sobie łokciami lub nadgarstkami, żeby utrzymać kolana prosto. Pod
lewą stopę załóż pętlę z taśmy. Podciągnij stopę do siebie, tak , aby
nie przekręcała się na strony. Policz do 5. Ćwiczenie powtórz 10 razy, a
następnie zmień na prawą stopę.
Pani Joanna Palacz poleca
Przypomnij sobie z ostatnich zajęć rewalidacji co to jest
recenzja, jakie warunki musi spełnić, aby była recenzją .... możesz sięgnąć do
ściągi, albo swoich notatek.
Zastanów się jaką ostatnio przeczytałeś ciekawą książkę,
obejrzałeś ciekawy film, zobaczyłeś warty polecenia spektakl teatralny, a może
wirtualnie odwiedziłeś jakieś muzeum? Zrób recenzję i podziel się nią z innymi
kolegami może tym razem nie tylko kolegami ze swojej klasy? A może na stałe na
naszym blogu założymy kącik recenzji i systematycznie będziecie się dzielić
informacjami kulturalnymi- również po pandemii? Czekamy na propozycje!
Powodzenia!
Ściąga np.( http://hamlet.edu.pl/recenzja-jak)
:
Jak napisać
dobrą recenzję?
Oceny pozorne i intuicyjne
Recenzje to
forma komentarza, a zwłaszcza oceny dzieła sztuki.
Niestety,
większość naszych wypowiedzi nt. dzieł estetycznych ma charakter ocen pozornych
lub intuicyjnych – można je nazwać niby-sądami. Z niby-sądami mamy do czynienia
wtedy, gdy mówimy przede wszystkim o własnych doznaniach, przeżyciach, o
własnym stanie emocjonalnym czy nastroju zamiast koncentrować się na cechach i
właściwościach omawianego dzieła. Innym częstym zjawiskiem jest formułowanie
doraźnych, przypadkowych i spontanicznych ocen intuicyjnych, które – chociaż
szczere i niekiedy trafne – są jednocześnie powierzchowne lub pozbawione
uzasadnienia.
Tego typu oceny
mogą być co najwyżej punktem wyjścia do opinii sensu stricto, która zwierać
musi rozwinięte i zobiektywizowane uzasadnienie. Warunkiem zaś merytorycznie
poprawnego i przekonywującego zarazem uzasadniania własnych sądów jest po
prostu rzetelna wiedza dotycząca przedmiotu naszej recenzji oraz jak
najobszerniejsza skala porównań. Tę ostatnią zdobyć można tylko przez czytanie
kolejnych powieści i tomików poetyckich, analizowanie kolejnych obrazów czy
rzeźb, oglądanie kolejnych filmów itd.
Od czego zacząć
– określenie adresata i celu recenzji
Recenzji nie
pisze się dla siebie tylko dla kogoś, trzeba więc zadać sobie pytanie: dla kogo
piszę i po co. Odpowiedź na te pytania decyduje o formie wypowiedzi, na którą z
kolei składają się takie czynniki, jak kompozycja, stopień dokładności
spostrzeżeń, dobór i rodzaj argumentów, styl i język czy ogólna tonacja
wypowiedzi. W efekcie otrzymujemy recenzje: informację, analizę krytyczną,
ocenę lub reklamę.
Schemat zawartości recenzji teatralnych i filmowych
Informacja
|
Analiza krytyczna i ocena
|
Obsada (tzw. afisz teatralny, tzw.
czołówka filmowa). Dotychczasowy udział twórców w życiu artystycznym.
|
Waga dokonań dotychczasowych.
Sukcesy i klęski. Trafność wyboru.
|
Okoliczności realizacji
przedstawienia, filmu. Producent, wytwórnia. Warunki i koszta realizacji.
|
Normalność czy skandal? Rezonans.
