Dzień 19 innej formy szkoły

😍😍😍😍😎😎😎Witajcie kochane dzieci, droga młodzieży i szanowni rodzice po Świętach ;-)
Mam nadzieję, że zdrowie wam dopisuje, brzuszki "są pełne" świątecznych smakołyków, a zajączek przyniósł jakiś prezencik.
Od dziś koniec lenistwa jednak, wracamy do szkoły - do naszej szkoły na odległość. Tydzień roboczy króciutki więc spędzimy razem trzy dni ;-).
Życzę Wam chęci, motywacji i samych świetnych ocen ;-)
Dla rodziców od dziś będą się także pojawiały podpowiedzi, wskazówki, umilacze - by wytrwali jeszcze trochę w swym wysiłku. Wszyscy już chcielibyśmy wrócić do tzw. normalności, ale jeszcze przez jakiś czas musimy wszyscy zostać Bohaterami i zostać w domu.
Pozdrawiam WAS bardzo serdecznie i mocno tęsknię. p. Mirka
Na facebooku ogłaszam dziś kolejną akcję BRAWA dla rodziców, którzy w tym trudnym czasie pracują we wszystkich miejscach, dzięki którym my możemy być w domach. mamy wśród rodziców: lekarzy, pielęgniarki, pracowników szpitali, przychodni, sprzedawców, listonoszy, maszynistów, kierowców komunikacji miejskiej i pewnie jeszcze kilka innych zawodów, które codziennie muszą wyjść z domu by pracować. 
DLA WAS OD NAS WIELKIE BRAWA.
 Dołączajcie się w komentarzach.
Clapping Yes Sticker by Originals for iOS & Android | GIPHY 

DLA RODZICÓW - wsparcie, wskazówki

Drodzy rodzice, zostawiam kilka linków dla WAS.
Jesteście na prawdę WIELCY. Dziękuję i pozdrawiam p. Mirka


Pan z techniki poleca na dziś

Drogie Dzieci, witajcie po świętach.🤗 Mam nadzieję, że minęły wam w spokojnej atmosferze. Dziś mam dla was propozycję pracy pt. "Ninja". Jak zwykle, proponuję wam pracę z materiałów, które powinny znaleźć się w waszym najbliższym otoczeniu.
Materiały niezbędne do pracy: - rurki po papierze toaletowym, - kolorowy papier z wycinanek, - nożyczki, linijka, ołówek, klej, marker lub czarny pisak, - rurki do zimnych napojów (lub inne patyczki),
Kolejność wykonywanych czynności:
1. odmierz linijką wysokość rurki i wytnij taki sam rozmiar papieru kolorowego,
2. w kolorowym papierze wytnij maskę - jak na ilustracji,
3. doklej papier na rurkę - postaraj się - niech praca będzie estetyczna,
4. za pomocą rurek wykonaj pas Ninja i umieść w nim miecz.
Zostałeś wojownikiem! 😎 Gdy wykonasz kilka takich postaci, możesz z nich zrobić sobie stojak na długopisy.
Jak zwykle, pamiętamy o zachowaniu porządku na stanowisku pracy. Bezpieczeństwo przede wszystkim. Życzę wam udanego relaksu. Proszę o przesyłanie zdjęć wykonanych prac na adres e-mailowy. n.gajewski.zs3@op.pl
p. Łukasz

Terapeuci Integracji Sensorycznej i Rehabilitacji Ruchowej polecają

 Dla klas 1-3: Ćwiczenia wzmacniające mięśnie stóp. Takie ćwiczenia nie są wymagające, jednak powinniśmy je wykonywać co najmniej przez 20 minut. 
* wspinanie się na palce – powinniśmy wspinać się na palce i delikatnie schodzić na pięty;* „klaskanie stopami” – kładziemy się na plecach, podkurczami kolana i układamy stopy i nogi tak, aby podpicia stóp łączyły się ze sobą. Ćwiczenie wykonujemy szybko;* przenoszenie przedmiotów – postawmy przed sobą kosz, a wokół niego porozrzucajmy np.: ubrania. Ubrania należy chwytać palcami u stóp i wrzucać do kosza;* zwijanie ręcznika – siadamy na krześle, a przed sobą mamy rozłożony ręcznik. Taki ręcznik staramy się zwinąć używając tylko i wyłącznie palców u stóp. Czynność powtarzamy kilka razy;
* „kręcenie” stopami – kładziemy się na plecach, nogi prostujemy w kolanach i unosimy kilka centymetrów nad ziemią. Stopy łączymy blisko siebie i wykonujemy nimi okręgi.
Dla uczniów starszych:  Połóż się na brzuchu, wyciągnij ręce przed siebie. Staraj unieść je, głowę oraz nogi, jak najwyżej tworząc tak zwaną pozycję łódki. Wytrzymaj w pozycji 10-15 sekund i powtórz 5 razy.
Dla wszystkich: Zadanie ćwiczące koordynację ruchową do wykonania dla wszystkich i małych i dużych. Sprawdźcie też czy rodzice sobie poradzą.


