Terapeuci Integracji Sensorycznej i Rehabilitacji ruchowej polecają

Ćwiczenia i zabawy z poduszkami dla klas 1-3
https://www.facebook.com/sensum.mobile/posts/1584801908334822 
Ćwiczenia na uczniów starszych: Pozycja wyjściowa leżenie na plecach. Unosimy nogi do góry zgięte w stawach kolanowych i kręcimy koła nogami tak jak na rowerku przez 10 min. :)

Opracowane specjalnie dla WAS:    https://wordwall.net/resource/1060782/zabawy

Opis zabaw w Czytaj więcej


1. „Pływanie żabką”- leżenie przodem, nogi wyprostowane i złączone. Na sygnał unieś ręce i głowę nad podłogę, wykonuj rękoma ruchy jak przy pływaniu żabką: energicznie wyciągają ręce jak najdalej w przód, następnie przenoś w bok i uginaj ręce ściągaj je w „skrzydełka”.
2. „Popatrz przez obręcz” – leżenie przodem nogami wyprostowanymi i złączonymi, w dłoniach obręcze (kółka). Na hasło unieś ręce z obręczą nad podłogę i patrzą przez nie na prowadzącego. Na hasło „odpocznij” połóż obręcz na podłodze.
3. „Rybki w stawie” – leżenie przodem na kocyku z nogami wyprostowanymi i złączonymi, ręce ugięte w łokciach i oparte o podłogę, palce rąk skierowane do środka. Na hasło odpychamy się dłońmi od podłogi i ślizgają się po podłodze.
4. „Kwiatek rośnie” – siad skrzyżny, tułów pochylony do przodu, dłonie na podłodze. Na hasło „kwiatek rośnie” powoli prostuj tułów i wyciągaj ręce w górę jak najwyżej. Na hasło „kwiatek więdnie” powoli wracaj do pozycji wyjściowej.
5. „Zdmuchnij świeczkę” – siad skrzyżny z rękami ułożonymi w „skrzydełka”, dłonie zaciśnięte w pięści a jeden palec wyprostowany i skierowany do góry jest „zapaloną świeczką”. Na sygnał obracaj głowę w lewo i „zdmuchują” lewą „świeczkę”, następnie skręć głowę w prawo i zdmuchują prawą „świeczkę”. Na hasło „zapal świeczkę” prostuj po jednym palcu każdej dłoni.
6. „Budowanie domu” – siad skrzyżny z dłońmi na kolanach, plecy wyprostowane, głowa wyciągnięta w górę. na hasło „budujemy dom” przenosimy ręce w skrzydełka, następnie przenoszą prawą ręką w górę i ustawiają dłoń równolegle do podłogi. Tak samo ustawiają lewą rękę ale z dłonią nad dłonią prawą, przenoszą prawą dłoń nad lewą itd. Budujemy tyle pięter aż maksymalnie wyciągniemy ręce w górę. Wówczas prowadzący podaje hasło „budujmy dach” – wyciągaj dłonie w górę i łącz palce prawej i lewej dłoni tworząc „dach” nad zbudowanym domem.
7. „Koziołek bodzie” – klęk podparty. na sygnał „Koziołek bodzie” opuszczamy nisko głowę, a następnie odrzucamy ją w górę wyciągając jednocześnie w przód – naśladują bodącego koziołka. na hasło „koziołek odpoczywa” wracamy do pozycji wyjściowej.
8. „Bicie brawa stopami” – siad na podłodze, kolana skręcone na zewnątrz, podeszwy stóp skierowane jedna do drugiej. Na hasło unosimy stopy nad podłogę uderzają jedna o drugą. Na hasło „stopy odpoczywają” – wracamy do pozycji wyjściowej.
9. „Baletnica” – siedzimy na krzesełkach, czubki palców dotykają podłogi, pięty uniesione. Na sygnał przestawiamy kolejno stopy do przodu, do tyłu i w bok – imitujemy kroki baletnicy chodzącej na palcach.
10. „Skarpetka” – siedzimy na krzesełkach. Na sygnał za pomocą palców stopy przeciwnej    stara się zdjąć skarpetkę z jednej nogi, a następnie z drugiej nogi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję