Witam wszystkich serdecznie.
Zapraszam do zabaw na myślenie przyczynowo-skutkowe:
1. Segregowanie
przedmiotów
Chodzi o dzielenie
rzeczy według wspólnych funkcji, np. na przedmioty używane w kuchni, w
ogrodzie, do zabawy. Zamiast przedmiotów możesz też wykorzystać obrazki lub
wycinki z gazet. Poproś dziecko, by umieściło rysunki w odpowiednich grupach, z
których każde ma swoje kryterium (np. używamy ich do mycia się -
obrazki z wanną, gąbką, mydłem, szczoteczką, itd.).
Na podobnej zasadzie możesz podzielić już obrazki/przedmioty i poprosić
dziecko, aby odszukało błędy w takim układzie.
2. Chowanego z
zabawkami
Schowaj zabawkę. Później
opisz dziecku, do czego służą przedmioty znajdujące się obok zabawki albo co
się robi w tym pomieszczeniu. Przykładowo: Miś jest w miejscu, gdzie
mama i tato śpią. Leży przykryty takim materiałem, który zasłania nam okno na
noc.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dziękuję