Dzień 26 innej formy szkoły

Witajcie. I znów mamy piątek, piąteczek, piątunio. Czy wam też tak szybko płynie czas? Przed nami weekend więc pamiętajcie by odpocząć od nauki i zregenerować nasz organizm na kolejny tydzień pracy. Ćwiczenie dla wszystkich i małych i dużych. Wykonajcie całą rodziną. Pozdrawiam p. Mirka







Prezentujemy dzisiaj także propozycje książkowe uczniów i nauczycieli. Zebrane podczas akcji z okazji Dnia książki przez panią Magdę z 3 A. Może zainspirujemy kogoś na weekend z książką?


Pani Magda z 3 A poleca



Ćwiczenia na koncentrację uwagi –labirynt
 
 










 Ćwiczenia usprawniające orientację przestrzenną – dorysujcie brakujące elementy na karcie pracy wg opisu. 
 
 Pozdrawiam p. Magda z 3 A

Pani Ania z 5 C poleca na dziś

Dzień dobry,
Moi drodzy, spędziliśmy razem kolejny tydzień.
Gratuluję wytrwałości i cieszę się, że "dajecie radę".
Poznajcie propozycje na dziś:
Uczniowie młodsi: wysłuchajcie kolejnego fragmentu książki zamieszczonego w pliku poniżej. Wiem, że wielu z Was interesuje się pociągami, nagrałam więc fragment o pociągach. Mam nadzieję, że Was to ucieszy. Przesłuchajcie nagrania i opowiedzcie Rodzicom o czym było.
https://soundcloud.com/ania-chmiel-673147179/w-pociagu?fbclid=IwAR2-ZvNvw4VrLKVlyAnKazQboFdRIi9
Uczniowie starsi: dla Was kolejne ćwiczenie rozwijające uwagę słuchową. Dziś nieco inne. Polecenie zamieściłam na początku poniższego nagrania.
https://soundcloud.com/ania-chmiel-673147179/piata-gloska?fbclid=IwAR1HTDSsqCoOEcD8UclFGsCqhBbktXiUihDYtLi9orRgn7_dpePT71549yo
Pozdrawiam serdecznie i życzę spokojnego weekendu.
p. Ania z 5C

Terapeuci Integracji Sensorycznej i Rehabilitacji ruchowej proponuja na dziś i na weekend

Ćwiczenia dla najmłodszych: stanie na palcach. Wytrzymaj 10 sek. Następnie stanie na Prawej nodze 10 sek i na lewej nodze 10 sek :)

A dla starszych ćwiczenia wzmacniające ramiona: będą potrzebne dwie butelki z wodą zamiast hantli :) powtórz ćwiczenia 30 razy

 


Zajęcia z SI - ćwiczenia zgodnie z imieniem. Wykonaj ćwiczenia zgodnie z kolejnymi literami Twojego imienia. 






Zabawa dla całej rodziny.
Polecamy Zabawę rodzinną Twister :) Jeśli nie ma w domu takiej gry to można ją stworzyć samodzielnie :)

https://mojedziecikreatywnie.pl/2013/09/kolorowy-swia/

Wspaniałej zabawy i miłego weekendu życzą p. Kasia, p. Ela i p. Andrzej

Arteterapię poleca pan Łukasz

Dzień dobry Moi Drodzy.
Dziękuję za zdjęcia prac z tematu "Szczęście". Kojarzy wam się ono bardzo różnie i dobrze.
Każdy ma swoją wyspę szczęścia.

Dziś tematem przewodnim będzie: "Spokój".
Z czym Wam się kojarzy spokój? 
Spójrzcie na załączone zdjęcie. Mi skojarzył się z balonikami.
Materiały jakie będziecie potrzebowali to:
- guziki (jeżeli nie macie guzików możecie wyciąć je z kolorowych kartek),
- igła, nitka,
- klej,
- kartka z bloku.
- kolorowe kartki,
- tasiemki, sznureczki, niteczki.
Posłuchajcie w trakcie tworzenia swoich dzieł, spokojnej muzyki relaksacyjnej. Pomoże Wam ona się skupić i wyciszyć.