Społeczna aprobata czy dezaprobata dla pomysłu.
|
Pierwowzór literacki widowiska,
scenariusz filmu. Miejsce i rola dramatu w tradycji danej społeczności
(narodu, cywilizacji). Autorzy. Ich znaczenie, ich intencje.
|
Celowość wyboru dramatu lub
scenariusza. Ryzyko z tym związane. Ambicja lub jej brak. Motywy decyzji.
|
Relacje między pierwowzorem a
spektaklem. Przeróbki, skróty, wzbogacenia.
|
Kierunki i cele przekształceń. Ich
słuszność bądź nietrafność. Degradacja oryginału czy też jego
dowartościowanie?
|
Wcześniejsze realizacje tegoż
dramatu, scenariusza. Kto? Kiedy? Jak?
|
Czy były udane? Czy zapisały się w
historii życia artystycznego? Naśladownictwo, podtrzymywanie tradycji czy
nowatorstwo?
|
Gatunek literacki czy filmowy.
Konwencje, w których jest utrzymany. Kategorie: tragizmu, komizmu, groteski.
|
Wierność czy niewierność wobec
gatunku? Wzbogacenie, odnowienie motywów czy też ich konwencjonalizacja?
Właściwość tonu. Efekty tragiczne, komiczne, groteskowe.
|
Reżyseria. Kto? Jak?
|
Zamiar, koncepcja, cel wszystkich
zabiegów. Ich spójność? Jednolitość? Niejednolitość? Celowość? Piętno
indywidualności czy nijakość?
|
Streszczenie przedstawienia,
filmu. Opis wybranych scen, sytuacji, epizodów.
|
Funkcja poszczególnych elementów,
ich znaczenie. Powtórki znanych motywów i rozwiązań.
|
Tematyka i problematyka.
Prezentowane środowisko.
|
Waga i ranga problematyki.
Aktualność czy muzealność? Sztampowość. Prowokacyjność. Aspekt polityczny,
społeczny, socjologiczny.
|
Akcja, jej rozwój. Powiązanie
między scenami. Rytm spektaklu. Narracja teatralna, filmowa. Montaż.
|
Nudna, ciekawa? Trzymająca w
napięciu? Epicka, liryczna, dramatyczna? Rola epizodów. Skuteczność, celowość
efektów. Funkcja montażu. Rola planów filmowych bądź zabiegów scenicznych.
|
Scenografia i sceneria.
Szczegółowy opis.
|
Bogata, uboga? Świadomość jej
wyboru? Sugestywność? Funkcjonalność? Prostota? Efekciarstwo?
Podporządkowanie koncepcji reżyserskiej czy niepotrzebna samoistność!
|
Muzyka, dźwięk, słowo, światło,
kolor. Przykłady rozwiązań lub szczegółowy ich opis.
|
Muzyka – zauważalna czy nie?
Dobra? Banalna? Zsynchronizowana z akcją i tematyką? Za głośna? Zbyt
natarczywa? Liryczna? Dramatyczna? Wartość zdjęć. Sposób kadrowania. Plany
filmowe i ich funkcja. Rola światła w widowisku i koloru w filmie.
|
Aktorzy. Ich powierzchowność, ich
uroda lub pospolitość. Ich gra. Opisy gestów, mimiki, zachowania na scenie
lub na planie filmowym.
|
Trafność obsady. Aktor jako
postać, jako charakter, jako mit. Porównywanie kreacji aktorskich. Styl gry.
Ocena umiejętności. Nijakość czy indywidualność. Podziw lub ostrzeżenie.
|
Odbiór spektaklu przez widzów.
Opisy reakcji publiczności, głosy poszczególnych widzów.
|
Próba określenia przyczyn takich,
a nie innych reakcji. Zgoda lub niezgoda z gustem publicznym.
|
Głosy krytyki. Cytowanie opinii
polskich i obcych.
|
Potwierdzenie opinii recenzentów
lub polemika z nimi. Refleksja nad znaczeniem inscenizacji teatralnej bądź
filmu dla widzów współczesnych i dla historii danej dyscypliny artystycznej.
|
Co powinna zawierać recenzja literacka?
