Dzień 49 innej fromy szkoły

Dzień dobry kochane dzieci, droga młodzieży i wspaniali rodzice. Dziś zaproponuję Wam wspólną zabawę z rodzicami. Każdy rodzic lub rodzeństwo przygotuje kilka zadań do wykonania np. zrób 10 przysiadów, uśmiechnij się do wszystkich, powiedz jakiś wierszyk, powiedz głośno kocham moja rodzinę, zrób 5 pajacyków. Przygotowane karteczki schowaj w twoim domu lub pokoju. Zadaniem szukającego jest znaleźć wszystkie karteczki i wykonać polecenia. Osoba, która schowała podpowiada czy "ciepło" - jeśli jesteśmy blisko znalezienia karteczki lub "zimno" jeśli jesteśmy daleko od karteczki. Powodzenia, dobrej zabawy i dużo śmiechu. Jeżeli zadanie wydaje się zbyt trudne schowajcie tylko jedną karteczkę, albo rzecz ;-)
/opracowanie własne MMB/

Przypominam wszystkim o zdjęciach waszych zwierzaków do naszego filmu domowo - szkolne zwierzakowo: n.magiera.bartosz.zss11@op.pl , oczywiście pozostałe zdjęcia z czasu domowo - szkolnego także wysyłajcie. 
Życzę wam udanego dnia i pozdrawiam p. Mirka

Pan Rafał poleca

Witam Was uczniowie,
dziś już mamy czwartek. Tydzień szybko nam upływa.
Mam nadzieję, że nie poddajecie się i w dalszym ciągu podchodzicie z entuzjazmem do kolejnych dni i pracy.
Przesyłam Wam na dzisiaj karty pracy.
Powodzenia.
1. Karta pracy - Ćwiczenia usprawniające spostrzegawczość. Wydawnictwo Harmonia.
2. Karta pracy - Ćwiczenia usprawniające spostrzegawczość. Wydawnictwo Harmonia.
3
. Karta pracy - Ćwiczenia usprawniające spostrzegawczość. Źródło Edukacyjna.pl



Pani Dorota z 1 A poleca

Kochani, dziś proponuję Wam małą odskocznię od komputera. Zagramy w statki. Gra w statki to popularna gra często nazywana  bitwą morką, ucząca logicznego myślenia i przewidywania. Pokażę Wam, jak można świetnie się bawić z rodzeństwem albo z rodzicami,  używając kartki, ołówka, linijki  i swojej wyobraźni. Zapytajcie rodziców, zapewne pamiętają tę grę z czasów szkolnych. Zapoznajcie się z zasadami  gry i grajcie!
Zasady gry:

Gra jest z serii gier planszowych. Wymaga zastosowania planszy z polami 10 na 10. Kolumny planszy nazywamy kolejnymi literami alfabetu od A do J, natomiast wiersze numerujemy od 1 do 10. Każdy gracz powinien mieć przygotowane dwie takie plansze. Na jednej zaznaczy swoje statki, na drugiej będzie zaznaczał statki przeciwnika.
Każdy z graczy na lewej planszy umieszcza swoje statki. Sposób rozmieszczenia jest dowolny. Gracze powinni ustalić czy statki mogą stykać się rogami, czy mogą się załamywać itp.
Na planszy rysujemy:
● 5 jednomasztowców
● 4 dwumasztowce
● 3 trzymasztowce
● 2 czteromasztowce
● 1 pięciomasztowiec
Pierwszy gracz strzela w wybrane pole podając jego współrzędne (koordynaty) np. C7. Jeśli nie trafił,  przeciwnik podaje informację słowną Pudło, a wskazane pole zaznacza kropką. Jeśli strzał będzie trafiony przeciwnik podaje informację Trafiony. Jeśli gracz ma trafiony strzał, ma dodatkową kolejkę aż do Pudła. Jeżeli cały statek zostanie trafiony, należy poinformować gracza słownie: Trafiony zatopiony. Wygrywa ten, kto pierwszy zatopi wszystkie statki przeciwnika.
( opracowanie własne D.E.Kz na podstawie www.zabawyzprogramowaniem.edupl )

Pani Ania z 5C poleca

Dzień dobry,
Rozpoczyna się kolejny ładny dzień. Spędźcie go z uśmiechem na ustach:).
Dzisiejsze zadanie dla wszystkich uczniów. Przeczytajcie informacje na załączonym slajdzie (młodsi uczniowie poproście o pomoc Rodziców).
Dowiecie się jak można rozwiązywać sytuacje konfliktowe. Jakie kroki powinno się wykonać, aby załagodzić lub zakończyć konflikt.
Po przeczytaniu informacji zastanówcie się, czy macie w najbliższym otoczeniu osobę, z którą mieliście w ostatnim czasie jakiś konflikt.
Postarajcie się go rozwiązać korzystając ze wskazówek.
Pamiętajcie, że pomimo przeciwności zawsze można znaleźć sposób na kompromis.
Pozdrawiam serdecznie.
P. Ania 5C
/Przygotowanie i opracowanie Anna Ch./

Gimnastyka buzi i języka - logopedia

Dzisiaj proponujemy ćwiczenia z głoską [r].
1. Jak powstaje głoska [r]?
 








