Dzień 36 innej formy szkoły

Dzień dobry wszystkim. Zaczynamy kolejny majowy tydzień w innej formie szkoły. Mam nadzieję, że podobała Wam się niespodzianka - film w wykonaniu naszych nauczycieli i pań pomocy. Bardzo za Wami tęsknimy, ale wierzę, że DAMY RADĘ. Jeszcze raz zamieszczę go tutaj dla Was.

Jak wszyscy wiemy nasza planeta jest dla nas życiem, dlatego dbajmy o nią i nie śmiećmy. Dziś moi drodzy Światowy dzień bez śmiecenia.
Zapraszam do wykonania  zadań i ćwiczeń z bloga. Dziękuję za zdjęcia Was przy codziennej nauce, pracy spędzaniu wolnego czasu. Oczywiście możecie ciągle je wysyłać na mój adres n.magiera.bartosz.zss11@op.pl. Już dziś pojawi się kolejna odsłona zdjęć z czasu domowo - szkolnego. Życzę Wam cudownego tygodnia. Pozdrawiam p. Mirka


DLA RODZICÓW - wskazówki, porady wsparcie


Zapraszam na cykl wykładów dr Kaczmarzyka zajmującego się neurodydaktyką
 
Dlaczego neuro w dydaktyce?


Neurobiologia empatii







Pani Patrycja z 1B poleca


Witam Was serdecznie w poniedziałek. Zaczynamy nowy tydzień z kolejnymi wyzwaniami.
Zapraszam Was do escaperoom ciekawa jestem czy uda Wam się zrobić wszystkie zagadki powodzenia:




źródło: Genial(n)y pomysł     autor: Iwona Satała

Terapeuci Integracji Sensorycznej i Rehabilitacji ruchowej zalecają:

Ćwiczymy z Oliwką

 
 
W ramach SI proponujemy ścieżka sensoryczna


Pan Rafał poleca

Dzień dobry Wszystkim.
Od dziś zaczynamy nowy tydzień nauki.
Mam nadzieję, że spędziliście weekend bardzo miło, wspólnie z Rodzicami przy dopisującej pogodzie.
Wierzę, że odpoczęliście i wraz ze wsparciem Waszych Rodziców zyskaliście nowe pokłady energii oraz motywację do pracy w nadchodzącym tygodniu.
Przesyłam Wam karty pracy.
Zaczynajmy więc...

1. Karta pracy - Ćwiczenia rozwijające umiejętność skojarzenia. Źródło chomikuj.pl
2. Karta pracy - Ćwiczenia rozwijające  umiejętność kreatywnego myślenia. Źródło jestrudo.pl
3. Karta pracy - Ćwiczenia usprawniające koncentrację uwagi. Źródło chomikuj.pl



Pani Karolina poleca

Łatwa w wykonaniu gra, odpowiednia dla każdego wieku. Pobudzająca wiele zmysłów.
 https://www.facebook.com/kinderkinesiologie/videos/1363217783881059/?v=1363217783881059

Pani Ania z 5C poleca

Dzień dobry,
Drodzy Uczniowie! Drodzy Rodzice! Mam nadzieję, że miło spędziliście ten piękny, słoneczny weekend. Myślę, że z nową energią zabierzemy się do pracy.
Uczniowie młodsi: dla Was dziś ćwiczenie z cyklu "ruch i melodia". Treść ćwiczenia usłyszycie, oczywiście, gdy klikniecie w poniższy link.
(Ćwiczenie ma na celu usprawnienie uwagi słuchowej a także naukę pojęć wysoki, niski, krótki, długi).
https://soundcloud.com/ania-chmiel-673147179/wysoki-niski-dlugi-krotki
Uczniowie starsi: dla Was ćwiczenie pt. "Jedna głoska". Posłuchajcie i spróbujcie je wykonać. Rozwiązanie możecie przesłać do mnie na maila.
https://soundcloud.com/ania-chmiel-673147179/jedna-gloska
Prośba do wszystkich: w wolnej chwili prześlijcie mi tytuły swoich ulubionych utworów, takich, które Was relaksują, uspokajają a ja postaram się je wykorzystać podczas przygotowywania ćwiczeń dla Was:  n.chmielowska.zss11@onet.pl
Pozdrawiam serdecznie i życzę spokojnego dnia!
P.  Ania 5C

/Przygotowanie i opracowanie Anna Ch./

Gimnastyka buzi i języka - logopedia

1. Ćwiczenia narządów artykulacyjnych;









2. Ćwiczenia językowe: Odmień przez przypadki podane rzeczowniki.