·
Przedstawienie
autora, jego dorobku i charakteru twórczości – krótkie lub rozbudowane, w
zależności od tego, na ile znana jest dana osoba;
·
Sklasyfikowanie
dzieła – rodzajowe i gatunkowe; w zależności od adresata i przeznaczenia
recenzji mniej lub bardziej rozbudowane i szczegółowe;
·
Usytuowanie
dzieła w kontekście historyczno-literackim, np. próba określenia prądu
literackiego czy konwencji estetycznej, w obrębie których można rozpatrywać
dane dzieło; w przypadku dzieł aktualnych rzecz niezwykle trudna i ryzykowna;
·
W przypadku
prozy i dramatu – o ile jest to możliwe – ogólne zarysowanie fabuły, ale bez
podawania rozwiązań kluczowych wątków akcji; w przypadku poezji
scharakteryzowanie tematyki podejmowanej w poszczególnych utworach;
·
Uchwycenie
zasadniczych problemów podejmowanych przez dane dzieło, np. egzystencjalnych,
filozoficznych, psychologicznych czy społecznych i obyczajowych;
·
Analiza
języka i stylu, dostrzeżenie ewentualnych stylizacji, aluzji literackich itp.
·
Próba
uchwycenia tego, co w dziele intrygujące, niepowtarzalne, oryginalne – czyli
odpowiedź na pytanie, co może zainteresować potencjalnego czytelnika;
·
Uzasadnienie
celowości pisania o danym dziele, np. poprzez ocenę aktualności dzieła;
·
Określenie
własnego punktu widzenia, wyrażenie osobistych emocji i opinii – w zależności
od zamierzonego charakteru recenzji mniej lub bardziej wyeksponowane;
zasadniczo zalecić można przewagę wypowiedzeń analityczno-krytycznych nad
emocjonalno-oceniającymi.
Kolejności i
stopnia wyeksponowania powyższych składników recenzji literackiej nie można z
góry określić, zależą one bowiem od tego, do kogo się zwracamy i jaki efekt
zamierzamy osiągnąć – np. czy chcemy obiektywnie przedstawić i ewentualnie
poddać krytyce dane dzieło, czy też subiektywnie ocenić i zachęcić bądź
zniechęcić potencjalnych czytelników do lektury danego utworu.
Na co zwrócić szczególną uwagę?
·
Wszelkie
uwagi analityczno-krytyczne powinny być rzetelnie przemyślane i sprawdzone,
zasadą obowiązującą jest obiektywizm;
·
Sądy
wartościujące muszą być odpowiednio sformułowane pod względem stylistycznym,
ponieważ to właśnie dobór wyrazów, rodzaj składni i interpunkcji określą
charakter naszej wypowiedzi jako np. pochlebnej, napastliwej, ironicznej czy
obiektywnej;
·
Nie przesadzajmy
z utartymi, skonwencjonalizowanymi formułami typu "niezaprzeczalnym
walorem (atutem) ... jest...", "... pobudzają naszą wyobraźnię",
"... gwarantują niezatarte wrażenia"; unikajmy stosowania
uniwersalnych, ale jednocześnie pozbawionych treści i nie zawsze stosownych pod
względem stylistycznym określeń typu: "fantastyczna lektura",
"nieprawdopodobne wrażenie", "super...",
"fajna...";
·
Z drugiej
strony recenzja nie jest pracą badawczo-analityczną, a więc z uczonością, czyli
terminologią przesadzić również nie można;
·
Dobra
recenzja, to między innymi recenzja oryginalna i interesująca – spróbujmy więc
wypracować sobie własny styl pisania tego typu wypowiedzi.