Prześlijcie zdjęcia swoich prac.
Powodzenia Pan Łukasz :)

Gimnastyka buzi i języka - logopedia

1. Ćwiczenia narządów artykulacyjnych oraz oddechowe.
https://www.logopestka.pl/gra-online-na-dzien-ziemi/
2. Ćwiczenia językowe - Układaj wyrazy
https://wordwall.net/pl/embed/f4a8a055e0c143e4b660a1ffd1cf9baa?themeId=3&templateId=38
3. Sylaby na starcie;



Pozdrawiamy
p. Agnieszka i p.Ola

Rewalidacja Liceum

Zapraszamy do zadań z rewalidacji
https://zespolszkolnr3.blogspot.com/p/rewalidacja-liceum.html

Doradztwo zawodowe


Kochani,
Wśród nowych zawodów, jakie w przyszłości powstaną, mówi się o sztukatorze, rekwizytorze, geofizyczce, suwnicowej, konserwatorze dronów, czy zadziczaczu. Czym będą się zajmowali się ludzie wykonujący te zawody?
Zajrzyjcie na stronę
Świetne narzędzie, które Wam powie nie tylko o nowych zawodach na rynku pracy, ale również o obecnych.
Na stronie jest:
- pełen opis zawodu,
- istotne wymagania i umiejętności do wykonywania danego zwodu,
- przykładowa ścieżka edukacyjne, czyli jaka szkołę wybrać, gdzie iść, by zdobyć daną profesję,
- statystyki dla zawodu, czyli jakie jest zapotrzebowanie na rynku pracy na ten zawód,
- czas nauki ogólny, czyli ile to wszystko trwa,
- statystyki dla grupy zawodowej, czyli średnie zarobki.

Aby zdobyć zawód należy zdać egzamin z kwalifikacji. Liczba kwalifikacji dla danego zawodu jest różna. Są zawody z jedną kwalifikacją, a są takie, które wymagają dwóch, trzech kwalifikacji.
Poniżej znajdziecie link, w którym sprawdzicie nie tylko zawód, ale również kwalifikacje. Dodatkowo przesyłam również filmy o zawodach.

       Zawody i ich kwalifikacje:  https://www.kwalifikacjezawodowe.info/

       Filmy o zawodach:  https://doradztwo.ore.edu.pl/multimedia/

pozdrawiam
p. Anna R.