3.Ćwiczenia językowe: Z pierwszych sylab pseudosłów utwórz wyrazy

                                                    
                                                     4.Powiedz co widzisz na obrazku:
Pozdrawiają p.Agnieszka i p.Ola :)

Arteterapię poleca p. Łukasz

Dzień dobry drogie Dzieci.
Weekend za nami. Mam nadzieję, że upłynął Wam spokojnie i chociaż trochę czasu oddychaliście świeżym powietrzem. Mi, udało się pospacerować po parku i pomyślałem sobie, że warto przedstawić piękno natury w formie akwareli. Każde drzewo ma swoją historię, swoje życie. Do drzewa warto czasami się przytulić i posłuchać "o czym mówi". Dlatego dziś mam dla Was propozycję wykonania drzewa farbami akwarelowymi.
Nim zaczniecie pracę nad swoim dziełem, obejrzyjcie przedstawienie: "Drzewa z Bajkowego Lasu":
Teraz przygotujcie materiały niezbędne do pracy:
- kartka z bloku, farby akwarelowe, pojemnik z wodą, wata, pędzel, podkładka na stół.
Kolejne czynności:
- namaluj na kartce konar drzewa - jak na zdjęciu,
- zamocz watę w wodzie i przyłóż kleksa do korony drzewa - jak na zdjęciu,
- wykorzystaj inne kolory do tworzenia korony - nie zapomnij zmienić tamponu z waty,
- nie przejmuje się, że farba "płynie" - chodzi nam o taki efekt.
Pięknie. Uwieczniłeś swoje drzewo. O czym opowiada?
Mam nadzieję, że Ci się podobało :)
Dbaj o porządek na stanowisku pracy. Pamiętaj, posprzątaj po sobie. 
Materiał opracował: Łukasz G.

Pani Kasia z 4 A poleca

Witam Was :)
Dzisiaj  w ramach zajęć socjoterapeutycznych, proponuję ćwiczenia dotyczące EMPATII
Pozdrawiam Was :) i życzę miłego dnia
Pani Kasia z 4A :)




Pani Dorota z 1A poleca

Witajcie!
Wielokrotnie słyszeliście dziwne powiedzenia, które nie zawsze są dla was zrozumiałe. Postaram się Wam przybliżyć znaczenie niektórych z nich. 

Na początek wysłuchajcie dwóch krótkich opowiadań. Dowiecie się , co to znaczy być nie w sosie i chodzić spać z kurami. 
Mam nadzieję, że słuchaliście uważnie.  
 Zagrajcie w grę, a przekonacie się, czy wszystko zapamiętaliście. https://wordwall.net/play/2115/817/417
Może znacie inne powiedzenia?
Teraz zadanie. Będziesz potrzebować  6 kartek z bloku, nożyczki, klej i 6 par skarpet zwiniętych w kulki. Przerysuj szablon kostki. Jeśli masz drukarkę, możesz wydrukować. Następnie wytnij i sklej go. To dobre ćwiczenie dla Waszych paluszków. Na kartkach zapisz liczby od 1 – 6. Poukładaj kartki na podłodze . Ich odległość dopasuj do swoich możliwości.  Rzucaj kostką i staraj się trafić skarpetami w kartkę z takim numerem, jaki wskazuje liczba oczek na kostce. Jeśli potrafisz, policz


wszystkie swoje punkty. Możesz także zaprosić do zabawy rodziców lub rodzeństwo. 
/Opracowanie własne KzDE. na podstawie: " Grzegorz Kasdepke "Co to znaczy?", zdjęcie kostek: "Zabawy z kolorem"/

Pani Joanna proponuje


Posłuchaj bajki  "Niezwykła przygoda pewnej zagrody"
w tym celu wejdź na poniższy link.
Po wysłuchaniu bajki:
1. Ułóż plan wydarzeń do bajki?
2. Zastanów się, co wydarzyło się w zagrodzie i co było tego przyczyną?
3. Twoim zdaniem, co to jest egoizm, kogo nazwiemy egoistą?
4. Czy warto pomagać innym?
5. Jakie korzyści i kłopoty wynikają z tego, że pomagamy innym?
6. Jak należy rozumieć cytat: "Dobro. Im więcej go dajesz, tym więcej dostajesz."
(źródło: https://www.bibpedskawina.pl/index.php/centrum-literatury-terapeutycznej/24-czas-na-audiobook)