Opracowanie:
R. Bednarz, na podst.: "Schemat zawartości recenzji teatralnych i
filmowych" [w:] S. Bortnowski, Warsztaty dziennikarskie, Warszawa 1999
___________________________________________________________________________- 4.05.2020
Pani Elżbieta Kaworek zaleca
Witam serdecznie,
Rozpoczynamy kolejny tydzień rehabilitacji na odległość. Chciałabym Wam przybliżyć 2 sposoby oddychania gdyż ćwiczenia oddechowa są dla człowieka bardzo ważne podczas życia codziennego. Dzięki obrazkom możecie sami się przekonać jaka jest różnica pomiędzy torami oddechowymi :)
a na koniec zachęcam do wykonania prostych ćwiczeń oddechowych:
1. Dmuchanie przez słomkę do kubka z wodą (będą powstawać bąbelki)2. Nadmuchania dowolnego balona jeśli macie w domu
3. Wyścig piłeczek wodnych - potrzebna miska z wodą i kilka piłek najlepiej ping-pong.
Pozwodzenia i miłego tygodnia fotki źródło:/fundacja avalon/
Rozpoczynamy kolejny tydzień rehabilitacji na odległość. Chciałabym Wam przybliżyć 2 sposoby oddychania gdyż ćwiczenia oddechowa są dla człowieka bardzo ważne podczas życia codziennego. Dzięki obrazkom możecie sami się przekonać jaka jest różnica pomiędzy torami oddechowymi :)
a na koniec zachęcam do wykonania prostych ćwiczeń oddechowych:
1. Dmuchanie przez słomkę do kubka z wodą (będą powstawać bąbelki)2. Nadmuchania dowolnego balona jeśli macie w domu
3. Wyścig piłeczek wodnych - potrzebna miska z wodą i kilka piłek najlepiej ping-pong.
Pozwodzenia i miłego tygodnia fotki źródło:/fundacja avalon/
Pani Joanna Palacz poleca
Zastanów się :
Co
według ciebie oznacza odpowiedzialność za życie własne i innych?
Porozmawiaj
z rodziną i kolegami z klasy na ten temat. Wnioski zapisz.
Odnieś się teraz
do poniższych myśli (możesz do wszystkich, lub wybranych):
-
"Być człowiekiem to właśnie być odpowiedzialnym"; Stanisław Jerzy
Lec
-
"Człowiek jest odpowiedzialny za to, czym jest"- Jean- Paul Sartre
-
"Wolność to odpowiedzialność za wybór... "
-
"Odpowiedzialność to przywilej - Przywilej człowieka świadomego..."
-
"Być człowiekiem, to właśnie być odpowiedzialnym"; A. De Saint-
Exupery
Zastanów się:
Jak
zdefiniowałbyś słowo odpowiedzialność w dobie pandemii?
Spróbuj
napisać własną definicję znaczenia słowa "odpowiedzialność".
Odszukaj
w encyklopedii, w słowniku itp. znaczenia słowa odpowiedzialność i zapoznaj się
z treścią definicji.
Podziel
się z innymi swoją definicją "odpowiedzialność" w odniesieniu do tej
ze słownika, encyklopedii.
Powodzenia!
___________________________________________________________________________
30.04.2020
Pani Elżbieta Kaworek zaleca
Dzisiejsza propozycja ćwiczeń poprawiających świadomość ciała.https://www.facebook.com/195947557131612/videos/583537025846002/
/źródło: fundacja Avalon/
A dla aktywnych i chętnych propozycja na długi weekend: zajęcia z Judo w domu od Naszych przyjaciół z Olimpiad Specjalnych
/źródło: Olimpiady Specjalne Wielkopolska-Poznań/
Pani Joanna Palacz proponuje
Czy
wiesz co to za święta 1 maja, 2 maja, 3 maja?
Dziś
zapraszam najpierw do wysłuchania ważnych informacji, które są odpowiedzią na
powyższe pytanie. W tym celu wejdź na poniższe linki:
Zastanów się wspólnie z rodziną jak włączacie sie w obchody państwowych
świat? Jakie w twojej rodzinie są tradycje? A może masz w rodzinie bohatera?