2. Jak wywołać głoskę [r]?









3. Mówimy jak roboty.
 








4. Magiczny kwadrat logopedyczny - dla starszych uczniów.

Pozdrawiamy
p. Agnieszka i p. Ola :-)

                                              /Źródło: Magiczne kwadraty logopedyczne, wyd. Harmonia ; Ewelina Protasewicz, Tropiciele R. Blok zabaw logopedycznych. /



Pani Magda z 3A poleca

Dzień dobry.
Przesyłam dziś dla Was kolejną propozycję ćwiczeń na koncentrację uwagi
i spostrzegawczość.


Kolejna propozycja to ćwiczenia doskonalące umiejętności matematyczne  - przypomnienie i utrwalenie pojęć matematycznych tj. gram, dekagram, kilogram, tona.

Opracowano na podstawie Zbiór zdań. Matematyka, wyd. Nowa Era, M.F.



Pozdrawiam Was serdecznie, miłej pracy Pani Magda 3A

Gimnastyka korekcyjna


Arteterapię poleca p. Łukasz

Dzień dobry.
Możemy już wychodzić na dwór, wykorzystajmy tę sytuację. Dziś w ramach naszych zajęć proponuję Wam malowanie na kamieniach. Waszym zadaniem będzie zbieranie kamieni o ciekawych kształtach, otoczaków, na których powierzchniach będzie można malować różne obrazy. Przyjrzyjcie się załączonym zdjęciom. Na pierwszym macie przedstawiony cały proces tworzenia od początku, na drugim macie zebranych kilka przykładów wzorów, które możecie wykorzystać.
Do malowania potrzebujecie farbę plakatową (lub każdą inną, która dobrze pokrywa), pędzelek, markery o różnych grubościach końcówek, lakier (nawet ten do paznokci – ale nim go weźmiesz, zapytaj mamę o zgodę).
Kolejne czynności: Znalezione kamienie umyj pod bieżącą wodą, polakieruj lub pokryj farbą przygotowując grunt pod rysunek, daj wyschnąć farbie, wykorzystaj wzór z ilustracji lub narysuj własne.
Udanej zabawy.
Jeżeli wykonasz jakiś kamyczek, „wrzuć” go na e-maila, pochwal się swoim dziełem :)
Dobrego dnia Wam życzę i dużo zdrowia.
Pan Łukasz.
Materiał opracował: Łukasz G.
Zdjęcia: "Pinterest"

Terapeuci Integracji Sensorycznej i Rehabilitacji Ruchowej

Moi drodzy nadal się rozciągamy. Przechodzimy teraz nico wyżej na tułów i kończyny górne. Zapraszamy do ćwiczeń razem z Oliwią :)
 
W ramach Si proponujemy zabawy z balonem

Pani Patrycja z 1B poleca


Witam Wszystkich serdecznie.
Pobawimy się dzisiaj w sekretne wiadomości zapraszam serdecznie:

Pani Kasia z 4A poleca

Witam Was kochani :)
Dzisiaj odpowiemy sobie na pytanie " Po co nam emocje?".
Zapraszam Was do zobaczenia filmu :
https://youtu.be/cJffQbqIAfo
 Spróbujcie odpowiedzieć na pytania , które Wam napisałam oraz wykonajcie pracę plastyczna.
Życzę Wam dobrej zabawy.
Pozdrawiam :)
Pani Kasia z 4A

Pani Joanna proponuje


Czy wiesz że masz prawa? A co to są prawa?

Dzieciaki Korczaka - Prawa Dziecka:
https://www.youtube.com/watch?v=p5i0mEpYZq0

Prawa Dziecka

https://www.youtube.com/watch?v=f4tbWJo02q4

Piosenka o Prawach Dziecka  z albumu Piosenki dla dzieci - Mała Orkiestra Dni Naszych

https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4 

Mam prawo! Kampania informacyjna na rzecz praw dzieci niepełnosprawnych.

https://www.youtube.com/watch?v=P5FFbkUc3Ew

"Wszystko o prawach dziecka" - prezentacja multimedialna

https://www.youtube.com/watch?v=df9AMjVApmk
Jeśli masz prawa, to masz też obowiązki? A jakie masz obowiązki? Jeśli ich nie masz to ustal z rodzicami jakie będziesz miał obowiązki! Każdy ma prawa, ale też obowiązki!!!
Podziel kartkę na dwie części. W jednej napisz moje prawa, w drugiej moje obowiązki. Podziel się z kolegami z klasy informacjami.
Powodzenia