Dzień 27 innej formy szkoły

Dzień dobry. Przed nami kolejny czas domowo - szkolny, czas nauki na odległość. Pamiętamy: Jesteśmy Bohaterami, Będzie dobrze, Zostań w domu!Już nimi jesteście, a teraz zdobywamy kolejny level Super Bohatera! Dziś jest 47 dzień od kiedy nie byliśmy w naszym budynku szkolnym. Daliśmy radę do tej pory, więc jeszcze wytrzymamy!
Wszyscy mamy już ułożony system nauki w domu. Pamiętajcie o planie dnia, ruchu, odpoczynku, miłych słowach, uśmiechu... damy radę!...
Dziś kolejna porcja zdjęć z czasu domowo - szkolnego. 
Jesteśmy z WAS bardzo dumni! Pracujecie dzielnie, uczycie się, pomagacie w domu, rozwijacie się. BRAWA DLA WAS
Mamy też klasę 5B, która dołącza do naszej akcji "Jesteśmy RAZEM chociaż z dystansem".
Życzę Was dobrego tygodnia, w którym uczymy się do czwartku. W piątek dzień wolny 1 maja ;-)
Jeśli potrzebujecie porozmawiać, pochwalić się nowymi zabawkami, jakimiś przygodami - 
dzwońcie, piszcie. Pozdrawiam p. Mirka


                         






Gimnastyka korekcyjna na dziś


Pani Karolina z 3B proponuje

Dzień dobry.
Pod tym linkiem znajdziecie przepis na Ciecz Nienewtonowską.


Ciecz Nienewtonowska to substancja, która zachowuje się jak ciało stałe, gdy dostarczamy jej energii, na przykład uderzając w jej powierzchnię, a nasze ruchy będą odpowiednio szybkie i mocne.
Natomiast kiedy z taką cieczą obchodzimy się delikatnie – rozpływa się. Można ulepić z niej kulkę, która będzie twarda dopóki nasze dłonie się poruszają, lecz kiedy przestaniemy ją ściskać, rozpłynie się i ucieknie między palcami. 
Życzę Wam miłej zabawy Pani Karolina

Rewalidacja Liceum

Zapraszamy
https://zespolszkolnr3.blogspot.com/p/rewalidacja-liceum.html

Pani Patrycja z 1 B poleca


Dzień dobry

Zabawy wzmacniające poczucie własnej wartości:

Pierwszą propozycją jest:
Wór zadowolenia
Do tej zabawy potrzeby będzie: duży worek, torba bądź inna rzecz, do której można coś spakować. Najlepiej umieścić go w dobrze widocznym miejscu w domu lub bezpośrednio w pokoiku dziecka. Dodatkowo należy przygotować stos małych karteczek: mogą być białe, kolorowe lub własnoręcznie zaprojektowane (to również świetna zabawa).
Jak się bawić?
Kiedy wszystko jest już przygotowane usiądź razem z dzieckiem i każdego dnia spisujcie bądź rysujcie, co zrobiliście dzisiaj dobrze. Niech maluch sam decyduje, ile karteczek danego dnia wykorzysta. Ważne, by na każdej karteczce napisać datę jej powstania. Rodzic też może swoje dokonania wrzucać do worka. Po kilku dniach, kiedy sięgnięcie po kratki, sami zobaczycie, ile się tego nazbierało, jak wiele rzeczy robicie dobrze i z czego możecie być dumni.
W kolejnych dniach prześle kolejne propozycje ćwiczeń.
Pozdrawiam Wszystkich serdecznie p. Patrycja

Pani Dorota z 1A proponuje

Kochani, dziś zabawa w przeciwieństwa. Klikajcie w link i do dzieła!
https://wordwall.net/play/1759/744/459  Opracowanie własne D.E.Kz

Gimnastyka buzi i języka - logopedia


Kochani, dzisiaj dla młodszych uczniów przygotowałyśmy ćwiczenia oddechowe z kameleonem oraz ćwiczenia narządów artykulacyjnych ze świnką Pepą.
Poćwiczcie prawidłową artykulację powtarzając wyrazy, a później spróbujcie je odnaleźć w  diagramie.
Starszym uczniom proponujemy językowe ćwiczenia interaktywne  - "Liczebniki". Przy okazji utrwalicie wiedzę z języka polskiego.



Pozdrawiamy
p. Agnieszka i p. Ola :-)


Terapeuci Integracji Sensorycznej i Rehabilitacji Ruchowej zalecają

Ponieważ nasza zdalna praca/nauka w domach została przedłużona o kolejne tygodnie  przypominamy Wam o profilaktyce prostych pleców. Wiemy, że dużo czasu spędzacie przy książkach dlatego ważna jest prawidłowa pozycja siedząca oraz przerwy w nauce.