Poszukaj informacji nt "postera" (co to takiego, jak można
wykonać, jakie treści można i w jaki sposób przekazać). Wykonaj wspólnie z
rodziną właśnie taki poster na temat najbliższych świąt i podziel się z innymi
tymi informacjami. Prześlij nam poster a my go zamieścimy na blogu
Wykonaj
również kotylion w/g poniższej instrukcji
Podpowiedź:
Plakat naukowy to forma prezentacji naukowej, w Polsce stosowana od
niedawna. W odróżnieniu od tradycyjnego plakatu, zachowuje żargonową (wywodzącą
się z języka angielskiego) nazwę – poster. Plakat naukowy służy upowszechnianiu
i wymianie wiedzy. Forma ta powstała w II połowie XX w. .. . Zadaniem posterów
jest krótka prezentacja określonego
problemu oraz ułatwienie dyskusji. ... Dobrze przemyślany i przygotowany plakat
może oddziaływać na wielu poziomach:
• może być źródłem informacji;
• może również inicjować rozmowę
• może reklamować
• jest streszczeniem informacji na
dany temat
Plakat to nie tylko zwykła
prezentacja. Używa innych zasad komunikowania – oddziałuje nie tylko słowem
pisanym, ale również obrazem i związanymi z nim kompozycją, kolorem i innymi
elementami stosowanymi zgodnie z zasadami swoistej „gramatyki wizualnej”. Plakat nie tylko mówi, ale również pokazuje.
By plakat spełniał swoje zadanie powinien:
• przede wszystkim zawierać konieczne, podstawowe i rzetelne informacje
na dany temat, tak, żeby pozwalał zrozumieć temat i zadawać dalsze pytania, (dobrze
przygotowany merytorycznie);
• zapewniać zwięzły przegląd wiedzy
• dawać podstawy do zainicjowania dyskusji (inspirować do niej);
• przyciągać i przykuwać uwagę oglądających;
• zawierać podstawowe informacje
• być przyjemny w odbiorze i atrakcyjny graficznie.
Dobre przygotowanie plakatu naukowego to przede wszystkim staranne
zredagowanie zawartych w nim treści. Obowiązkowym elementem plakatu naukowego jest
umieszczenie na nim:
✓ nazwiska autora lub autorów
✓ adresu (zazwyczaj instytucji)
✓ sposobu kontaktowania się z autorami może to być; •
e-mail, • telefon, • strona www tp.
✓ streszczenie informacji
✓ wnioski
✓ bibliografia
Powodzenia!
____________________________________________________________________________
29.04.2020
Kolejna porcja łatwych do wykonania ćwiczeń w pozycji siedzącej :)
powtarzamy każde ćwiczenie min 10 razy. Skłony wykonujemy raz do prawej
nogi raz do lewej nogi.
Pani Elżbieta Kaworek zaleca
/Opracowanie elamyciek/
Pani Dorota Nalepa proponuje
Pani Joanna Palacz proponuje
______________________________________________________________________
28.04.2020
Pani Elżbieta Kaworek zaleca
Zapraszam dziś na ćwiczenia proste i łatwe do wykonania :) Każde
ćwiczenie wykonujemy dla prawej oraz lewej strony i powtarzamy 10
razy.
Pani Joanna Palacz proponuje
Zaproś na chwilę relaksu swoją rodzinę. Usiądźcie wygodnie.
Odszukaj linka z muzyką relaksacyjną. Wsłuchajcie się w muzykę. Co sobie
wyobrażasz? Jaka to może być pora roku? Czy czujesz stawiane kroki po parku? Zachwyt
ludzi budzącą się przyrodą do życia? .........Co ty czujesz, słyszysz?
Podziel się z rodziną swoimi wrażeniami. Potrafisz określić instrumenty jakie słychać w tym utworze? Weź duży arkusz
papieru i wspólnie z rodziną bez konsultacji co do treści pracy narysujcie,
namalujcie obrazek (z tego co macie dostępnego w domu). Podzielcie się swoją
refleksją... Co czuliście wspólnie malując, rysując? Wymyślcie wspólnie tytuł
do waszej pracy. Podzielcie się z innymi kolegami waszymi pracami i wrażeniami.
