Rewalidacja Liceum

Zapraszamy

https://zespolszkolnr3.blogspot.com/p/rewalidacja-liceum.html

Dzień 29 innej formy szkoły

Dzień dobry. Dziś środa,imieniny obchodzą Piotr, Jakub i Katarzyna. Mamy w szkole uczniów, uczennice i panie nauczycielki noszące takie imiona. Życzymy WAM wszystkiego co najlepsze. 💟💟💟💟
Dziś na blogu proponujemy zadania dla WAS rozwijając wiele funkcji potrzebnych w procesie edukacji. Wykonujcie zadania przygotowane przez naszych terapeutów i specjalistów.
Dziś proponuje także dla Was kolejny odcinek relaksacji z cyklu Uważność i spokój Żabki....po całym dniu pracy proponuję spokojne ćwiczenie na dobry sen ;-)   p. Mirka


Pani Magda z 3 A poleca


Dzień dobry.
Przygotowałam dla Was dziś dwa ćwiczenia, w których bohaterami będą figury geometryczne.  Ukierunkowane są na rozwijanie kontroli procesów percepcji oraz spostrzegawczość.
Pierwsza plansza – Waszym zadaniem jest zaznaczenie odpowiedniego obrazka z kilku zaproponowanych zgodnie z jego oznaczeniami (cyfra-liter) w tabeli.
Druga plansza – Waszym zadaniem jest narysowanie dokładnie takiej figury, jaka jest umieszczona w podanym polu, np. 2C.
Opracowana na podstawie www.dwadodacdwarownasiepiec.pl, M.F.
Pozdrawiam Was serdecznie, Pani Magda 3A

Terapeuci Integracji Sensorycznej i Rehabilitacji ruchowej zalecają

Każde ćwiczenie powtarzamy 10 razy. 
Kolejna porcja ćwiczeń z rolkami papieru w ramach terapii SI 
 

Pani Dorota z 1 A poleca

Dziś proponuję Wam ćwiczenie na gimnastykę mózgu. Zastanówcie się, jakich wartościach myślą Polacy przy okazji zbliżającego się święta narodowego. Rozwiążcie anagram, a wszystko stanie się jasne. Klikajcie w link i do dzieła!
https://wordwall.net/play/1758/162/674                           ( opracowanie własne D.E.Kz)

Pani Ania z 5C poleca na dziś

źródło: Wydawnictwo " Czas mamy"
Dzień dobry,
Moi drodzy, przed nami kolejny dzień. Proszę spędźcie go wesoło i radośnie.
Dziękuję za wszystkie wiadomości zwrotne, jakie od Was otrzymuję. Jest mi niezmiernie miło i ciszę się, że pracujecie.
Ćwiczenia na dziś, w dalszym ciągu dotyczą uwagi słuchowej.
Uczniowie młodsi ( klasy 1-3)-dla Was dziś zabawa dźwiękonaśladowcza. Dokładne polecenie usłyszycie na początku nagrania.
https://soundcloud.com/ania-chmiel-673147179/zabawy-dzwiekonasladowcze
Uczniowie starsi: dla Was ćwiczenie pt. "O czym mówię?". Możecie to ćwiczenie wykorzystać do zabaw z rodzeństwem lub koleżankami i kolegami, opisując inne przedmioty.
https://soundcloud.com/ania-chmiel-673147179/o-czym-mowie
Życzę spokoju i wytrwałości.
P. Ania 5C
                                                                          / Przygotowanie i opracowanie  Anna Ch./

Arteterapię poleca pan Łukasz

źródło: "Pinterest"
Dzień dobry.
Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi.
Dziś, w ramach propozycji arteterapeutycznych, przygotujemy sobie "Gniotki".
Niezbędne materiały:
- balon, lejek, butelka po wodzie mineralnej, mąka ziemniaczana, marker.
Kolejne czynności:
- za pomocą lejka nasyp mąki do butelki,
- załóż balon na butelkę i przesyp z niej mąkę do balonu,
- zawiąż balon,
- domaluj emocje na baloniku.
Możesz przyozdobić sobie "Gniotka" fryzurą - zobacz instrukcję.
Brawo. Masz teraz swoją własną emocję i możesz ją ugniatać. 
Pozdrawiam p. Łukasz                                                          Materiał opracował Łukasz G.

Gimnastyka buzi i jezyka - logopedia


Drodzy Uczniowie,  zbliżają się majowe święta. Dlatego już dzisiaj zapraszamy na patriotyczne ćwiczenia logopedyczne. 




 




Starszym uczniom proponujemy trening artykulacji i dykcji oraz ćwiczenia językowe.
 