Zadanie dla klas 1-3: ćwiczenie równoważne i korygujące postawę. Wykorzystaj do niego raczej lekką książkę :)







 

Zadanie dla starszych uczniów: to wykonanie klasycznej pozycji deski. Wzmocnicie w ten sposób całe ciało. Ci którzy nie mogą lub z różnych powodów nie wykonają deski wykonują ćwiczenie równoważne z książka ale w czasie 3 min :)



W ramach SI
ćwiczymy dziś uważność
https://www.facebook.com/balans.osrodekterapii/videos/457738231652097/?v=457738231652097
                                                  Pozdrawiamy i miłego tygodnia życzymy :)

Pani Ania z 5 C poleca

Dzień dobry,
Witam Was serdecznie w kolejnym tygodniu nauki.
Będziemy w nim kontynuować zadania i ćwiczenia związane z rozpoznawaniem, różnicowaniem i nazywaniem dźwięków.
Uczniowie młodsi: ćwiczenie polega na wysłuchaniu nagrania i policzeniu ilości słów w zamieszczonych w nim zdaniach. Treść ćwiczenia, tłumaczę również w trakcie nagrania. Zachęcam do wysłuchania.
https://soundcloud.com/ania-chmiel-673147179/policz-ile-to-slow
Uczniowie starsi: Waszym zadaniem będzie w wymienionych, podczas nagrania słowach, znaleźć (usłyszeć) inne słowa. Dokładne objaśnienie zadania znajdziecie na początku nagrania.
https://soundcloud.com/ania-chmiel-673147179/slowo-w-slowie
Po zakończeniu ćwiczenia otwórzcie jeszcze dowolną książkę i spróbujcie to samo ćwiczenie wykonać, wykorzystując wyrazy z wybranej książki.
W razie pytań służę pomocą. Jeśli chcecie, możecie  przesyłać do mnie rozwiązania zadań na maila n.chmielowska.zss11@onet.pl
Miłego dnia!
P. Ania z 5C

Arteterapię poleca p. Łukasz

Dzień dobry.
Dziś mam przyjemność zaproponować Wam przepis na masę porcelanową według własnego pomysłu. Zapiszcie sobie przepis. Wykonajcie masę. Jutro będziemy z niej tworzyć.
Niezbędne materiały:
- 1 szklanka mąki ziemniaczanej, 1 szklanka kleju Vicol, 2 łyżki oliwki dla dzieci lub oleju, szklana miska, szklanka na klej, szklanka na mąkę, krem Nivea.
Przygotowanie:
Wlej Vicol i oliwkę do miski, wymieszaj, dodaj mąkę i zagnieć masę, aż zacznie odchodzić od rąk. Skorzystaj z kremu. Masę możesz zabarwić farbkami. Nie przesadzaj z kremem, żeby nie zmienić zbytnio jej konsystencji. Masę możesz zabarwić farbkami lub pigmentem malarskim. Nie przesadzaj z kremem, żeby nie zmienić zbytnio jej konsystencji. Masę zawiń w folię, włóż do lodówki na 24 h, aby odpoczęła.
W trakcie wytwarzania, włącz sobie swoją ulubioną muzykę.
         Powodzenia p.Łukasz                                                                              /Przygotowanie i opracowanie Łukasz G./

Pani Joanna poleca


Zastanów się!
Jak sądzisz:
-Co mówią książki?
-Czy potrafią mówić?
-Jakie tajemnice książki skrywają?
-Książka jest piękną rzeczą gdyż ....?
Usiądźcie wygodnie. Przymknijcie oczy. Wykonajcie kilka wdechów i wydechów. Sprawcie, aby wasze ciała stały się lekkie, a umysł zdolny do fantazjowania. Nic nie jest w stanie ograniczyć waszej wyobraźni.
Chcę dziś zaprosić do "Kraina snów"- czytając wyobraź sobie lot.......... Wznieś się. Unieść się. Poleć. Odwieczne marzenie ludzi. Lot– postępowanie bez ograniczeń. Olśnienie, uwolnienie się od codzienności, przyziemnych spraw. Czy miewacie takie marzenia? Czy śnicie o wzlatywaniu, o unoszeniu się? Zróbcie to. Przez kilka minut nie myślcie o sprawach codziennych. Zamknijcie oczy. Pomyślcie o lataniu. Wyobraźcie sobie, że wznosicie się wysoko, do planety nieznanej gdzie spotykacie roboty. Wzlatujecie. Szybujecie. Widzicie świat z góry, kolorowo mknący pociąg po torach jak baśniowe dróżki. Macie wpływ na wszelkie ruchy. Wasze ręce to skrzydła. Nogi to stery, które prowadzą wprost w zaczarowane księgi różnych przygód. Otwórzcie teraz oczy i zatrzymajcie te baśniowe obrazy w swojej głowie.
Uwaga!, czy wiesz, że książka do nas mówi?: 
Jestem księżniczką, a każda degradacja mnie boliNie chcę, nie lubię, kocham, szanuję
Bo nie chodzi wszak o to, aby ludzie czytali, ale aby myśleli"  (Monteskiusz) 
Macie w domu do dyspozycji różne materiały np. stare gazety, ścinki materiałów, klej, włóczkę, tekturę itp.. . Wszystkie te materiały wykorzystajcie do stworzenia niepowtarzalnej książki. Opracujcie historię zakończoną morałem. Kształt, wielkość książki jest dowolna w/g własnego pomysłu. Kojarzcie, przetwarzajcie, dodajcie coś od siebie. Następnie zastanówcie się, jakimi ilustracjami uzupełnić ten tekst, aby powstała logiczna całość. Wykorzystując proponowane materiały, stwórzcie książeczkę. Wybór formatu, formy graficznej, techniki
i materiałów należy do was.
Kilka inspiracji:
                

                  
Z wykonaną przez siebie książką zapoznajcie kolegów ze szkoły. Zastanów cie się
- Czy opisana przez was historia mogła zdarzyć się naprawdę?
- Co było inspiracją przy tworzeniu tej książeczki?
- Czy pomysł powstał natychmiast, czy było ich kilka?

- Które pomysły doprowadziły do rozwiązania?
Powodzenia!!!