Powodzenia!
______________________________________________________________________________
27.04.2020
Pani Joanna Palacz proponuje
KILKA INSPIRACJI- przyjrzyj się
poniższym książką artystycznym: https://www.bing.com/images/search?q=artystyczna+ksi%c4%85%c5%bcka&qpvt=artystyczna+ksi%c4%85%c5%bcka&FORM=IGRE
Pani Katarzyna Iwańska - Dyminczuk proponuje
______________________________________________________________________________
24.04.2020
__________________________________________________________________________
23.04.2020
Pani Dorota Nalepa proponuje
Pani Joanna Palacz poleca
__________________________________________________________________________
23.04.2020
Zaproś kogoś do zabawy w statki (może to będzie członek
rodziny, lub kolega z klasy - gra na odległość np. przez skype). Omówcie zasady
gry, które znajdują się na każdej z plansz. Upewnijcie się, że oboje dobrze
interpretujecie zasady. Dobrej zabawy.
Po grze podzielcie się swoimi wrażeniami. Czy coś byście
zmienili w zasadach gry? Dlaczego?
Zastanów się, czy w
życiu jest tak, że zawsze się wygrywa? Jak się czuje osoba, która wygrała, a
jak ta która przegrała? Jakie jest twoje zdanie na temat, że "uczymy się
na błędach', "trzeba umieć przegrywać", "koniec jest
początkiem" Zapisz wnioski z swoich przemyśleń i podziel się z nimi
innymi. A może do dyskusji zaprosisz najbliższych. Powodzenia!
__________________________________________________________________________
Pani Joanna Palacz proponuje
Zastanów się, dlaczego jest aktualnie tak
ważne noszenie masek ochronnych?
Zapoznaj się z poniższymi filmikami lub
innymi i wspólnie z rodziną wykonajcie maseczkę.
A może masz swój sposób na jej wykonanie? Jeśli tak to podziel się nim z innymi.
A może masz swój sposób na jej wykonanie? Jeśli tak to podziel się nim z innymi.
Zastanów się
kiedy i kto ma stosować maseczki?
Zastanów się wspólnie z rodziną Jak prawidłowo używać maseczek?
Ustalcie z rodziną bezpieczne zasady
_______________________________________________________________________________
________________________________ 16.04.2020
Pani Dorota Nalepa poleca na dziś.
08.04.2020
Pani Dorota Nalepa poleca na dziś.
_________________________________________________________________________
07.04.2020
Zajęcia rehabilitacji ruchowej poleca pani E. Kaworek
Ćwiczenia dla uczniów starszych wzmacniające mięśnie brzucha
wszystko w pozycji bezpiecznej siedzącej na krzesełku ale też można się zmęczyć. Miłych ćwiczeń
https://www.facebook.com/watch/?v=1824295564495819
https://www.facebook.com/watch/?v=1824295564495819
Pani Dorota Nalepa poleca na dziś.
_________________________________________________________________________
03.04.2020
Pan Ł.Gajewski proponuje
01.04.2020
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
30.03.2020
1.
Zmywanie naczyń lub pranie np. skarpetek.
2.
Targanie gazet na drobne kawałki i następnie
ugniatanie z nich kulek i wrzucanie do kosza z odległości.
3.
Zwijanie wełny w kłębek.
4.
Wyszywanie, cerowanie, szydełkowanie, robienie
na drutach.
5.
Owijanie wełny lub grubego sznurka wokół
nadgarstka jednej ręki – drugą. Następnie zmiana rąk.
6.
Rzucanie do wybranego celu – piłeczkami,
szyszkami itp.
7.
Rysowanie oburącz – najlepiej na dużych
arkuszach papieru.
8.
Rysowanie znaku nieskończoności ( dzieci wiedzą
jak to robić ).
9.
Ćwiczenia z masą solną i masami terapeutycznymi
( przepisy na nie podam w późniejszym terminie).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dziękuję