Pozdrawiamy
p. Agnieszka i p. Ola :-)

/źródło: Gabinet Logopedyczny - LOGOsens, www.superkid.pl /




Pani Kasia z 4A poleca na dziś

Witam :)
Kochani czy wiecie , że dzisiaj w środę przypada MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ TAŃCA.
Jak wiecie taniec wyzwala w Nas same pozytywne emocje : szczęście, radość, zadowolenie....
Niestety nie możemy potańczyć razem ale możemy potańczyć online. 
Jeśli masz ochotę zaprezentować swój taniec szerszej publiczności, to włącz muzykę  i zatańcz. 
Poproś rodzica aby nagrali twój taniec i Nam odesłali.  Wszystkie układy taneczne będą umieszczone na blogu szkolnym 
Czekam z niecierpliwością na Wasze filmiki.
Pozdrawiam Was tanecznym krokiem.Pani Kasia z 4 A ( n.zywot.zss11@op.pl) 
 

Pani Patrycja z 1A poleca


Dzień dobry
Przesyłam kolejne propozycje zabaw, które pomogą wzmocnić dziecko:
Dłoń
Razem z dzieckiem nawzajem odrysowujemy swoje dłonie. Następnie w miejsce palców wpisujemy 5 swoich mocnych stron: Co w sobie lubię?Z czego jestem dumny? Maluchy mogą umieścić tam rysunki. Potem bierzemy drugą odrysowaną dłoń i teraz następuje zamiana: dziecko wypisuje, co lubi u mamy i taty, a rodzić wypisuje mocne strony swojej pociechy. Dzięki tej zabawie dla dzieci nie tylko rodzic ma możliwość poznania tego, jak postrzega siebie dziecko, ale również maluch uświadamia sobie, że dużo potrafi i w wielu czynnościach jest dobry. Na koniec zabawy tak uzupełnione rysunki dłoni można zawiesić w widocznym miejscu, aby zawsze można było zerknąć na swoje mocne strony.
Koszulka
Do tej zabawy potrzebna będzie biała, bawełniana koszulka, mazaki, farby do ubrań lub kredki.
Zadaniem dziecka jest narysowanie na tej koszulce tego, co:
1) W sobie lubi
2) Uważa, że robi dobrze
3) Lubi robić, kilka rzeczy, czynności
4) Za co dziecko przyznałoby sobie medal
W tej zabawie dla dzieci należy też czasem pomóc maluchowi tak, aby nie umniejszał swoich osiągnięć czy zdolności. Później w takiej koszulce może chodzić po domu, spać lub zabierać w inne ważne miejsca, aby pamiętać o tym, jaki jest wspaniały.
/Opracowano na podstawie artykułu Wioli Skawińskiej/

Pan Rafał proponuje

Witajcie,
Mam nadzieję, że wczorajsze ćwiczenia na koncentracje zrobione i możemy dziś skupić się na kolejnych materiałach, które dziś dla Was przygotowałem.
Proszę, aby rodzice dziś poświecili chwilę swojego czasu i zapoznali się z instrukcją do zadań, a żeby móc zrozumieć z czym się zmagacie jako uczniowie naszej wyjątkowej szkoły.
Drogi rodzicu to kieruję bezpośrednio do Ciebie;
Rozmawiaj z dzieckiem o koncentracji i skupianiu uwagi. Jeśli zamierzasz używać polecenia „Skup się”, wyjaśnij dokładnie jego znaczenie, a następnie sprawdź, czy dziecko zrozumiało. Powiedz, że „skupianie się” niektórym dzieciom przychodzi łatwo, a dla innych jest trudniejsze. „To nie ma nic wspólnego z tym, jak inteligentni jesteśmy”. Wszyscy możemy się tego nauczyć, ćwicząc. Będziesz pomagać uczniowi się skupiać, a ponieważ wiesz, że jest bardzo zdolny, masz pewność, że mu się uda!
Na dziś to tyle dla rodziców, jutro również napiszę do Państwa krótką wiadomość z cyklu "skup się" 
Zamieszczam dla Was kochani uczniowie kolejne karty pracy do rozwiązania, oczywiście wierzę,że sobie z nimi poradzicie ale i tak trzymam za Was kciuki jak zawsze i życzę powodzenia.
Ps; Za oknami dziś zapowiada nam się piękny i słoneczny dzień, więc wpuście trochę tego słońca do Waszych domów i niech rozpromieni Wasze buzie w tych ciężkich czasach.
 
1.Karta pracy na koncentracje. Wydawnictwo Harmonia
2.Karta pracy na koncentracje. Wydawnictwo Harmonia
3.Karty pracy na koncentracje (ćwiczenia matematyczne). Portal edukacyjny Educarium