Pani Patrycja z 1 B poleca


Witam
Dzisiaj chciałabym zaproponować ćwiczenia usprawniające pamięć i koncentracje uwgi:
Zabawy wprowadzające sekwencje, np.
-    głuchy telefon (dziecko ma dokładnie powtórzyć zdanie, które usłyszało)
-    powtórz numer telefonu (zaczynamy od 3,4 cyfr – dziecko ma je powtórzyć)
-    jedziemy na wycieczkę: zabawę zaczynamy mówiąc „jedziemy na wycieczkę i zabieramy...”. Wymyślamy  i wymieniamy na zmianę z dzieckiem rzeczy, jakie zabieramy na wycieczkę powtarzając przy tym już te wcześniej wymienione, np.
mama: „Jedziemy na wycieczkę i zabieramy plecak”
dziecko: „Jedziemy na wycieczkę i zabieramy plecak i namiot”
mama: „Jedziemy na wycieczkę i zabieramy plecak, namiot i piłkę”
dziecko: „Jedziemy na wycieczkę i zabieramy plecak, namiot, piłkę i koc” itd.
Można wprowadzać różne odmiany tej zabawy poprzez zmianę początkowych zdań, np. „Jesteśmy w sklepie i kupujemy...”, „Na urodziny Paweł dostał...”
  • Rymowanki – nauka krótkich rymowanych wierszyków, wyliczanek, również z wprowadzaniem towarzyszących temu gestów
  • Wymieniamy ciąg słów. Na ustalone wcześniej słowo lub grupę słów dziecko ma klasnąć np. na słowo: lampa lub na nazwy kolorów, potraw itp.
  • Nazywamy szybko i wskazujemy na sobie części ciała. Dziecko ma je wskazywać na sobie. Dla zmylenia co jakiś czas wskazujemy część ciała inną niż wymieniamy – zadaniem dziecka jest wskazywać prawidłowo na podstawie usłyszanej instrukcji słownej.
  • Dziecko kładzie się lub siada wygodnie i słucha uważnie odgłosów z otoczenia, a potem ma je wymienić. Zadanie można utrudnić poprzez nakazanie wymienienia odgłosów w kolejności, w jakiej się pojawiały (możemy sami „produkować” różne odgłosy- np. skrzypienie drzwi, stukanie, szuranie, szeleszczenie gazetą itp.
Podaj kolejność: za parawanem układamy w rzędzie kilka przedmiotów, odsłaniamy, dziecko przygląda się przedmiotom zapamiętując ich kolejność. Ponownie zasłaniamy parawan a zadaniem dziecka jest wymienienie przedmiotów w kolejności
·        Pokazujemy dziecku ilustrację i prosimy aby przez 30sekund uważnie jej się przyglądało. Następnie zabieramy rysunek i prosimy o odpowiedzenie na różne pytania dotyczące tego co znajdowało się na obrazku.
·        Powtarzamy dziecku 10razy pewną sekwencję słów (na przykład: KOMIN, KACZKA, KANAPA, KRZESŁO, KROWA, KOT, KACZKA, KOGUT, KURA), a następnie prosimy aby powtórzyło wyrazy w tej samej kolejności
·        Wystukujemy dziecku pewien rytm a następnie prosimy aby powtórzył. Przeprowadzamy kilka prób
·     Czytamy /opowiadamy dziecku krótką historyjkę i prosimy o uważne przysłuchiwanie się. Przykład: „dzieci zbudowały zamek z piasku, zrobiły mu dwie bramy, trzy wieże, na jednej z nich powiewała chorągiew. Był piękny słoneczny dzień. Dzieci śmiały się, bawiły foremkami, lepiły kule z piasku. Aż mama zawołała ich na obiad. Po południu, gdy Tomek wrócił do piaskownicy zobaczył, że połowa zamku jest zburzona. Bardzo się tym zmartwił i postanowił szybko odbudować zamek”.
·     Po wysłuchaniu całego opowiadania prosimy dziecko o odpowiedzenie na kilka pytań:
· z ilu kul zrobimy był bałwan?
· ile miał guzików?
· z czego dzieci zrobiły nos bałwanka?
· kto pierwszy zauważył, że bałwan zniknął?
· dlaczego mama zawołała dzieci do domu? Itp.

Pani Joanna proponuje


"Wszyscy jesteśmy tacy sami chociaż inni"



 Zastanów się czy wszyscy jesteśmy tacy sami? Czy jednak jesteśmy inni?
Podziel kartkę na dwie części i odnieś się do tych pytań wpisując je na każdą z połówek kartki.

Proszę odnajdź w internecie teledysk i go wysłuchaj

Zastanów się dlaczego chcemy być jak inni? Czy wtedy , gdy będziemy już jak inni to będziemy inni, czy tacy sami? Czy prościej jest w życiu wtedy kiedy wszyscy robią to samo? Czy wtedy po prostu nie jest wygodniej, bo ktoś za mnie podejmuje decyzje, zabiera odpowiedzialność za nie? Czy nie jest wtedy mi wygodnie powiedzieć  wszyscy tak robią? Czy nie jest to dla mnie wystarczające usprawiedliwienie w myśleniu, że zło nie jest już złem? Czy ja w jakimś stopniu nie zwalniam się z odpowiedzialności? Czy tonie jest czasem wygoda, egoizm? Czy w tej sytuacji ja to ja, czyli ja zrobiłem ja poniosę konsekwencje i przez to jest mi trudniej? A może lepiej? Czy nie jestem wtedy wolny, niezależny?
Proszę zastanów się nad tym nie tylko sam, ale również ze swoimi kolegami, rodziną. Spisz swój cel, wniosek. Ustal strategie postępowanie, zapisz może jakąś złotą myśl np. BĄDŹ ŚWIADOMY SWEJ WARTOŚCI!

Posłuchaj na koniec teledysku, tu go znajdziesz.
 Powodzenia!