Pani Kasia z 4 A poleca - Emocje

Witam:)
Dzisiaj proponuję Wam film pt. " Jak wydobywa się emocje ?"

Zadanie dla chętnych : Ułóż krzyżówkę , której hasło będzie nazwą wybranej emocji.
Krzyżówki można przesłać na moją pocztę : n.zywot.zss11@op.pl. Obiecuję , że wszystkie rozwiąże:)
Krzyżówki Pani Mirka umieści na blogu szkolnym :)
                                                                                      Pozdrawiam :) Pani Kasia z 4A

Kształtowanie zaiteresowań - p. Ania R.

Kolej magnetyczna, wahadłowce kosmiczne, kolejka linowo-terenowa – wydaje się, że widzieliśmy już wszystko! Na świecie istniały (lub istnieją nadal!) środki transportu, o jakich nawet Wam się nie śniło. Co powiecie na pociągi odrzutowe? Albo rowery z maszynami do szycia? 
Na pewno doskonale wiecie, czym jest psi zaprzęg. W 1939 roku niejaki Z. Wiggs, osiemdziesięcioletni treser, uznał, że najwyższy czas nieco zmodyfikować powszechnie znaną formułę z zaprzęgiem i stworzył własny psi środek lokomocji. Prezentował się niczym hybryda automobilu i kołowrotka dla chomika. Niezły pomysł, prawda?
Dzisiaj o niesamowitych pojazdach. A co! Ciekawa jestem, czy słyszeliście o tj.: 
Habal-habal, Lodowy Anioł, WindSled, Amfibus, Łódź lądowa, Bambusowy pociąg, Cocotaxi, Matatu itp. Ja wybieram Amfibus lub Cocotaxi - pierwszy pływa również w wodzie, drugi zrobiony jest z ekologicznych materiałów. Ale mam też trzeci pojazd, taki lubię najbardziej - moje nogi. Zaniosą wszędzie.Kliknijcie w link, a potem pochwalcie się w komentarzach, którym z nich pojechalibyście na wycieczkę :) 
https://www.youtube.com/watch?v=riO855mk0Ts

Gimnastyka buzi i języka - logopedia


Dzień dobry :-)
Święta już za nami, kończymy błogie leniuchowanie i zabieramy się do pracy.
Dzisiaj proponujemy Wam wiosenne ćwiczenia oddechowe oraz
ćwiczenia narządów artykulacyjnych.


        Dla starszych uczniów przygotowałyśmy ćwiczenia językowe. Pozdrawiamy p. Agnieszka i p. Ola

Pani Ania z 5 C poleca

Dzień dobry,
Mam nadzieję, że u Was wszystko dobrze:).
Od dziś zajmiemy się tematem emocji, które towarzyszą nam każdego dnia.
Młodsi uczniowie,
Przyjrzyjcie się załączonemu zdjęciu, przedstawiającemu różne emocje, następnie poproście Rodziców, żeby dali Wam malutkie lusterko. Spróbujcie pokazać te emocje i obserwujcie swoje odbicie w lustrze. Możecie również narysować znane emocje na załączonej karcie pracy.
Starsi uczniowie,
Przypomnijcie sobie co mówiliśmy na zajęciach o radości. Odpowiedzcie na pytanie: czy można dzielić się radością z innymi i w jaki sposób? Czym właściwie jest radość, jak można ją okazywać? Odpowiedzi można zapisywać w pamiętnikach lub wysyłać do mnie. Jutro dalsza część zadania:)
                                        Miłego dnia! p. Ania 5 C



Pani Joanna proponuje - maseczka


Zapoznaj się z poniższym filmem.
Odpowiedz na pytania:
Co i z czego zostało wykonane?
jaka była kolejność wykonywanych czynności?
Dlaczego ważne jest noszenie maseczek?
Na co należy zwracać uwagę?
Ustalcie rodzinne zasady i umieśćcie je w widocznym miejscu.
Wykonajcie samodzielnie taką maseczkę.      
 POWODZENIA!