Uczniowie starsi się rozciągają :) albo powtarzacie ćwiczenia z wczoraj albo wykonujecie dzisiejszy zestaw :) powodzenia
Koło do wyboru w ramach zajęć SI https://wordwall.net/resource/1060782/zabawy
Opis zabaw poniżej w czytaj więcej
1. „Pływanie żabką”- leżenie przodem, nogi wyprostowane
i złączone. Na sygnał unieś ręce i głowę nad podłogę, wykonuj rękoma ruchy jak
przy pływaniu żabką: energicznie wyciągają ręce jak najdalej w przód, następnie
przenoś w bok i uginaj ręce ściągaj je w „skrzydełka”.
2. „Popatrz przez obręcz” – leżenie
przodem nogami wyprostowanymi i złączonymi, w dłoniach obręcze (kółka). Na
hasło unieś ręce z obręczą nad podłogę i patrzą przez nie na prowadzącego. Na
hasło „odpocznij” połóż obręcz na podłodze.
3. „Rybki w stawie” – leżenie przodem na kocyku z
nogami wyprostowanymi i złączonymi, ręce ugięte w łokciach i oparte o
podłogę, palce rąk skierowane do środka. Na hasło odpychamy się dłońmi od
podłogi i ślizgają się po podłodze.
4. „Kwiatek rośnie” – siad
skrzyżny, tułów pochylony do przodu, dłonie na podłodze. Na hasło „kwiatek
rośnie” powoli prostuj tułów i wyciągaj ręce w górę jak najwyżej. Na hasło
„kwiatek więdnie” powoli wracaj do pozycji wyjściowej.
5. „Zdmuchnij świeczkę” – siad
skrzyżny z rękami ułożonymi w „skrzydełka”, dłonie zaciśnięte w pięści a jeden
palec wyprostowany i skierowany do góry jest „zapaloną świeczką”. Na sygnał
obracaj głowę w lewo i „zdmuchują” lewą „świeczkę”, następnie skręć głowę w
prawo i zdmuchują prawą „świeczkę”. Na hasło „zapal świeczkę” prostuj po jednym
palcu każdej dłoni.
6. „Budowanie domu” – siad skrzyżny z dłońmi na
kolanach, plecy wyprostowane, głowa wyciągnięta w górę. na hasło „budujemy dom”
przenosimy ręce w skrzydełka, następnie przenoszą prawą ręką w górę i
ustawiają dłoń równolegle do podłogi. Tak samo ustawiają lewą rękę ale z dłonią
nad dłonią prawą, przenoszą prawą dłoń nad lewą itd. Budujemy tyle pięter aż
maksymalnie wyciągniemy ręce w górę. Wówczas prowadzący podaje hasło „budujmy
dach” – wyciągaj dłonie w górę i łącz palce prawej i lewej dłoni tworząc „dach”
nad zbudowanym domem.
7. „Koziołek bodzie” – klęk
podparty. na sygnał „Koziołek bodzie” opuszczamy nisko głowę, a następnie
odrzucamy ją w górę wyciągając jednocześnie w przód – naśladują bodącego
koziołka. na hasło „koziołek odpoczywa” wracamy do pozycji wyjściowej.
8. „Bicie brawa stopami” – siad na
podłodze, kolana skręcone na zewnątrz, podeszwy stóp skierowane jedna do
drugiej. Na hasło unosimy stopy nad podłogę uderzają jedna o drugą. Na hasło
„stopy odpoczywają” – wracamy do pozycji wyjściowej.
9. „Baletnica” – siedzimy na krzesełkach, czubki
palców dotykają podłogi, pięty uniesione. Na sygnał przestawiamy kolejno stopy
do przodu, do tyłu i w bok – imitujemy kroki baletnicy chodzącej na palcach.
10. „Skarpetka” – siedzimy na krzesełkach. Na
sygnał za pomocą palców stopy przeciwnej stara się zdjąć skarpetkę z jednej nogi, a
następnie z drugiej nogi.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dziękuję